6 ترفند شگفت انگیز برای محافظت از پوست در زمستان

فصل زمستان فصل بسیار خوبی است، اما با مشکلاتی همچون خشکی، ترک و شکاف پوست همراه است. هوای سرد و بادهای تند موجب از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی پوست شما می شود. اما گاهی رعایت چند نکته ی کوچک، پوست شما را در برابر این مشکلات حفاظت می کند. در ادامه نکاتی برای محافظت از پوست در این فصل بیان شده است.

1- برای محافظت از پوست دوش آب ولرم بگیرید.

6 ترفند شگفت انگیز برای محافظت از پوست در زمستان

ریشه ی تمام مشکلات شما در فصل زمستان تنها یک چیز و آن هم کم آبی بدن است. درست است که در هنگام سرما فرو بردن بدن در آب داغ حمام لذت بخش است، اما این کار بیشتر از اینکه مفید باشد، مخرب است. گرمای آب موجب باز شدن منافذ پوست می شود که این عارضه به نوبه ی خود منجر به از دست رفتن رطوبت، خشکی و دردناک شدن پوست می گردد. این درد را می توان با یک دوش آب ولرم که هم رطوبت و هم چربی های طبیعی پوست را حفظ می کند، تسکین داد. از یک صابون ملایم و یا آب رسان نیز می توان برای جلوگیری از رطوبت پوست استفاده کرد.

2- برای محافظت از پوست مرطوب کننده استفاده کنید.

6 ترفند شگفت انگیز برای محافظت از پوست در زمستان

مرطوب کردن پوست در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد. البته بهتر است این کار را بلافاصله پس از دوش گرفتن انجام دهید. این کار موجب احتباس آب و حفظ رطوبت پوست می شود. هر بار پس از شستن صورت یا دست ها باید آنها را مرطوب کنید. البته انتخاب یک لوسیون مرطوب کننده ی خوب نیز بسیار اهمیت دارد.

3- برای محافظت از پوست ، لباس مناسب بپوشید.

6 ترفند شگفت انگیز برای محافظت از پوست در زمستان

پلیورها، دوستان واقعی شما در فصل زمستان هستند. پوشاندن بدن از سر تا نوک انگشتان پا برای حفظ سلامت پوست بسیار اهمیت دارد. هر چه پوست شما کمتر در برابر هوای سرد قرار بگیرد، کمتر دچار خشکی خواهد شد. هنگام بیرون رفتن گردن و صورت خود را به خوبی بپوشانید و حتما از دستکش استفاده کنید. از پوشیدن صندل خودداری کنید و حتی الامکان جوراب بپوشید.

4- برای محافظت از پوست ، مصرف غذای سالم و آب رسانی به بدن را جدی بگیرید.

6 ترفند شگفت انگیز برای محافظت از پوست در زمستان

درست در هوای سرد، ولع افراد به مصرف غذاهای داغ و ناسالم افزایش می یابد. یک رژیم غذایی نا متعادل و مصرف بیش از حد جانک فودها برای سلامت پوست مضر است. وقتی پوست شما از غذاها رطوبت کافی دریافت نکند، به سرما حساس تر می شود، بنابراین آب رسانی به پوست در طول روز بسیار اهمیت دارد. از آنجا که در فصل زمستان هوا سرد است، بدن نیاز کمتری به آب احساس می کند، اما تامین رطوبت بدن در هر شرایطی اهمیت دارد.

5- برای محافظت از پوست ، لایه برداری را فراموش نکنید.

6 ترفند شگفت انگیز برای محافظت از پوست در زمستان

پاکسازی، رطوبت رسانی و نگهداری از پوست موجب سلامت و آب رسانی کافی به آن می شود. لایه برداری از پوست به ویژه در فصل زمستان نیز به همان اندازه اهمیت دارد. سلول های مرده در لایه ی خارجی پوست شما جمع می شوند و موجب عدم آب رسانی به بدن می شوند. برای حل این مشکل دو بار در هفته از یک ماسک لایه بردار و یا اسکراب بر روی صورت، لب ها و دست خود استفاده کنید. پس از لایه برداری به سرعت یک مرطوب کننده بزنید.

6- برای محافظت از پوست ، برنامه ی روتین شبانه داشته باشید.

6 ترفند شگفت انگیز برای محافظت از پوست در زمستان

پیش از رفتن به رختخواب، رطوبت رسانی را فراموش نکنید. شب ها، از یک مرطوب کننده برای تمام قسمت های خشک بدن استفاده کنید. این کار شامل مرطوب کردن کف پا، زانو، آرنج و تمام قسمت هایی از بدن می شود که به سرعت رطوبت خود را از دست می دهند.

انجام این کارها تنها چند دقیقه به طول می انجامد، اما پوست شما را چند برابر درخشان تر می کند.

بخوانید: تاثیر سرما بر قلب

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments