چگونه زندگی را سر و سامان دهیم

ممکن است سر و سامان دادن به زندگی برایتان بسیار چالش برانگیز باشد، اما نکات زیر می تواند به شما کمک کند. با انجام این کارها در حین تمیز کاری از مزایای کاهش وزن نیز برخوردار می شوید.

یک چشم انداز خوب ایجاد کنید

چگونه زندگی را سر و سامان دهیم ، برنافیت

چشم اندازی که در خانه ایجاد می کنید، نقطه ی آغاز ساماندهی است. این چشم انداز نشان می دهد که شما چگونه می خواهید خانه ی خود را با نیازهایتان تطبیق دهید. دوست دارید اتاقتان چه احساسی در شما ایجاد کند.

شاید خیلی راحت بگویید: یک نقاشی برای اتاقم کافیست یا این قضیه برای شما چالش برانگیز باشد و بگویید: می خواهم اتاقم به من احساس آرامش، راحتی، عشق و آسودگی خاطر بدهد و سپس کارهایی کنید که به این احساس دست بیابید. این کار به شما کمک می کند که به زندگی خود سر و سامان دهید.

فهرستی از کارهای خود تهیه کنید

چگونه زندگی را سر و سامان دهیم ، برنافیت

یک لقمه ی خیلی بزرگ را چگونه می خورید؟ احتمالا آن را به لقمه های کوچک تر تقسیم می کنید. با اندیشه و تعمق به سراغ اتاق ها بروید. کار برخی از آنها بسیار کم است و برخی دیگر نیاز به صرف زمان بیشتری دارند. ابتدا فهرستی از کارهای خود تهیه کنید و آنها را به طور مساوی در طول هفته پخش کنید تا برای انجام آنها به اندازه ی کافی فرصت داشته باشید.

به خود فرصت دهید

چگونه زندگی را سر و سامان دهیم ، برنافیت

شما به طور همزمان می توانید هم وزن خود را کاهش دهید و هم خانه ی خود را شاداب تر کنید. شاید این کارها به نظر ساده باشند، اما پیشرفت های بزرگی هستند و از اهمیت زیادی برخوردارند. برای این کارها زمان و توجه کافی بگذارید.

برای روز خود برنامه ریزی کنید و آشپزخانه ی را پر از غذاهایی که دوست دارید بکنید.

به خاطر داشته باشید که این تنها ساماندهی خانه ی شما نیست که اهمیت دارد

چگونه زندگی را سر و سامان دهیم ، برنافیت

در طول هفته زمانی را برای ورزش قرار دهید و ورزش هایی را انتخاب کنید که می توانید آنها را بدون وسیله در خانه انجام دهید. بدین وسیله از فضای تمیز اطراف خود نیز لذت خواهید برد. وقتی بیشتر ورزش می کنید، بدن شما نیز برای چالش های فیزیکی (مثل تمیز کاری) که قرار است در خانه با آن سر و کار داشته باشید آماده تر خواهد شد.

از اتاق خود عکس بگیرید

چگونه زندگی را سر و سامان دهیم ، برنافیت

قبل از اینکه شروع به تمیز کردن یک اتاق کنید، ابتدا از آن عکس بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا اتاق را از زاویه ی دیگر و با چشم انداز عاطفی دیگر ببینید. پس از تمیز کردن اتاق نیز سعی کنید عکس دیگری از آن بگیرید تا یک مقایسه ی دو جانبه داشته باشید.

به علاوه، عکس گرفتن موجب می شود که یک یادآورنده داشته باشید تا دیگر نخواهید اتاق خود را به آن شکل ببینید. سعی کنید از تصاویری عکس بگیرید که نمی خواهید آنها را ببینید. این کار کمک می کند بخواهید هرچه زودتر از شر این شلوغی ها خلاص شوید.

پشتیبانی بگیرید

چگونه زندگی را سر و سامان دهیم ، برنافیت

انواع پشتیبانی هایی که می توانید بگیرید صف بندی کنید و راه هایی برای اعلام موفقیت خود به وجود آورید. (اگر دوست داشته باشید می توانید آنها را با دیگران شریک شوید).

اعضای خانواده ی خود را به کار گیرید

چگونه زندگی را سر و سامان دهیم ، برنافیت

در هنگام تمیز کردن خانه به تمام اعضای خانواده ی تان نیاز دارید، چرا که شما در حال تغییر دکوراسیون اتاق هایی هستید که اعضای خانواده ی شما در آنها زندگی می کنند. ممکن است در هنگام سر و سامان دادن به اتاق ها مجبور شوید از شر برخی از وسایل خلاص شوید. ممکن است این کار موجب اعتراض یا تشویق شما از سوی دیگران شود.

بنابراین بهتر است آنها را نیز در برنامه ی خود شریک کنید. این کار موجب می شود آنها نیز در تغییراتی که می دهید شرکت کنند.

پیشنهاد برنافیت : افزایش انرژی روزانه

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments