لک صورت را با این روش ها درمان کنید

لک صورت از جمله مشکلاتیست که اعتماد به نفس زنان را سرکوب و آنها را به سمت انواع و اقسام کرم های آرایشی پوشاننده می کشاند. علت این لک ها هر چه که باشد، چندین روش درمانی موثر برای آن وجود دارد که از جمله می توان به مصرف ویتامین C، لایه بردارهای شیمیایی، میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن اشاره کرد.


به عنوان یک زن رویای همه ی ما داشتن پوستی صاف و عاری از لک است. داشتن یک پوست پر از کک و مک، لکه و جوش، حضور افراد را در اجتماع با مشکل مواجه می کند و مصرف لوازم آرایشی را دو چندان می کند. اما جای هیچ نگرانی نیست. چرا که برنافیت اینجاست تا شما را با روش های درمان لک صورت آشنا کند.

حتما بخوانید: اگر از کک و مک خسته شده اید، این راهکارها را امتحان کنید

علت لک صورت چیست؟

لکه های قهوه ای و تیره بر روی پوست، حاصل تولید بیش از حد ملانین توسط ملانوسیت ها در پوست است. ملانین همان رنگدانه های پوستی است که به دلایل مختلفی در بدن تولید می شود. هورمون ها- هم استروژن و هم پروژسترون- نور خورشید و افزایش سن از جمله مواردی هستند که موجب تولید بیش از حد ملانین در بدن می شوند. البته فاکتورهای دیگری چون التهاب پوست همچون آکنه، وکس و اسکراب های شدید نیز در این مشکل دخیل هستند.

چه روش هایی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد؟

برای از بین بردن لکه های صورت چندین روش وجود دارد که در ادامه هر یک به طور مفصل توضیح داده شده اند:

ویتامین C برای درمان لک صورت

Fotolia VItaminC.jpg 1

ویتامین C یک آنتی اکسیدان موضعی است که از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند. به علاوه، فرآیندهای آنزیمی را که موجب تولید ملانین در پوست می شود را مهار می کند. به این ترتیب به رفع این لکه ها کمک می کند. جالب است بدانید که ویتامین C، پوست نرمال را روشن نمی کند، بلکه بر روی لکه ها تاثیر می گذارد و آنها را از بین می برد.

کوجیک اسید (موجود در قارچ و برنج تخمیر شده) برای درمان لک صورت

رفع لک صورت- کوجیک اسید- برنافیت

کوجیک اسید یکی از مواد شایع در سفید کننده های پوستی است که برای اثردهی بیشتر، بهتر است همراه با هیدروکینون مصرف شود. این ماده، یکی از فاکتورهای اصلی در فعالیت سلول های رنگدانه دار را سرکوب می کند. تنها ریسک استفاده از این ماده، ایجاد آلرژی است. به همین دلیل است که در حجم کم یافت می شود. افرادی که دارای پوست حساس هستند، در طول شب تنها باید مقدار کمی از آن استفاده کنند تا پوستشان دچار التهاب نشود.

پیشنهاد برنافیت: جوانسازی پوست با چند روش شگفت انگیز

لایه بردارهای شیمیایی برای درمان لک صورت

رفع لک صورت- لایه برداری شیمیایی- برنافیت

لایه بردارهای شیمیایی، بخش خارجی پوست را از سلول های مرده پاک کرده و تیرگی آن را برطرف می کنند. به مرور زمان این درمان ها موجب تحریک تولید کلاژن و کاهش لکه های پوستی می شوند. برخی از مواد فعال در لایه بردارهای شیمیایی شامل گلیکولیک، مندلیک، سالیسیلیک و لاکتیک اسید می باشند.

میکرودرم ابریژن برای درمان لک صورت

رفع لک صورت- میکرودرم ابریژن- برنافیت

میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری معروف برای درمان لکه های پوستی است که با استفاده از کریستال های ریز، سلول های مرده را از روی پوست حذف می کنند. این درمان، یک روند غیر شیمیایی غیر تهاجمی است. بدین معنا که بافت پوست را تخریب نمی کند. به همین دلیل به زمان ریکاوری طولانی مدت نیاز ندارد. میکرودرم ابریژن برای لکه های خفیف تر به کار برده می شود. برای رفع این لکه ها به 3 تا 6 جلسه با فواصل 2 تا 4 هفته نیاز است.

میکرونیدلینگ برای درمان لک صورت

رفع لک صورت- میکرونیدلینگ- برنافیت

میکرونیدلینگ، یک وسیله ی فلزی پوشیده شده با هزاران سوزن ریز است که زخم های بسیار ریزی در سطح پوست ایجاد می کند. این کار، تلاشی برای تولید کلاژن و افزایش کشسانی پوست است. هرچند، این وسیله را در خانه نیز می توان استفاده کرد، اما میزان نفوذ آن در پوست باید توسط متخصص تنظیم شود- چیزی در حدود 1 تا 2.5 میلی متر. برای نتایج بهتر، می توان از ترکیب میکرونیدلینگ با درمان های موضعی استفاده کرد. مثلا به محض باز شدن پوست، موادی چون ویتامین C به پوست تزریق شود تا به روشن شدن آن نیز کمک کند. البته برخی از متخصصان پوست نیز از پلاسما غنی از پلاکت یا ترکیب ویتامین C و هیالورونیک اسید برای رفع این لکه ها استفاده می کنند.

حتما بخوانید: از فواید میکرونیدلینگ چه می دانید؟

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments