وحیده مصطفی لو رکوردار برنافیت برنافیت

بلاخره تونستم از صمیم قلبم خودمو دوست داشته باشم!

مصــاحبه اختصاصی با

وحیده مصطفی لو

جدیدترین رکوردار وب سایت برنافیت

وحیده مصطفی لو از استان گلستان هستم. به شدت از مریض شدن می‌ترسیدم. از زمانی که فهمیدم اگه چاق بمونم قراره کلی مریضی بیاد سمتم، کلی استرس اومد سمتم، دیگه بعد از زایمان فرزند دومم کلی ترس افتاده بود توی جونم که قراره همه‌ی مریضی‌های عالم بیاد سمت من.
همیشه با خودم می‌گفتم من مادر سالمی باید باشم. اما به نظر شما با این همه اضافه وزنی که داشتم آیا امکان داشت؟! یه روزی بلاخره برای آینده بچه‌ها و سلامتی خودم یه تصمیم جدی گرفتم و با خودم گفتم باید وزنت رو بیاری پایین تا آینده دچار مشکل نشی.
کوچولوهای دوست داشتنی من به یه مادر سالم احتیاج داشتن، کسی که بتونه از این فرشته‌ها به خوبی مراقبت کنه. نه مادر که خودش به خاطر مریضی که داره یکی باید از خودش مراقبت کنه.
قبلنا همسرم با رژیم برنافیت وزنش رو اورده بود پایین، اون زمان من هنوز نیازی نمی‌دیدم که بخوام رژیم بگیرم.
با این حال کنار همسرم یه مدت خیلی کوتاه رژیم گرفتم. اون زمان با رژیم برنافیت وزنم رو کم کردم ولی مشکل اصلی که داشتم این بود که اصلا دوست نداشتم وزنم رو کم کنم. اون زمان اصلا فکر نمی‌کردم که ممکنه چاقی چقدر خطرناک باشه. به خاطر همین موضوع یه جورایی به اجبار همسرم وزنم رو کم کردم. بعد از این که باردار شدم، مجدد وزنم بعد از زایمان برگشت.
اما این سری که رژیم گرفتم خیلی متفاوت بود، چون خودم سر ذوقی که داشتم، رفتم سراغ رژیم گرفتن. از زمانی که بچه‌ی دومم به دنیا اومد همیشه به خودم می‌گفتم باید مادر سالمی برای فرزندم باشم. باید از این به بعد تمام تلاشم رو بکنم که سلامتیم حفظ بشه.
همین موضوع باعث شد که تصمیم بگیرم توی برنامه غذایی برنافیت دکترکرمانی ثبت نام کنم. به هیچ عنوان اعتقادی به دمنوش‌های لاغری ندارم. تبلیغات زیادی توی زمینه دمنوش و قرص لاغری یا حتی عمل جراحی دیدم. من اصلا دوست نداشتم اینجوری لاغر بشم.
می‌خواستم همیشه از روش صحیح می‌خواستم کاهش وزن داشته باشم. همیشه می‌دونستم که این روش‌ها عوارض زیادی به دنبال داره. با توجه به این که قبلا تجربه خوبی از رژیم برنافیت دکترکرمانی داشتم، مجدد این رژیم غذایی رو انتخاب کردم. چون شوهر قبلا با رژیم برنافیت وزن کم کرده بود و برای همین تصمیم گرفتم باز با رژیم برنافیت وزنم رو کم کنم.
توی خانواده ما اصلا هیچ کس دچار اضافه وزن نبود، فقط من بودم که دچار اضافه وزن بودم. چاقی به هیچ عنوان ارثی نیست و من کاملا این موضوع رو کاملا باور دارم. به عنوان مثال ریزه‌خواری، پرخوری کردن یا حتی بد غذا خوردن تمام این مسائل دلیل بر چاق شدن می‌شود. همین که جلوی شکم رو نگیری و هرچی که دوست داشتی بخوری، همین می‌شه دیگه! دچار اضافه وزن می‌شی.
من زمانی که می‌خواستم رژیم رو شروع کنم برنامه غذایی روزمنو رو انتخاب کردم. به خاطر این که مادر بودم باید طبق سلیقه بچه‌ها غذا درست می‌کردم که غذا رو دوست داشته باشن، همین مهم‌ترین مسئله‌ای بود که برام ارزش داشت که کنار همسرم و بچه‌هام غذا بخورم.

