راز زیبایی موها این بار در سرکه سیب نهفته است

یکی از مسائلی که بسیاری از زنان و حتی سلبریتی ها در پی آن هستند راز زیبایی موها است. آنها به دنبال روش هایی برای پر پشت شدن و زیبایی موهای خود هستند. یکی از بهترین مواد برای تقویت و زیبایی موها، سرکه سیب است. خاصیت اسیدی سرکه سیب موجب لایه برداری از پوست سر، از بین بردن شوره و زیبایی موها می شود.

حتما تا کنون زیاد به دنبال محصولاتی برای بلند شدن، تقویت و زیبایی موهای خود گشته اید. برنافیت امروز قصد دارد راز زیبایی موها را برای شما فاش کند. جالب است بدانید که این راز در سرکه سیب نهفته است. با مطالعه ی این مطلب خواهید دانست که چرا سرکه سیب به زیبا شدن موها کمک می کند.

پیشنهاد برنافیت: لاغری با سرکه سیب 

 PH پوست سر را تنظیم می کند

پیش از این مطلب ابتدا باید بدانید که چرا PH پوست سر اهمیت دارد؟ اکثر شامپوهایی که استفاده می کنیم، دارای خاصیت قلیایی هستند. این خاصیت قلیایی موجب آسیب به کوتیکول های مو، خشک شدن، وز شدن و التهاب پوست سر می شود. اما خاصیت اسیدی سرکه سیب موجب از بین رفتن خاصیت قلیایی و تعادل پوست کف سر می شود. در نتیجه به سلامت پوست سر کمک می کند.

موجب از بین رفتن شوره ها و ذرات باقی مانده سر می شود

استفاده ی مداوم از شامپو، نرم کننده، فوم، اسپری و ژل ها موجب باقی ماندن ذراتی بر روی سر می شود. یکی از آسانترین و ارزانترین روش ها برای از بین بردن این ذرات، مصرف سرکه سیب است.

برای تهیه ی آن از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

مواد لازم

  • یک فنجان سرکه سیب
  • 2 فنجان آب گرم

مراحل

  • آب و سرکه را در یک ظرف شامپوی قدیمی با هم مخلوط کنید.
  • آن را تکان دهید تا به خوبی مخلوط شود.
  • مثل همیشه به موها شامپو بزنید.
  • موها را خشک کنید. سپس تونیک سرکه سیب را از بالا تا پایین روی سر بریزید.
  • بگذارید چند دقیقه بماند.
  • سپس موها را خوب خشک کنید.

موجب آبرسانی به موها می شود

موهای طبیعی و فر، اکثرا خشک هستند و محصولات مرطوب کننده نیز برای آنها بسیار سنگین است. شست و شوی موها با سرکه سیب موجب آبرسانی به تارهای مو می شود. سرکه سیب به طور طبیعی هرگونه آلودگی را از روی موها پاک و آنها را ابریشمین می کند.

برای آبرسانی به تارهای مو با یک شامپوی فاقد سولفات شروع کنید. سپس موها را با یک محصول حاوی سرکه سیب بشویید. این محصول را 2 تا 3 دقیقه روی سر بگذارید. سپس آن را بشویید.

از التهاب پوست سر جلوگیری می کند

راز زیبایی موها- سرکه سیب برای از بین بردن شوره سر- برنافیت

یکی از دلایلی که گفته می شود راز زیبایی موها در سرکه سیب است، آن است که این ماده به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی موجب از بین رفتن التهاب و شوره ی سر می شود. شوره زمانی به وجود می آید که قارچ هایی بر روی پوست چرب ایجاد شود.

موجب درخشندگی موها می شود

همه ی ما خواهان موهایی هستیم که اغلب در تبلیغ های تلویزیونی می بینیم- موهای پر پشت، لخت و درخشنده. مصرف سرکه سیب موجب صاف و درخشان شدن موهای سر می شود. برای درخشندگی موها یک سوم لیوان سرکه سیب را با 2 لیوان آب مخلوط کنید و درون قوطی شامپوی خود بریزید.

از ریزش موها جلوگیری می کند

راز زیبایی موها- سرکه سیب- برنافیت

جالب است بدانید که راز زیبایی موها در پرپشت بودن آنهاست. اما برای پرپشت کردن موها چه باید کرد؟ پوست سر سالم، کلید اصلی سلامت موها و پیشگیری از ریزش آنهاست. سرکه سیب با از بین بردن باکتری ها و ایجاد تعادل در PH موها از ریزش آن جلوگیری می کند.

برای این کار 3 تا 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب در بطری اسپری بریزید. آن را روی سر بریزید و ماساژ دهید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. ماساژ به خودی خود موجب افزایش جریان خون و تحریک رشد موها می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments