وسایل مراقبت های پوستی در آشپزخانه ی شماست

توجه و مراقبت از پوست امری دائمی است و مخصوص فصل یا روز خاصی نیست.  درست است که می توان برای مراقبت های پوستی ، از داروهای متعددی استفاده کرد که شاید در برخی موارد مفید و در برخی موارد هم بی مصرف باشند. اما برنافیت قصد دارد روش های طبیعی را به شما معرفی کند که حتی آنها را در آشپزخانه ی خود هم می توانید پیدا کنید. در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد.

1- مراقبت های پوستی: آکنه

روغن درخت چای

روغن درخت چای برای درمان جوش های سر سفید بسیار عالی می باشد. این ماده دارای خواص ضد میکروبی است که پوست شما را صاف و عاری از جوش می کند. از یک درمان موضعی حاوی حداقل 5 درصد روغن درخت چای استفاده کنید.

مراقبت های پوستی

 

2- مراقبت های پوستی: لکه هایی که با افزایش سن حاصل می شود

روغن کرچک

روغن کرچک، یک روغن گیاهی است که به دلیل خاصیت دارویی آن در آفریقا، هند و کشورهای مدیترانه ای استفاده می شود. این دارو دارای خواص شفا بخش است و اعمال آن بر روی نقاط لکه دار با یک توپ نخی و شستن آن پس از نیم ساعت موجب از بین رفتن این لکه ها می شود. مزیت آن این است که در هر فروشگاه یا داروخانه ای یافت می شود.روغن کرچک برای مژه بسیار توصیه می شود.

 

3- مراقبت های پوستی: گزیدگی

روغن زیتون و سرکه

محلول سرکه و روغن زیتون خالص نیش حشرات را از بدن خارج می کند.

مراقبت های پوستی

 

4- مراقبت های پوستی: سوختگی

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس هزاران سال است که برای درمان سوختگی ها به کار می رود. چند قطره از این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را بر روی سوختگی ها بمالید.

5- مراقبت های پوستی: سوختگی سرد

ژل آلوئه ورا

قرار دادن ژل آلوئه ورا بر روی سوختگی موجب کاهش اثرات سوختگی و تحریک رشد پوست جدید می شود. این ماده دارای ترکیباتی است که درد و تورم ناشی از سوختگی را کاهش می دهد.

 

 

6- مراقبت های پوستی: سلولیت

اسکراب قهوه ی خانگی

قهوه به جریان خون در پوست و بافت ها کمک می کند و موجب از بین رفتن سلولیت و رگ های واریسی می شود. برای درمان سلولیت، نصف فنجان قهوه را با یک چهارم فنجان شکر قهوه ای مخلوط کنید. ابتدا کمی روغن نارگیل یا زیتون به سلولیت ها بزنید و سپس این مخلوط را به نواحی سلولیتی ماساژ دهید.این یک اسکراب خانگی خوب است!

7- مراقبت های پوستی: خشکی تکه ای پوست

روغن نارگیل

روغن نارگیل، یکی از بهترین درمان های طبیعی برای پوست های خشک است. چربی های اشباع موجود در این روغن موجب نرمی، صافی و همواری پوست می شود.

پیشنهاد برنافیت:

مراقبت های پوستی

 

8- مراقبت های پوستی: اگزما

جو دوسر

حمام جو دو سر برای خارش پوست حاصل از اگزما و دیگر مشکلات پوستی بسیار مفید است. یک جوراب بردارید و داخل آن جوی دو سر بریزید، آنگاه طرف دیگر آن را بسته و داخل وان آب گرم بیاندازید و به مدت 20 دقیقه داخل وان بنشینید.

9- مراقبت های پوستی: روزاسه

روغن پامچال یا روغن فندوق

چند قطره روغن فندوق یا روغن پامچال را روی صورت بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. این مواد دارای خواص ضد التهابی و خنک کننده می باشند.

مراقبت های پوستی

10- مراقبت های پوستی: عفونت

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد عفونی کننده و تجدید کننده برای بافت ها می باشد. این روغن را با یک روغن گیاهی با نسبت 50/50 ترکیب و چند قطره از آن را روی زخم ها، بریدگی ها و سوختگی ها بگذارید تا از عفونت آن جلوگیری کند.

11- مراقبت های پوستی: ترک های پوست

کندر

روغن کندر دارای کاربردهای زیادی می باشد. یکی از موارد آن درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری است. یک تا دو قطره روغن کندر را با روغن نارگیل ترکیب کنید و روی پوست بگذارید.

پیشنهاد برنافیت: 

مراقبت های پوستی

 

12- مراقبت های پوستی: وارت

هویج

هویج به دلیل داشتن ویتامین A و C، موجب تحریک بازسازی پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. یک هویج را رنده ی ریز کنید و با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. روزی یک بار آن را بر روی وارت بگذارید تا درمان شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments