هفت تصور اشتباهی که شما را از رشد و پیشرفت باز می دارد

ملیسا آمبروسینی یک کارآفرین، نویسنده، سخنران انگیزشی و آموزنده ی خود دوستی است. شغل او آموزش به مردم برای زندگی عاشقانه است. برای اینکه بتوانید عشق را بر ترس مقدم شمارید و بدانید که چگونه می توانید زندگی خود را تغییر دهید، کلاس های او را دنبال کنید. زندگی رویایی خود را آشکار کنید؛ چگونه می توان رشد و پیشرفت را وارد شغل، بهداشت و روابط خود کرد؟

مهم نیست کجای کار باشیم، همه ی ما در ذهن خود این صدای مبتنی بر ترس را داریم. شما می دانید منظور من چیست- منظور همان صداییست که در گوشمان احساسات منفی را نجوا می کند و می خواهد ما را به جای ملحق شدن به استراتوسفری که به آن تعلق داریم در دهکده ی ترس خود محبوس کند.

شما می توانید این صدا را، سرزنشگر درونی بنامید. گرچه بسیاری از ما، این صدا را درون خود داریم، اما بسیاری از ما از آن آگاه نیستیم یا نمی توانیم به آن غلبه کنیم. اما دوست من، حقیقت این است که دیگر شما مجبور نیستید به این صدا گوش دهید یا اجازه دهید کل زندگی شما را تحت محاصره قرار دهد. پس از کمک کردن به هزاران فرد در سر تاسر دنیا برای غلبه به منتقد درونیشان، حرف های منفی ای می شنیدم که موجب عدم پیشرفت آنها شده بود.

در اینجا هفت تفکر مبتنی بر ترس که منتقد درونی به ما تلقین می کند و کلید عملی برای غلبه بر آنها معرفی شده اند:

بیشتر بخوانید:

1- «من به اندازه ی کافی باهوش، جذاب یا لاغر نیستم.»

تا به حال چند بار به آینه نگاه کرده و خود را سرزنش کرده اید؟ چند بار در مورد خود، توانایی ها و دستاوردهای خود شک کرده اید؟ کوچک شمردن خود به این شکل، مخرب است و هیچ هدفی به جز تحقیر شما ندارد. همین الان با موقعیت خود آشتی کنید، به خود قول دهید که پیشرفت کنید و درست آنگونه که هستید بدرخشید. به یاد داشته باشید که همانگونه که هستید، عالی، کامل و بی نقص است.

بیشتر بخوانید:

2- «من به اندازه ی دیگران خوب نیستم.»

مقایسه ی خود با دیگران، شما را به دنیای ناخوشی ها می برد. چه خود را با دوست، همکار، یک نفر در اینستاگرام یا مدل ویکتوریا سیکرت مقایسه کنید، به منتقد درونی خود تلقین کرده اید تا اشکالات شما و موفقیت دیگران را در نظر بگیرد. اگر این موضوع برای شما به صورت بحران در آمده مقایسه ها را دور بریزید و از رسانه های جمعی بپرهیزید. هر گاه توانستید با آن رابطه ی خوبی برقرار کنید، دوباره به آن بازگردید.

رشد و پیشرفت

 

3- «آنقدر پیر شده ام که حتی نمی توانم کارهای شخصیم را انجام دهم و شغل رویاییم را آغاز کنم.»

این یک بهانه ی رایج است. افراد بسیاری در اطراف ما هستند که صرف نظر از سنشان کارهای عجیب و غریب انجام می دهند. چه راه اندازی یک تجارت جدید در سن 50 سالگی ، چه دوی ماراتن در سن 60 سالگی و چه نقاشی کشیدن در سن 70 سالگی باشد. آیا می دانستید رولینگ در سن 28 سالگی از یک خانواده ی تک سرپرست بود اما در رفاه زندگی می کرد؟ ساموئل جکسون اولین نقش سینمایی خود را در سن 46 سالگی بازی کرد و لوئیس بورجوئیس در سن 78 سالگی تبدیل به یک هنرمند مشهور شد. سن تنها یک توهم است. بنابراین افرادی را بیابید که کارهای عجیب انجام می دهند، به سن خود فکر نکنید و تنها خواسته های دل خود را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

4- «من یک متقلب هستم.»

می خواهم به شما رازی بگویم. هر شخصی که تا به حال خطری را پذیرفته باشد ممکن است در برهه ای از زمان احساس متقلب بودن و عدم شایستگی به او دست دهد. در این صورت همه ی موقعیت ها برای او ترسناک و به منزله ی خارج شدن از منطقه ی راحتی خواهد شد. چه این موقعیت مادر شدن باشد، چه چاپ شدن اثر او و یا ارتقای درجه به یک مدیر اجرایی.

اما این مثال، نمونه ی دیگری از منتقد درونی شماست که سعی می کند شما را با بازداشتن از خواسته های دل، «امن اما حقیر» نگه دارد. به این ندا گوش ندهید. هیچ کس نمی داند ما تا کی زنده هستیم. شاید تا فرداها نیز رویاهایمان به حقیقت نپیوسته باشد. این پرش را انجام دهید و به جهان اطمینان داشته باشید که شما را خواهد گرفت.

رشد و پیشرفت

 

5- «هیچ کس من را دوست ندارد»

معتقدم که شما پیش از اینکه بتوانید سفره ی دل خود را برای شریکتان باز کنید، باید لبریز از عشق شوید. اما این همان چیزی نیست که منتقد درونی شما آن را می خواهد. او می خواهد شما را حقیر کند و در گوش شما مدام نجوا کند، اما این کاملا خسته کننده است. سرشار از عشق بودن خیلی شیرین تر است.

6- «من یک بازنده هستم.»

هر شکست، فرصتی برای رشد و پیشرفت است. زمان آن رسیده که شکست های خود را به عنوان فرصتی برای پیشرفت ببینید و به جای تقویت منتقد درونی، خود را با شکست ها سازگار کنید.

رشد و پیشرفت

 

7- «من احمقانه ترین حرف ها را می زنم.»

به خود یک زنگ تفریح دهید. هر شخصی ممکن است در زمان های خاصی چیزی گفته باشد که آنقدرها جالب نبوده باشد. اما مهم نیست، شما باید بگذارید این اتفاق ها رخ دهد. در تصویر بزرگ زندگی، چیزها همانطور که هستند عالی و کامل هستند. اگر شما هم اینطور فکر کنید هیچ چیز، اشتباه و احمقانه به نظر نمی رسد. این تنها قضاوت شما از یک موضوع است که شما را گرفتار می کند. بیایید از گذشته دور شویم و به حال زیبا بازگردیم، همین الان.

کدام یک از این عبارات برای شما رایج است؟ آنها را یادداشت کنید. بیایید با هم این عبارات را از دامنه ی لغات خود پاک کرده و به منتقد درونی خود مسلط شویم تا یک زندگی شاد داشته باشیم.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments