نکاتی در مورد کاهش وزن که لازم است بدانید

احساس گرسنگی یکی از سخت ترین مراحل کاهش وزن است. اما مطالعات جدید نشان داده است که اگر این کاهش وزن را برای یک سال حفظ کنید، این احساس گرسنگی فرو خواهد نشست.

محققان، سطح هورمونی 20 فرد چاق که برای 2 ماه، یک رژیم فوق العاده کم کالری را حفظ کردند و 13 درصد از وزنشان را کاهش دادند، مورد بررسی قرار دادند. این افراد سپس برای یک سال به یک رژیم غذایی تثبیت آسان تر روی آوردند، اما وزن آنها همچنان ثابت ماند.

این مطلب را هم بخوانید: چرا برخی از افراد مستعد رژیم های کاهش و افزایش وزن هستند؟

محققان دریافتند که هورمون گرلین که موجب احساس گرسنگی در شما می شود، پس از کاهش وزن اولیه تا 23 درصد افزایش می یابد.

درست است: بدین ترتیب به نظر می رسد که کاهش وزن شما آنچنان سخت گیرانه نبوده و بدنتان با افزایش اشتها با تلاش هایتان مبارزه می کند. این ممکن است راهکار بدن شما برای حفظ غریزه ی بقا باشد. اما در طول سال دوم، سطح گرلین شرکت کنندگان تا 7 درصد کاهش یافت.

محققان می گویند: بدن شما در طول یک سال خود را با وزن جدید وفق می دهد. وقتی بدن به این وزن جدید عادت می کند، تولید هورمون گرسنگی کم کم متوقف خواهد شد.

محققان همچنین دریافتند که دو هورمونی که به شما احساس سیری می دهند، یعنی GLP1 و PYY3-36 در سال بعد از کاهش وزن به طور یکنواخت افزایش می یابند. محققان تصور می کنند که چربی های اضافی ممکن است مانع توانایی بدن برای تولید هورمون های سیری شود، بنابراین کاهش وزن و حفظ آن به تولید طبیعی هورمون هایتان کمک می کند.

یافته های جدید نشان می دهد که اگر کاهش وزن خود را برای یک سال ادامه دهید، احساس گرسنگی کمتری به شما دست خواهد داد و حفظ وزن برایتان آسان تر خواهد شد.

گرچه این تحقیق بسیار کوتاه بود، اما نتایج مشابهی برای افرادی که همین میزان وزن را کم کردند داشت.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments