پیشگیری از تحلیل لثه با درمان های طبیعی

وقتی لثه شروع به تحلیل می کند، فاصله ای بین دندان و لثه ایجاد می شود که ممکن است میکروب ها وارد شده و به بافت آن آسیب برسانند. علاوه بر مشکلات و بیماری هایی که ایجاد می کند، تحلیل لثه بر روی زیبایی دهان و دندان نیز تاثیر منفی می گذارد و زیبایی لبخند شما را از بین می برد. مصرف چای سبز، گیاه بومادران، چوب سماق و قرقره ی روغن نارگیل، روغن میخک، روغن درخت چای، روغن لیمو و … برای درمان بسیار مفید است.

وقتی لثه شروع به تحلیل می کند، فاصله ای بین دندان و لثه ایجاد می شود که ممکن است باعث ورود میکروب ها شده و بافت دهانی را دچار آسیب کنند. این مساله، علاوه بر مشکلات و بیماری هایی که ایجاد می کند بر زیبایی دهان و دندان نیز تاثیر منفی می گذارد و زیبایی لبخند شما را از بین می برد. عوامل مختلفی از جمله بد مسواک زدن، التهاب لثه، عوامل ارثی، عدم تعادل هورمونی و عدم بهداشت دهان موجب چنین بیماری هایی می شود. خوشبختانه، راهکارهایی وجود دارد که به طور طبیعی می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

1- چای سبز

درمان لثه - چای سبز - برنافیت

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که برای درمان و پیشگیری از برخی اختلالات اهمیت بسیاری دارد. مصرف چای سبز، موجب کاهش آسیب به دندان ها می شود، قرمزی لثه ها را از بین می برد و موجب از بین بردن باکتری های دهان می شود.

پیشنهاد برنافیت: لاغری با چای سبز

2- روغن کنجد

روغن کنجد را به عنوان دهانشویه برای از بین بردن مواد خطرناک و تولید پلاک های موجود در دهان، به کار ببرید. یک چهارم فنجان روغن را در دهان قرقره کنید تا پلاک ها و سموم را از بین ببرد.

3- روغن نارگیل

روغن نارگیل، یک ماده ی ضد میکروب است که از تحلیل لثه جلوگیری می کند. این روغن، پوشش مورد نیاز برای مقابله با میکروب ها و باکتری های بیماری زا را ایجاد می کند. روغن نارگیل می تواند روزانه، به عنوان یک روش پیشگیرانه برای مقابله با میکروب های دهان استفاده شود.

4- روغن لیمو

روغن لیمو، یک عامل ضد باکتری مهم است که دارای خواص ضد عفونی کنندگی می باشد. استفاده ی مستقیم لیمو توصیه نمی شود، چرا که ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. در ساعات اولیه ی صبح، از این لیمو به عنوان یک دهانشویه استفاده کنید. روغن لیمو به طور همزمان، موجب از بین بردن باکتری ها و پیشگیری از بیماری های دهان می شود.

5- روغن اکالیپتوس

درمان لثه - روغن اکالیپتوس - برنافیت

این روغن ضروری، از اختلالات لثه ای که موجب تحلیل لثه می شود، جلوگیری می کند و موجب تخریب باکتری های ساکن دهان می شود. روغن اکالیپتوس، به شدت التهاب را کاهش می دهد. مقداری اکالیپتوس را رقیق کنید و هر روز آن را روز لثه های خود ماساژ دهید (تنها 1 تا 2 دقیقه ماساژ کافی است) سپس دهان خود را آب بکشید. این کار موجب تحریک رشد بافت جدید و کاهش آسیب باکتری ها به حفره دهانی می شود.

6- روغن میخک

روغن میخک، یک عامل میکروب کش، ضد عفونی کننده و ضد قارچ است که موجب بهبود و ترمیم بافت های خراب می شود. مصرف مداوم روغن میخک، موجب کاهش فعالیت باکتریایی می شود.

7- روغن درخت چای

برای پیشگیری از بیماری های دهانی، مقداری روغن درخت چای را در دهان خود قرقره کنید، اما مراقب باشید، آن را نبلعید. روغن درخت چای، فواید بسیاری دارد که از جمله می توان به خواص ضد قارچی و ضد میکروبی آن اشاره کرد که موجب از بین بردن قارچ ها و باکتری ها می شود.

8- بومادران

بومادران، دارای خواص عفونت زدایی و میکروب زدایی است که ماساژ برگ های آن روی لثه ها موجب بهبود وضعیت آن می شود.

9- چوب سماق

چوب سماق از اختلال هایی که موجب تحلیل لثه می شود، جلوگیری، لثه را تحریک، دندان ها را پاکیزه و آنها را از آسیب حفظ می کند.

10- برگ مریم گلی

ماساژ برگ مریم گلی برای درمان تحلیل لثه، بسیار مفید است. از برگ های این گیاه، می توان چایی تهیه کرد که از آن برای شستن دهان و لثه ها استفاده کرد.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مریم

روغن نارگیل به چه صورت استفاده شود برای لثه