پدیکور را در خانه تجربه کنید

پدیکور اصطلاحیست که برای آراستن و زیبا کردن کف و ناخن های پا به کار برده می شود. این کار نه تنها موجب زیبا تر شدن ناخن های پا می شود، بلکه سلول های مرده پوست را از بین می برد و به سلامت پاها نیز کمک می کند. این کار در مراحل مختلفی همچون گرفتن ناخن ها، تمیز کردن آنها، چیدن کوتیکول، لایه برداری و … انجام می شود.

اگر همواره به زیبایی صورت و ناخن های دست خود توجه می کنید، اصلا عادلانه نیست که ناخن های پا را نادیده بگیرید. از آنجا که انگشتان پا بیشتر در معرض گرد و خاک و آلودگی هستند، به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند. یکی از مواردی که موجب زیبایی بیشتر انگشتان پا می شود، پدیکور است. در ادامه، مراحل پدیکور قدم به قدم توضیح داده شده است.

پیشنهاد برنافیت: راهکارهای خانگی برای تقویت ناخن ها

مرحله اول: وسایل پدیکور را آماده کنید

ابتدا یک سطل یا تشت را آماده کنید تا بتوانید پاهای خود را در آن قرار دهید. نیمی از سطل را با آب گرم پر کنید و مقداری نمک حمام در آن بریزید. اگر نمک حمام ندارید، از شامپو استفاده کنید. چند تکه لیمو کنار بگذارید. شامپو یا نمک موجب از بین رفتن آلودگی پاها می شوند.

مرحله دوم: لاک ناخن ها را پاک کنید

مراحل پدیکور- زیبایی- برنافیت

پس از اینکه برای مدتی ناخن های خود را در آب نگه داشتید، ناخن ها نرم می شوند و شما به آسانی می توانید لاک آنها را پاک کنید.

مرحله سوم: ناخن ها را اصلاح کنید

حالا درست همانند مانیکور، ناخن های پای خود را اصلاح کنید. برخلاف بسیاری از زنان که ناخن های کوتاه را دوست دارند، برخی از زنان دوست دارند ناخن های پای خود را بلند کنند. هنگام کوتاه کردن ناخن ها، مراقب باشید بیش از حد کوتاه نشوند.

مرحله چهارم: از اسکراب استفاده کنید

پس از گذاشتن پاها در آب گرم، پوست پاشنه های پا صاف می شوند. در نتیجه بهتر می توان از آنها لایه برداری کرد. در این مرحله با یک سنگ پا می توانید از پاها لایه برداری کنید. اسکراب، موجب از بین بردن سلول های مرده از پاشنه های پا می شود. پدیکور برای پاشنه های پای ترک خورده بسیار مفید است.

پیشنهاد برنافیت: دلایل ترک خوردن پاها

مرحله پنجم: لایه برداری کنید

مراحل پدیکور- زیبایی- برنافیت

حالا دوباره پاها را به مدت 10 دقیقه در محلول آب گرم فرو ببرید و با استفاده از اسکراب، لایه برداری کنید. پس از اسکراب، از ماسک پا استفاده کنید، اما روی ناخن های پا نگذارید.

مرحله ششم: پاها را خشک کنید

حالا پاها را از آب بیرون بیاورید و با یک حوله خشک کنید.

مرحله هفتم: کوتیکول ها را آماده کنید

حالا زمان آن رسیده که کوتیکول ها را عقب بدهید. با استفاده از یک چوب یا سوهان ناخن، کوتیکول ها را عقب بدهید. پس از کشیدن سوهان، کوتیکول ها را قیچی کنید اما آنها را به طور کامل از بین نبرید، چرا که منجر به عفونت می شود.

مرحله هشتم: زیر ناخن ها را تمیز کنید

برخلاف ناخن های دست، ناخن های پا به سرعت کثیف و آلوده می شوند. با استفاده از انتهای سوهان، کثیفی زیر ناخن های پا را تمیز کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا آسیبی به آنها نرسد.

پیشنهاد برنافیت: علت شکستن ناخن ها

مرحله نهم: مرطوب کننده بزنید

حالا که سوهان و اسکراب ناخن ها به پایان رسیده، نوبت آن است که با استفاده از یک مرطوب کننده پاهای خود را ماساژ دهید. این کار از خشک شدن آنها جلوگیری می کنید.

  • شما با مرطوب کردن روزانه ی ناخن های پا می توانید پدیکور را به مدت طولانی تری حفظ کنید.
  • پس از مصرف محصولات پدیکور، با استفاده از برق ناخن می توانید آنها را زیباتر و درخشنده تر کنید.
  • یک قاشق چایخوری روغن زیتون و روغن بادام را با هم مخلوط کنید و 10 قطره روغن ضروری به آن اضافه کنید. از این ترکیب برای ماساژ پاهای خود استفاده کنید.
  • در هنگام چیدن کوتیکول ها مراقب باشید، چرا که چیدن بیش از حد آنها ممکن است منجر به عفونت شود.
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments