چگونه مشکلات را به موقعیت ها تبدیل کنیم؟

در زندگی من زمانی وجود داشت که چیزها آن طور که می خواستم پیش نمی رفت. مشکلات باعث می شد همیشه احساس شکست داشته باشم. این موضوع حتی در رابطه ام با مردها نیز صدق می کرد. اگر با فردی قرار داشتم، به من زنگ نمی زد و این وحشتناک بود. احساس می کردم چیزی در زندگی من اشتباه پیش می رود!

بیشتر موقعیت ها هستند که به اشتباه به مشکلات تعبیر می شوند

نوع نگرشم نسبت به سختی های زندگی، در نهایت مرا به سمت پرتگاه هدایت کرد. یک روز پس از چالش های زیاد با مردی که با او کار می کردم، متوجه شدم که دیگر نمی توانم مثل گذشته زندگی کنم. دقیقا نمی دانستم این به چه معناست؟ فقط می دانستم درست است. به این ترتیب ساکم را بستم و به جنگل های کاستاریکا رفتم تا تمرین هایی چون مدیتیشن انجام دهم و از مشکلات رهایی یابم.

هر چه بیشتر به درون خود و واقعیت آن پی بردم، دانشم بیشتر شد. هر چه این دانش بیشتر شد، بیشتر به این موضوع پی بردم که همه ی موقعیت ها، هدیه هایی هستند که باید آنها را کشف کنیم. به این حقیقت دست یافتم که ما بیشتر موقعیت ها را به اشتباه، به مشکل تعبیر می کنیم.

پس از آن یاد گرفتم با لحظات چالش برانگیز زندگی تعامل پیدا کنم، خود را بیشتر شناختم و بیشتر عشق را تجربه کردم. به عبارت دیگر قدرت داشتن را انتخاب کردم.

همیشه آسان نیست دیدگاه خود را تغییر دهیم، اما این تغییر زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

در اینجا سه روشی را به شما معرفی می کنم که توسط آنها توانستم هدیه ای را که لحظات پرچالش زندگی به همراه داشت دریافت کنم.

1- کمی درنگ کنید

از زندگی چیزهای زیادی می توانید یاد بگیرید، اما صدایی در زندگی، ما را از شنیدن آن بازمی دارد. باید درنگ کنیم و ببینیم منشاء آن کجاست. این گونه می توانیم به بینش و خرد دست یابیم و این بینش به ما کمک می کند تا پیام های زندگی را بشنویم. چالش هایی که با مردان داشتم به من این فرصت را داد که به درونم بنگرم و بفهمم زخم هایی در زندگی من وجود دارند که نیاز به درمان دارند. این بینش به من فرصت داد تا روی آن کار کنم.

2- الگوهای مشکل را حذف کنید

همه ی ما عادت کرده ایم که هر چیز را که با نقشه و انتظارات ما در تضاد است –مثل پنچری تایر ماشین، رگ به رگ شدن مچ پا، قطع شدن وای فای و احساساتی چون ناراحتی وعصبانیت – به عنوان یک مشکل تلقی کنیم. اما بیشتر این مشکلات در حقیقت فرصت هایی هستند که به مشکل تعبیر می شوند. شرایط ناخواسته ی دیگر مثل از دست دادن کسی که دوستش دارید، بیماری و قطع رابطه تجربه هایی هستند که اگر شجاعانه با آنها برخورد کنیم، آگاهی ما افزایش می یابد.

وقتی موضوع چالش برانگیزی رخ می دهد، فرصتی برای درنگ کردن، نفس عمیق کشیدن و تغییر بینش است. پنچری تایر ممکن است برنامه ی ما را به وضعیت شیرین تری تبدیل کند یا به ما پذیرش موقعیت ها را یاد بدهد. ناراحتی به ما کمک می کند سال هایی که احساس خود را پنهان می کردیم فریاد بزنیم. ماباید به خودمان همان احساس عشق و رضایتی را بدهیم که یک بچه به خودش می دهد.

وقتی با مشکل برخورد می کنیم بین خود و زندگی خطی می کشیم و عقیده داریم زندگی غلط و ما درست هستیم. وقتی الگوی مشکلات را تغییر می دهیم، بینش ما هدیه ی زندگی را به کیمیا تبدیل می کند و دوباره با زندگی و هستی یکپارچه می شویم.

وقتی صادقانه خود را بررسی کردم، شانس بزرگی برای زندگی کشف کردم و پتانسیل های ترس آور درونم را به انرژی های پر از عشق و دوستی تبدیل کردم. پس از آن مشکلات برایم ممکن بود چالش بر انگیز باشد اما آنها را تبدیل به تفکر عاشقانه ای کردم که موجب شد آنگونه که دوست دارم زندگی کنم.

پیشنهاد برنافیت:دوست داشتن خود

3- از اینکه مرتکب اشتباه شوید نترسید

همه ی ما در زندگی اشتباه می کنیم. اشتباه، جزئی از وجود انسان است. اما اگر آن را تبدیل به موقعیتی کنیم و از آنها چیزهایی یاد بگیریم، دیگر اشتباه نیست بلکه رشد و تجربه است.

در بسیاری از موارد، خجالت کشیدن مرا به الگوهای غلط کشاند. اما وقتی نفس عمیق کشیدم و خود را آنگونه که هستم قبول کردم توانستم معجزه کنم. وقتی به چالش ها به صورت هدیه هایی که برای بهتر شدن ما آفریده شده اند می نگریم، تبدیل به موقعیت می شوند.

اگر خیلی سریع واکنش نشان می دهیم، بهتر است درنگ کنیم. وقتی با چالش ها درگیریم، باید به خودمان موقعیت آسیب پذیر بودن را بدهیم. در این سیاره هیچ چیز وجود ندارد که هم زنده باشد و هم کامل. اگر به زندگی به عنوان جشنی مقدس بنگریم، معانی هر لحظه ممکن است پدیدار شود و نعمت ها را بر سر ما بریزد.

پیشنهاد برنافیت : تبدیل رویا به واقعیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments