فاطمه حسن پور رکورددار برنافیت

همیشه از دوربین فرار می‌کردم!

مصــاحبه اختصاصی با

فاطمه حسن پور

جدیدترین رکوردار وب سایت برنافیت

من فاطمه حسن پور هستم. 26 ساله و ساکن قلعه گنج کرمان هستم. من متاهل هستم و یک دختر دارم. وزن اولیه من 82.5 کیلوگرم بود و الان بعد از یک سال و چهار ماه با رژیم برنافیت به 50 کیلوگرم رسیده‌ام. من قبل از ازدواجم اصلا اضافه وزن نداشتم. بدنم کاملاً متناسب بود و لاغر بودم. خیلی زود بعد از ازدواج باردار شدم و از آن زمان شروع به افزایش وزن کردم.

تحرک اصلا نداشتم و همیشه هم تنقلات می‌خوردم. من از پرخوری چاق نشدم به دلیل عادات بد غذایی داشتم دچار چاقی و اضافه وزن می‌شدم. وقتی همسرم سر کار رفت من اصلا صبحانه نخوردم. ساعت‌ها گرسنگی می‌کشیدم و می‌نشستم سر میز ناهار! این عادت‌های بد غذایی من رو بیشتر چاق کرد.

اعتماد به نفس نداشتم، به هیچ عنوان نمی‌خواستم از خودم عکس بگیرم. از عکس گرفتن همیشه فرار می‌کردم. لباس‌هایی که می‌خواستم بپوشم همه رنگ‌های تیره بود تا لاغر به نظر بیایم، رابطه خودم رو با اقوام و دوستانم سعی کردم قطع کنم، چون هر جا می‌رفتم می‌گفتن: اوه چقدر چاق شدی، لاغر شو دیگه. خیلی این موضوع داشت اذیتم می‌کرد.

دوستای قدیمیم وقتی منو دیدن، اصلا منو نشناختن، آخه چون خیلی چاق بودم. اما الان بعد از یک سال و نیم خیالم راحت شد. من الان می‌تونم همون لباسی رو بپوشم که همیشه دوست داشتم. قبل از رژیم هیچ قرص لاغری نمی‌خوردم چون می‌دونستم عوارض‌های زیادی داره.

اما برای لاغری رفتم سراغ چای که البته تاثیری نداشت و حتی یک گرم هم کم نکردم! شروع کردم به ورزش کردن و به پیشنهاد یکی از دوستام شروع کردم به باشگاه رفتن و با هم ورزش کردیم. خیلی ورزش کردم اما بدون رژیم غیرممکن بود. حدود شش ماه بود که باشگاه می‌رفتم، اما وزنم اصلا کم نشد.

خیلی از این وضعیتی که داشتم ناراحت بودم، با خودم گفتم تو این کشور بزرگ با این همه پیشرفت، دکتری پیدا نمی‌شه که مشکل منو حل کنه؟ خلاصه داستان، من شروع شد که تو اینترنت بشینم دنبال یه دکتر خوب بگردم. تا این که با تصویر و مصاحبه یکی از رکوردداران مواجه شدم و با رژیم لاغری برنافیت آشنا شدم. من واقعا از مصاحبه آن‌ها لذت بردم. خیلی صادقانه بود، یه جورایی حرف‌های دلم بود و درست مثل تجربیاتی بود که داشتم.

وقتی خلاصه مصاحبه اون رو خوندم، خیلی انگیزه داشتم که رژیم بگیرم، اما همسرم فکر می‌کرد این چیزها احمقانه و غیرممکنه و وقتی ورزش و نوشیدن چای جواب نمی‌ده، این چیزها هم جواب نمی‌ده. تا این که یکی از آشناهای همسرم رو دیدم که در حال کاهش وزن بود.

رژیم غذایی خیلی سختی داشت. مثلا برای پنیر فقط باید از پنیر فتا استفاده کرد، خلاصه خیلی سخت و محدود بود. همسرم اول گفت بیا این رژیم رو بگیر. گفتم نه!” من خودم تحقیق کرده‌ام و می‌خواهم رژیم برنافیت رو شروع کنم. راستش حرف‌های برنافیت واقعاً منو جذب خودش کرد.