وزن اولیه : 97 کیلوگرم

وزن پایانی : 77 کیلوگرم

میزان کاهش وزن : 20 کیلوگرم

از صمیم قلبم خوشحالم که بعد از چند سال حالا می‌تونم به راحتی لباسی که دوست دارم رو بپوشم و جلوی دوربین برم و به راحتی تو قاب گوشی کنار خانواده‌ام باشم و از قبل بیشتر خودمو دوست داشته باشم.

با کمک خانواده‌ام کلی به رژیم پایبند بودم. حسابی توی برنامه غذایی دستم باز بود. قشنگ می‌تونستم برنامه غذایم رو طبق سلیقه خودم بچینم و این واقعا عالی بود. دوره رژیم لاغری من تقریبا یک سال و نیم طول کشید. وزن اولیه من 97 کیلو بود و بعد با رژیم برنافیت تونستم به وزن 77 کیلو برسم.
تقریبا طی یک سال و نیم تونستم 20 کیلو وزن خودم رو کم کنم. همیشه دوست داشتم به صورت آهسته و پیوسته وزنم رو کم کنم که توصیه‌های دکتر یه عادت بشه برام و همیشگی باشه. طی این یک سال و نیمی که گذشت به ماه رمضون هم خوردم، اون زمان با توصیه‌ پشتیبان اختصاصی رژیم فستینگ گرفتم. قبل از ماه رمضان دچار استپ وزن شدم و خودمم توی اون شرایط داشتم یکم کم کاری می‌کردم.
به همین علت وزنم روی 84 کیلو مونده بود. اما از زمانی که ماه رمضون شروع شد و رژیم فستینگ گرفتم دیگه به راحتی از استپ وزنی خلاص شدم و به همین ترتیب سرعت کاهش وزنم مثل قبل شد.
دریافت رژیم
ورزش کردم به شدت در روند کاهش وزن تاثیر داره. من حتی زمانی که ماه رمضان بود ورزش هم می‌کردم. مثلا توی خونه پیاده روی می‌کردم. ورزش کردن به شدت حس خوبی بهت می‌ده، جوری که انگار روح و بدنت تازه می‌شه.
زمانی که ورزش نمی‌کردم همیشه این حس رو داشتم که اون روز حالم خوب نیست. همیشه ورزش کردن بدنم رو سرزنده نگه می‌داشت. همین باعث شد که پوست بدنم شل نشه. اینو دیگه همه می‌دونن که رژیم گرفتن یه کار آسون و راحتی نیست.
اما انجام برخی از کارها باعث می‌شه رژیم گرفتن براتون آسون‌تر بشه. به عنوان مثال تنوع غذایی بالا یا این که هرچی دوست داشتی بتونی بخوری. می‌تونی کنار غذات از سالاد استفاده کنی که زودتر سیر بشی. در کل رژیم گرفتن یه اراده قوی لازم داره. زمانی که یک الی دو هفته از زمان رژیمت بگذره و ببینی داری لاغر می‌شی، کلی انگیزه می‌گیری و پر قدرت به راهت ادامه می‌دی.
شاید اولش برات کلی سخت باشه اما یکم که بگذره خیلی زود عادت می‌کنی. همسرم کلی توی این راه منو حمایت کرد. زمانی که دچار اضافه وزن بودم برام یه لباسی خریده بود که اندازم نمی‌شد ولی زمانی که لاغر شدم و اون لباس رو پوشیدم کلی خوشحال شد و بهم گفت چقدر بهت میاد.
این رویای لاغری آرزوی کسایی هست که دچار اضافه وزن هستن. همین که وزنت بیاد پایین و بدون استرس بری جلوی دوربین عکس بگیری خودش کلی حرفه! همین برای اونایی که دچار اضافه وزن هستن یه حسرته! از صمیم قلبم خوشحالم که بعد از چند سال حالا می‌تونم به راحتی لباسی که دوست دارم رو بپوشم و جلوی دوربین برم و به راحتی تو قاب گوشی کنار خانواده‌ام باشم و از قبل بیشتر خودمو دوست داشته باشم.

وحیده مصطفی لو رکوردار برنافیت برنافیت

توصیه‌ی من به همه‌ی اونهایی که اضافه وزن دارن اینه که:

توصیه من به همه کسایی که اضافه وزن دارن این که:
1. همیشه اول به فکر سلامتی خودت باش.
2. یادت نره همیشه ورزش کنی.
3. یه رژیم اصولی و استاندارد همیشه انتخاب کن و به خودت و ارادت ایمان داشته باش.