3 ماده ای که موجب التهاب لب های خشک می شود

میلیون ها محصول برای درمان لب های خشک و ترک خورده وجود دارند، اما جنگ واقعی علیه خشکی لب ها وقتی آغاز می شود که شما پایتان را در داروخانه می گذارید تا دارویی تهیه کنید. گرچه برخی از روغن های مومیایی لب با طعم میوه ممکن است شما را به وسوسه ی خریدن وادارد، اما برخی از آنها حاوی مواد غیرضروری هستند که بیش از اینکه مفید باشند، مضرند.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

مهم ترین بخش خرید یک مومیایی برای لب های خشک ، جستجوی مومیایی هایی است که حاوی مواد مرطوب کننده و نرم کننده باشد. گرمای لب ها، مواد مومیایی را روی لب ها ذوب می کند و مواد مرطوب کننده ی آن توسط پوست لب جذب می شوند. این مواد، لب ها را به خوبی می پوشانند و موجب ایجاد یک لایه ی محافظتی بر روی پوست می شوند. این لایه ها مانع تبخیر آب از روی لب ها می شوند. توصیه ی متخصصان، استفاده از محصولات حاوی مواد مرطوب کننده همچون روغن شی باتر یا روغن گل پامچال شب و موم می باشد.

نکته ی مهم دیگر در انتخاب مومیایی لب، ماده ای است که حاوی SPF باشد. تقریبا همه ی مردم فراموش می کنند بر روی لب های خود، ضد آفتاب استفاده کنند. پیشنهاد متخصصان استفاده از ضد آفتاب های ساخته شده با زینک اکساید است که بر روی سطح لب ها می نشیند و از اشعه های مضر جلوگیری می کند. اگر مومیایی لب شما فاقد SPF است، از یک مومیایی مرطوب کننده استفاده کنید، بگذارید خشک شود و سپس بر روی آن لایه ای از ضد آفتاب بزنید.

هنگام خرید محصولی برای لب های خشک به فهرست مواد تشکیل دهنده ی آن توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید حاوی مواد التهاب برانگیز زیر نباشد:

مواد معطر

3 ماده ای که موجب التهاب لب های خشک می شود

سعی کنید از مواد خوشبو کننده و معطر بر روی لب های خود، خودداری کنید. بسیاری از مومیایی های لب به منظور بو و طعم بهتر، حاوی مواد معطری هستند که ممکن است آلرژی زا باشند و یا واکنش هایی در بدن تولید کنند، اما این مواد معطر تنها موجب پاسخ های التهابی از سوی بدن می شوند. مدفس- یک متخصص پوست- می گوید مواد با پایه ی دارچین که به دلیل بو و خواص ضد آفتاب در محصولات به کار برده می شوند، مقصر اصلی التهاب لب ها است.

فنول یا منتول

3 ماده ای که موجب التهاب لب های خشک می شود

گرچه گذاشتن این مواد بر روی لب، ممکن است لب های شما را برای مدتی خنک کند اما این احساس را نباید با درمان اشتباه بگیرید. سعی کنید از مواد حاوی فنول یا منتول بپرهیزید. این مواد موجب التهاب و حساس شدن لب هایتان می شود.

ویتامین E

3 ماده ای که موجب التهاب لب های خشک می شود

متخصصان پوست، مواضع مختلفی نسبت به این ویتامین دارند. گرچه برخی از افراد نسبت به ویتامین E موضعی آلرژی دارند، اما یک مطالعه ی مروری از 20 مقاله نشان داد که میزان آلرژی در افرادی که از این ماده مصرف می کنند بسیار کم است. همه ی متخصصان، مصرف ویتامین E موضعی را پیشنهاد نمی کنند. موم های بیسواکس بدون ایجاد التهاب دارای خاصیت مرطوب کنندگی بالایی هستند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments