این بار زیبایی در روغن های گیاهی نهفته است

خشکی پوست، مو و حتی ناخن ها می تواند آزار دهنده باشد. خارش و پوست پوست شدن کف سر، نازک و ضعیف شدن ناخن ها همگی مشکلات فراوانی به دنبال دارد. روغن های گیاهی راه حلی عالی و بی ضرر برای بازگرداندن درخشش پوست، مو و ناخن هاست به طدر نهایت می توان گفت که این بار راز زیبایی در روغن های گیاهی نهفته است. اما نحوه استفاده از این روغن ها نیز بسیار مهم است. در ادامه برخی از مشکلات شایع به همراه روغن های طبیعی مناسب برای رفع آن ها را معرفی خواهیم کرد.

آسیب دیدن موها

گاهی تغییر فصل موجب تغییر در تارهای مو می شود، این تغییر می تواند موجب شکنندگی و نهایتا آسیب رسیدن به موها شود. برای رهایی از این مشکل می توانید از روغن گل شمعدانی و روغن چوب صندل بر روی موهای خود استفاده کنید. روغن گل شمعدانی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که موها را ترمیم کرده و روغن چوب صندل نیز موجب تقویت تارهای مو می شود.

بخوانید: درمان ریزش مو

خارش و پوسته پوسته شدن

اگر تا به حال هنگام شانه زدن موها با تکه های خشک پوست کف سر و یا بدتر از آن، با بارش برف از سر هنگام پوشیدن لباسی مشکی مواجه شده اید؟ ممکن است دچار درماتیت سبورئیک شده باشید، خارش پوست کف سر آزار دهنده است. روغن درخت چای یکی از روغن های گیاهی مفید است که به عنوان یک ضد قارچ و ضد باکتری شناخته شده است. این روغن باعث کاهش آسیب موها و خارش پوست سر می شود.

رنگ پریدگی پوست

سردی هوا یکی از عوامل رنگ پریدگی و خشکی پوست است که می توان با استفاده از روغن های طبیعی آن را بهبود بخشید. کافی است چند قطره روغن کندر و روغن چوب صندل را به کرم مرطوب کننده یا ماسک صورت خود اضافه کنید. روغن کندر سبب کاهش التهاب پوستی شده و روغن چوب صندل نیز به رطوبت و تسکین پوست کمک می کند.

شکنندگی ناخن ها

علاوه بر پوست و مو، خشکی ناخن ها نیز مشکل بزرگی محسوب می شود. به منظور رفع خشکی ناخن ها کافی است هر شب از روغن مُر، کندر و روغن لیمو، روی ناخن ها استفاده کنید تا قوی شوند. روغن مُر مرطوب کننده است در حالی که کندر التهاب را تسکین می دهد و لیمو نیز ناخن ها را قوی می کند. توجه به مواد مغذی نیز اهمیت زیادی دارد، مهمترین کمبودهایی که به خشکی و نازکی ناخن ها منجر می شود مربوط به ویتامین های گروه B و فقر آهن است.

در مقاله علت شکنندگی ناخن، می تونید مفصل در این رابطه بخونید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments