در زمستان اسانس ها مراقب پوست شما هستند

اسانس ها ، جزء جدیدترین محصولات مراقبت از پوست هستند. حتما الان پیش خود تصور می کنید باز هم یک محصول مراقبت از پوست دیگر که قرار است پوست من را تغییر دهد، اما نمی دانید که آیا واقعا همین گونه است یا نه؟ گرچه در مورد هیچ چیز نمی توان به طور یقین صحبت کرد، اما باید بگوییم که اسانس ها، نقش مهمی در رژیم مراقبت از پوست شما بازی می کنند، به ویژه در فصل زمستان که هوای سرد و خشک به پوست شما به شدت آسیب می رساند.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

اسانس ها چه هستند؟

اسانس ها همانند بسیاری از محصولات جدید تبدیل به یک اصل در روند مراقبت از پوست شده اند. اسانس چیزی بین سرم و تونر است. اسانس ها با مواد تشکیل دهنده ی فعالی چون سرم تغلیظ شده اند، اما انسجام آنها مثل یک تونر است. یکی از مزایای آن این است که بدون سنگین کردن پوست می توانند در زیر محصولات دیگر به کار برده شوند.

اگر پوست شما خشک و چروک است و می خواهید خطوط چهره ی خود را از بین ببرید، اسانس برای شما بسیار مفید است. اگر اسانس ها علاوه بر مراقبت های پوستی روزمره به کار برده شوند، مفیدتر نیز خواهند بود. بیشتر اسانس های موجود در بازار، حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که پوست را روشن، التهاب را برطرف و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند.

اسانس ها را باید مستقیم و با نوک انگشتان بر روی پوست استفاده کرد و برای مصرف آنها نیاز به پد و پنبه نیست. از آنجا که اسانس ها دارای یک قوام آبکی هستند، باید پیش از سرم و پس از تونر بر روی پوست استفاده شوند (از سرم می توانید به جای هر دوی آنها نیز استفاده کنید). رژیم مراقبت از پوست شما به طور ایده آل باید شامل موارد زیر باشد: پاک کننده، تونر، اسانس، سرم، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب. استفاده از مرطوب کننده بسیار اهمیت دارد، بنابراین اگر به دنبال یک مرطوب کننده ی جدید می گردید، از یکی از محصولات طبیعی که در خانه ی خود نگه داری می کنید، استفاده کنید.

شاید این مراحل جدید کمی برایتان سخت باشد، اما ارزش آن همه سختی را دارد.

اسانس ها دارای یک تون مفید برای پوست شما می باشند. برخی از ترکیبات موجود در آنها شامل روغن های نباتی آرامش بخش، ویتامین ها، مواد معدنی و آب رسان هایی چون هیالورونیک اسید می باشند که حتی در فصل زمستان نیز به پوست شما رطوبت و درخشش کافی را  می دهد.

فصل زمستان با خشکی پوست ، التهاب و ترک خوردگی آن همراه است و دلیل آن نیز تفاوت هوای سرد و خشک بیرون و هوای گرم داخل خانه است. اما خوشبختانه مصرف برخی از مواد غذایی از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند. در این مقاله به 10 ماده ی غذایی برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان نیاز است، اشاره شده است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments