عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند

در این مقاله 8 عامل اصلی که موجب می شود درمان درد شما به تعویق افتد معرفی شده اند.

1- ممکن است تورم که جزئی از روند طبیعی بازسازی است با مشکل مواجه شده باشد

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

سیتوکین ها، پیام رسان های شیمیایی هستند که در بدن پنهان شده اند. دامنه ی آثار آنها از تحریک ترمیم اعصاب تا ایجاد تورم می باشد. در مورد درد مزمن، میکروگلیاها که سیستم ایمنی داخلی در سیستم عصبی مرکزی هستند در حالتی قرار گرفته اند که عمدتا موجب دفع سیتوکین های التهابی از بدن می شوند.

در شرایط نرمال، میکروگلیا از حالت تولید سیتوکین های التهابی به حالت تولید سیتوکین های غیرالتهابی تغییر می کند و سلول های دیگر را نیز وادار به روند نرمال بازسازی می کند.

با حذف تمام فاکتورهایی که موجب تبدیل میکروگلیا به حالت التهابی می شود، تعادل در بدن دوباره ایجاد می شود و با انجام ورزش، مدیتیشن، خواب کافی، و ناترلکسون دوز پایین و زردچوبه، میکروگلیا به حالت استراحتش باز می گردد.

2- آلرژی ها درد شما را تشدید می کنند

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

هر چیزی که موجب تحریک یک پاسخ التهابی در بدن شود، به مغز سرایت می کند و التهاب را در سیستم عصبی مرکزی افزایش می دهد، درست مثل فیبرومیالژیا.

آلرژی ها علت ایجاد فیبرو نیستند، اما موجب تشدید آنها می شوند.

3- برنامه ی غذایی شما ممکن است ایجاد التهاب کند

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

باید از یک متخصص بخواهید به برنامه ی غذایی تان نگاهی بیاندازد تا اطمینان حاصل کنید، چیزی که موجب التهاب شما می شود وجود ندارد. من زنی را می شناختم که گیاه خوار بود و پس از مدتی معلوم شد که به تمشک آبی آلرژی دارد. برای التیام التهاب مداوم مغز، زردچوبه بسیار مفید است.

4- خستگی شما یک نشانه است، آن را جدی بگیرید

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

خواب تنها یک پروسه نیست، بلکه مجموعه ای از امواج مغز است که به مراحل 2، 3، 4 و حرکت سریع چشم تقسیم شده است. افرادی که دارای نقص در مراحل 3 و 4 خواب می باشند، دچار دردهای مزمن هستند. اگر دچار آپنه ی خواب هستید، به این معنا که شب هنگام نفس شما قطع می شود و یا اگر دچار سندروم پای بیقرار هستید، حتما دچار درد مزمن خواهید شد. یک ارزیابی مناسب از کیفیت و میزان خواب برای افرادی که از درد مزمن و افسردگی رنج می برند بسیار ضروری به نظر می رسد.

5- مشکل میگرن تنها در سر شما نیست، بلکه در سیستم عصبی تان است

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

کم شدن آب بدن، الکل و چراغ های روشن همه از محرک هایی هستند که موجب ایجاد میگرن می شوند. علت اصلی میگرن، تحریک سیستم عصبی است و سیستم عصبی ممکن است به دلیل ایجاد التهاب های اساسی در مغز تحریک شده باشد. کلید پیشگیری از میگرن، تشخیص علت التهاب است. می توانید در برنامه ی غذایی خود از مواد ضد التهابی چون برنج، ماهی ، مرغ، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

6- منبع تداخل مشکلات ممکن است یکسان باشد

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

علت میگرن و افسردگی: التهاب مغز

علت میگرن و افسردگی، هر دو التهاب در مغز است. به این موضوع در کتاب بهبود کلی اشاره شده است. بله درست است، این دو موضوع با هم در ارتباطند و دلیل التهاب باید شناخته شود.

درد مزمن و کاهش وزن: عدم تعادل روده

یکی از دلایلی که کاهش وزن شما را به تعویق می اندازد ممکن است به دلیل آلرژی یا حساسیت به غذاها و یا مسمومیت خفیف باشد. ترکیب باکتری ها در روده، دارای آثار چشمگیری بر روی توانایی شما برای کاهش یا حفظ وزن است. فلورای روده در افراد بسیار لاغر با افراد بسیار چاق متفاوت می باشد. اگر شما علائم دیگری نیز در بدنتان دارید، به احتمال زیاد دچار بیماری التهاب مزمن شده اید اما دلیل آن کشف یا شناخته نشده است.

7- علت اصلی درد همچنان باید بررسی شود

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

ورم مفاصل (که همیشه دلیل آن بیماری آرتروز نیست)

ورم زانوها و مفاصل، دلایل مختلفی دارد، گاهی ممکن است به دلیل بیماری لایم، رماتیسم مفاصل، التهاب تاندون ها و یا آلرژی و حساسیت نسبت به غذاها باشد.

سندروم درد ناحیه ای پیچیده

 این سندروم دارای درد بسیار عجیبی می باشد. بسیاری از افراد ممکن است دچار این سندروم باشند اما پیدا کردن راه حل آن دشوار است. فهمیدن علت بیش واکنشی سیستم عصبی اهمیت زیادی دارد و دلایل آن همانطور که گفته شد ممکن است بیماری لایم و عفونت های همراه آن، بیماری سلیاک، عدم تحمل گلوتن یا فرارسان های عصبی مربوط به کپک قارچی باشد. استفاده از الکترود بر روی پوست که کالمر درمانی نامیده می شود نیز برای درمان سندروم درد ناحیه ای پیچیده مناسب به نظر می رسد.

وزوز گوش

وزوز گوش یک عارضه ی سخت می باشد که نتیجه ی چندین عارضه است و نه یک عارضه. مدیتیشن و یوگا به اندازه ی کورکومین (ماده ی زرد رنگ زردچوبه) در درمان التهاب موثر است. دلایل التهاب مثل عدم تعادل مواد معدنی و وجود مواد سمی در بدن باید شناخته شوند.

8- بدن شما ممکن است به درمان های جایگزین پاسخ دهد.

عواملی که درمان درد شما را به تعویق می اندازند ، برنافیت

مربی من، پیشگام درمان میکروکورنت است، او موفقیت های چشمگیری در درمان دردها حاصل کرده است. یکی دیگر از درمان هایی که امتحان خود را به خوبی پس داده است، طب سوزنی می باشد. درمان های دیگر شامل درمان های ترکیبی و حتی در مواردی یوگا و مدیتیشن نیز می باشد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments