عارضه پوست مرغی زیبایی شما را به خطر می اندازد

عارضه پوست مرغی یک عارضه ی بسیار شایع است که با ایجاد دانه های ریز بر پشت بازو، روی گونه و باسن همراه است و در همه ی سنین و بر اثر عوامل مختلف رخ می دهد. هر چند این عارضه خوش خیم است، اما گاهی با خارش و قرمزی پوست همراه است. برای درمان این مشکل مصرف امگا 3، عدم استفاده از محصولات معطر، استفاده از لایه بردارهای شیمیایی و رتینوئید بسیار مفید می باشد.

کراتوزیس پیلاریس یا عارضه پوست مرغی، یک پدیده ی بسیار شایع است که در حدود 50 درصد از افراد را مبتلا می کند. این عارضه خود را به شکل دانه های ریزی بر پشت بازوها نشان می دهد. این مشکل زمانی رخ می دهد که پوست شما بیش از حد کراتین تولید کند.

این کراتین فولیکول های مو را مسدود می کند و موجب دانه های ریزی می شود که قرمز و خشن به نظر می رسند.این دانه ها اغلب بر پشت بازوها ظاهر می شوند، اما ممکن است آنها را بر روی گونه، ران و یا باسن نیز مشاهده کنید. خوشبختانه این دانه ها خوش خیم هستند و هیچ آسیبی به بدن نمی رسانند، اما متاسفانه ژنتیکی و تقریبا خارج از کنترل هستند. اما همچنان روش هایی برای درمان عارضه پوست مرغی از طریق مصرف غذاها و داروها وجود دارد.

به مقدار فراوان امگا 3 مصرف کنید

سالمون- زیبایی- برنافیت

غذاهای سرشار از اسید های چرب امگا 3 برای حفظ رطوبت و سلامت بدن بسیار ضروری هستند. این غذاها شامل گردو، بذر کتان، سالمون، تن، ساردین و دانه های سویا می باشند. سبزیجات برگ دار نیز برای سلامت کلی و عملکرد بهتر پوست مفیدند. مصرف برخی از مواد غذایی همچون محصولات لبنی برای عارضه پوست مرغی مضرند، چرا که موجب ایجاد التهاب در بدن می شوند.

از محصولات فاقد عطر استفاده کنید

در برخی موارد، عارضه پوست مرغی به دلیل استفاده از محصولات معطر همچون لوسیون ها، کرم ها، اسپری ها، صابون های معطر، بدن شویه ها و دوش آب داغ ایجاد می شود. سعی کنید از محصولات غیر معطر و دوش آب ولرم در هنگام استحمام استفاده کنید. به علاوه سعی کنید زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید تا کم آبی پوست شما به حداقل برسد.

به روتین مراقبت از پوست خود کراتولیک اضافه کنید

کراتولیک- زیبایی- برنافیت

مواد کراتولیک موجب از بین رفتن کراتین و یا پوسته هایی می شود که فولیکول ها را مسدود می کند. بسته شدن فولیکول های مو موجب ایجاد دانه های ریز و عارضه پوست مرغی در انسان می شود. محصولات حاوی اسید لاکتیک، اوره و گلیسرین این کار را انجام می دهند و برای پیشگیری و درمان این بیماری به صورت روزانه می توانند مورد استفاده قرار گیرند. خوشبختانه این مواد بسیار نرم هستند و برای پوست های حساس بسیار مفید می باشند.بنابراین توصیه می شود این مورد را در روتین مراقبت پوست خود قرار دهید.

از یک لایه بردار شیمیایی خوب استفاده کنید

لایه بردار- زیبایی- برنافیت

لایه بردارهای شیمیایی که سلول های مرده ی پوست را از بین می برند، بسیار مفیدند. سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید برای باز کردن فولیکول های بسته و در نتیجه درمان عارضه پوست مرغی بسیار مفیدند.

لایه بردار- زیبایی- برنافیت

برای بخش های ضخیم تر پوست (مثل بازوها و پاها) یک مخلوط ده درصدی یا بیشتر از گلیکولی