همه جا منو یه فرد با اراده و پشتکار قوی برای کاهش وزن می‌دونن...

مصــاحبه اختصاصی با

معصومه هدایتی پور

جدیدترین رکوردار وب سایت برنافیت

من معصومه هدایتی پور هستم. در استان کهگلویه و بویر احمد، شهرستان گچساران زندگی می‌کنم و 27 سالم هست. وزن اولیه من 105 کیلو بود و تونستم با رژیم برنافیت 25 کیلو کم کنم و به وزن 80 کیلو برسم. خانواده پدری من خیلی افراد چاقی هستن. دیگه جای تعجب نداره که منم چاق باشم. منم کلا از همون بچگی تپل بودم. دقیقا از وقتی که هفت سالم و بود و مدرسه می‌رفتم تا الان که 27 سالمه چاق بودم. همیشه هم دست رد به سینه هیچ خوراکی و تنقلات خوشمزه نمی‌زدم و کلا ولع خوردن داشتم.
اما این عاشقی که من نسبت به خوراکی ها داشتم جز عذاب هیچ فایده ای برای من نداشت. دیگه با گذشت زمان هعی وزن من می‌رفت بالا و اعتماد به نفسم هر روز از روز قبل کمتر می‌شد. سنم داشت می‌رفت بالا و من گوشه گیر شده بودم. دیگه به خاطر اینکه نمی‌تونستم لباس هایی که دوست دارم رو بپوشم، هیچ کدوم از مهمونی هارو نمی‌رفتم. همیشه برای اینکه لباس بخرم باید کل بازار رو زیر رو می‌کردم تا سایزم پیدا بشه و بتونم بلاخره یه لباسی بخرم. من حتی حق انتخاب لباس هامو نداشتم، به اجبار یکیشون رو انتخاب می‌کردم. از درد پا درد و کمر درد هم کلافه شده بودم. به خاطر وزنم فشار زیادی روی مفصل هام بود و به شدت درد بدی رو تحمل می‌کردم.
همش به خاطر توصیه های دکتر آخر به فکر لاغری افتادم. تازه اول جوونیم بود و نمی‌تونستم این همه درد رو تحمل کنم و بقیه زندگیم رو اینجوری ادامه بدم. با خودم همیشه می‌گفتم وقتی الان انقدر درد پا و درد کمر دارم، پس فردا که سنم بره بالاتر دیگه چه بلایی سرم میاد. انواع رژیم هارو انتخاب کردم از دمنوش های مختلف گرفته تا خیلی راه‌‌های دیگه، ولی هیچ کدومشون فایده ای نداشت.
از این وزنم دیگه خیلی خسته شده بودم و باید به فکر راه حل درست و حسابی می‌افتادم، تا برای همیشه از شر این چربی های اضافه خلاص بشم. کلی پرس و جو کردم و گشتم توی اینترنت تا اینکه با یکی از مقاله های برنافیت آشنا شدم. از همون موقع دیگه پیج اینستاگرامشون رو هم دنبال کردم. خیلی جذب فیلم هایی که توی پیجشون میزاشتن می‌شدم و خوشم می‌اومد و به توصیه هاشون توجه می‌کردم. دیگه با وجود همه اینا تصمیم گرفتم رژیم رو ثبت نام کنم و از درد پا و درد کمر خلاص بشم. با رژیم برنافیت می‌تونستم به سلیقه و انتخاب خودم غذای مورد علاقمو انتخاب کنم. دیگه جدا از خانواده غذا نمی‌خوردم و این واقعا عالی بود چون من وقت اضافه برای پختن غذای جدید رو نداشتم.

وزن اولیه : 105 کیلوگرم

وزن پایانی : 80 کیلوگرم

میزان کاهش وزن : 25 کیلوگرم

حالا که تونستم 25 کیلو وزن کم کنم، به خودم میگم اونقدرها هم که فکر می‌کردم سخت نیست.

دیگه کلا هرجایی دوست داشتم می‌رفتم بدون اینکه ناراحت باشم. حتی غذای صاحب خونه رو می‌خوردم که خدایی نکرده به زحمت نیافته و غذای جداگانه برای من درست کنه، دیگه از همچی راحت بودم. جوری شده بود که اصلا باروم نمی‌شد رژیم هستم، چون هرچی دوست داشتم می‌خوردم، ولی خب مقدار و حجم غذام کمتر بود. حتی به اینکه وسوسه بشم و رژیمم رو کنار بزارم فکر نکردم. تنها هدفم توی اون دوران این بود که هرچه سریع تر به وزن ایده‌آلم برسم. می‌دونستم اگه این رژیمم رو ترک کنم توی خوردن زیاده‌روی می‌کنم و به کل از هدفم دور می‌شم.
گاهی وقت ها شبا احساس گرسنگی می‌کردم ولی از خوراکی هایی که کالری آزاد دارن مثل: هویچ، کاهو، کرفس استفاده می‌کردم. طی دوران رژیمم دچار یبوست و ریزش مو شدم.
دریافت رژیم
وقتی دچار این مشکل شدم، زنگ زدم به پشتیبان و ازشون کمک خواستم. نگم براتون چقدر پشتیبان ها مهربون و دلسوز هستن. قشنگ با جون و دل جوابم رو می‌دادن و برای رفع مشکلم راهنماییم می‌کردن. به پیشنهاد پشتیبان برای رفع ریزش مو از قرص های مولتی ویتامین استفاده کردم. برای رفع یبوست هم از سبزیجات و غذاهای فیبردار استفاده کردم.
با وجود برنافیت من کلی چیزا یاد گرفتم، مثلا دیگه اصولی غذا می‌خورم و همیشه تحرک دارم، آروم غذا می‌خورم، زیاده‌روی نمی‌کنم. دیگه ریزه‌خواری نمی‌کنم و دور تنقلات و هله هوله خط کشیدم. علاوه بر اینکه تحرکم بیشتر شده تازه ورزش هم می‌کنم. یه برنامه ورزشی هم از گروه فیتامین گرفتم. اینم تازه یکی از خوبی های تیم برنافیت هست. تازه با این کار می‌تونی هم رژیم بگیری و هم ورزش کنی تا هماهنگ باشی و آسیبی به بدنت وارد نشه.
من هر روز ورزش هوازی و قدرتی انجام می‌دادم. الان که تونستم 25 کیلو کم کنم به خوم می‌گم، اونقدارم سخت نبود که فکرشو می‌کردم. راحت به مهمونی می‌رم و همه از اراده و پشتکار قوی من حرف می‌زنن.
وقتی همه از این اراده من و پشتکارم حرف می‌زنن کیف می‌کنم و کلی اعتماد به نفسم رفته بالا. دیگه نه درد پا دارم نه درد کمر. تازه مثل قبل دیگه خسته نمی‌شم و الان کلی انرژی دارم و نگران بازگشت اضافه وزنم نیستم. با توصیه های برنافیت یادگرفتم چقدر غذا بخورم تا وزنم بالا نره. شعار این روزای منم این شده که همه چی بخور ولی همیشه به اندازه. اینجوری می‌تونم همیشه هر غذایی که دوست دارم رو بخورم و نگران دوباره چاق شدنم نباشم.

توصیه‌ی من به همه‌ی اونهایی که اضافه وزن دارن اینه که:

توصیه من به همه عزیزانی که دارای اضافه هستن اینکه:
تنها تلاش کن که به خواسته خودت برسی.
به هیچ عنوان پر خوری نکن به امید اینکه حالا بعدا رژیم می‌گیرم.
با یه برنامه غذایی درست و استاندارد رژیمت رو شروع کن.