وزن اولیه : 82 کیلوگرم

وزن پایانی : 50 کیلوگرم

میزان کاهش وزن : 32 کیلوگرم

الان خیلی حس خوبی دارم و خانواده‌ام منو تشویق می‌کنن و از این بابت خوشحال هستم.
فاطمه حسن پور رکورددار برنافیت

تو ویدیوها بسیار صادقانه و دلسوز صحبت می‌کردن و بسیار تأثیرگذار بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم ثبت نام کنم و رژیم غذایی خودم رو دریافت کنم. نوع رژیم من روز منو بود. من خیلی راحت چیزی رو که می‌خواستم انتخاب می‌کردم. در ابتدا رژیم، پیاده روی داشتم، سپس پیاده روی سریع و سپس دویدن. بعد با کمک اینترنت تمرینات هوازی و قدرتی رو تو خانه انجام دادم و روزی یک ساعت ورزش کردم.
ورزش همراه با رژیم غذایی تاثیر زیادی تو کاهش وزن داشت. ابتدای رژیم که هنوز یکم شرایط برام سخت بود، اصلا به مهمانی نمی‌رفتم. بعد از اون که عصر به اکثر مهمان‌ ها دعوت می‌شدم، دیگه برنج نمی‌خوردم. من بیشتر مرغ و سالاد می‌خوردم یا اگه غذای دیگه‌ای می‌خواستم آن رو به برنامه غذایی خودم جایگزین می‌کردم و به اندازه نیاز می‌خوردم.
در طول رژیم فقط ریزش موی رو تجربه کردم که با مولتی ویتامین‌های معمولی همچی درست شد. پشتیبان‌های اختصاصی عالی بودن و هر دو هفته یکبار به من زنگ می‌زدن، انگیزه زیادی به من می‌دادن، مثلاً گاهی وزن کم نمی‌کردم.
توصیه‌های آن‌ها به من کمک کرد که به راحتی مشکلاتم رو حل کنم و دوباره وزن کم کنم. طبیعی است که انسان گاهی رژیم غذایی خودش رو زیر پا بزاره و پرخوری کنه، اما پرخوری ارزش کلی افزایش وزن و چاقی رو نداره.
دریافت رژیم
پس بهتره اون رو کنترل کنی و اگه این اتفاق گاهی پیش اومد این مسئله رو جبران کنی. یکی از دوستان ما به دلیل اضافه وزن و چاقی از بیماری ها و مشکلات زیادی رنج می برد اما به دلیل این چاقی نمی توانند برای رفع مشکل او عمل جراحی انجام دهند.
بعد از دو هفته از شروع رژیم سه کیلو و چهارصد گرم کم کرده بودم به شدت خوشحال شدم. گفتم این رژیمیه که می‌تونم با اون وزن کم کنم. خانواده‌ام ابتدا خیلی نگران من بودن، می‌ترسیدن با رژیم غذایی به خودم آسیب برسونم.
الان وقتی می‌بینن چقدر خوب وزن کم کردم و تغییر می‌کنم، فقط تشویقم می‌کنن.
حالا به من می‌گن خیلی خوب شدی، به اندازه کافی وزن کم کردی، اما تا به هدفی که می‌خواهم برسم به حرف هیچکس کاری ندارم. این رژیم تمام فوایدی که باید داشته باشه رو داره. من فکر می‌کردم رژیم گرفتن یعنی هیچی نباید بخوری. مثلا فکر می‌کردم اگه برنج رو کنار بزارم وزنم کم می‌شه یا اگه شام رو حذف کنم، وزنم کم می‌شه. اما با رژیم برنافیت به راه درست لاغری پی بردم و لاغر شدن بدون سختی و استرس امکان پذیره، بنابراین به هیچ عنوان این برنامه رو رها نمی‌کنم و تغییر نمی‌دم. این رژیم انقدر خوب و عالیه که اصلا قابل قیاس نیست.

فاطمه حسن پور رکورددار برنافیت

توصیه‌ی من به همه‌ی اونهایی که اضافه وزن دارن اینه که:

توصیه من به کسایی که نمی‌تونن وزن کم کنن اینه که:
1. هیچ وقت به این فکر نکن که وزن کم کردن غیر ممکن هست، فقط کافیه خودت اراده کنی و انجام بدی.
2. اصلا هیچ ترسی نداشته باش و فقط خودت رو باور کن.
3. یادت نره اگه یک ساعت در روز ورزش کنی خیلی تاثیر گذار هست.
4. اگه قبل از غذا 2 لیوان آب بخوری توی کاهش وزن خیلی بهت کمک می‌کنه و احساس سیری می‌کنی.