چگونه زمان بیشتری برای انجام کارها داشته باشیم؟

آیا دچار کمبود وقت هستید؟ زندگی پر مشغله ی روزمره، ما را با استرس های زیادی رو به رو کرده است. گاهی تنها چند دقیقه وقت اضافی می تواند با این استرس مقابله کند. گرچه یافتن زمان اضافی سخت است، اما غیر ممکن نیست. گاهی تغییرات کوچک در زندگی و یافتن راه هایی برای کنترل زمان، زمان زیادی به شما می دهد و استرس زندگیتان را کاهش می دهد. به برخی از این راهکارها در ادامه اشاره شده است.

سم زدایی کنید

سم زدایی را با رها کردن خود از ایمیل شروع کنید. ما هر روز خود را صرف مطالعه، نوشتن و پاسخ دادن به ایمیل هایمان می کنیم، در حالی که می توانیم همین زمان را در جای دیگری به شکل بهتری استفاده کنیم.

کاری که می توان کرد این است که زمان خاصی در روز را صرف این کار کنیم و تنها همان زمان را به چک کردن ایمیل خود بپردازیم و نه بیشتر. این راه حل، موجب صرفه جویی زمان زیادی در یک روز شما می شود. در نهایت به این نتیجه می رسید که اگر ایمیل خود را 50 بار در روز چک نکنید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

اگر می خواهید یک قدم جلوتر بگذارید، چک کردن ایمیل خود را برای یک هفته کنار بگذارید. اگر نمی توانید به طور کلی این کار را انجام دهید، سعی کنید تنها دو بار در روز آن را چک کنید.

ساماندهی کنید

قانون ساماندهی بدین معناست که ایمیل خود را تنها زمانی چک کنید که به آن نیاز دارید و یا کار مهمی با آن دارید.

امروزه که عصر تکنولوژی محسوب می شود، ما انسان ها زمان بیشتری را برای گذراندن با تکنولوژی صرف می کنیم. اما این کار گاهی تنها اتلاف وقت است. قانون ساماندهی ایمیل بدین معناست که تا ایمیلی به دست شما رسید، در صورت مهم بودن آن را پاسخ دهید و در صورت مهم نبودن، آن را به سرعت حذف کنید.

در ابتدای روز اخبار را دنبال نکنید

دیدن یا شنیدن اخبار در ابتدای روز و در هنگام رفتن به مدرسه یا محل کار، تنها سرعت شما را کاهش می دهد. در انتهای روز و هنگام استراحت، تنها چکیده ی اخبار را مطالعه کنید و یا به عناوین آن گوش دهید.

از زمانی که در صف ایستاده یا در اتاق انتظار هستید، نهایت استفاده را کنید.

گاهی اوقات مدت زمان زیادی را صرف نشستن در مطب پزشک و یا ایستادن در صف می کنید که می توانید از آن نهایت استفاده را داشته باشید. در این مواقع یک کتاب همراه خود بیاورید و به مطالعه ی آن بپردازید. حتی می توانید روزنامه بخوانید و از اخباری که آن را صبح از دست دادید آگاه شوید.

با یک تیر، دو نشان بزنید

وقتی برای خود یا خانواده تان کلوچه می پزید، یکی از آنها را در فریزر نگه دارید تا دفعه ی بعد زمان خود را برای پختن کلوچه هدر ندهید.

گاهی کارها را می توان هم زمان نیز انجام داد. یک هدست بلوتوث دار بخرید و هم زمان با انجام کارهای روزمره هچون گردگیری به چت و گفت و گو با دوستان بپردازید.

تصمیم بگیرید

زمانی را که صرف فکر کردن به غذا یا بهترین قیمت بلیط هواپیما می کنید، فقط وقتتان را هدر می دهد. تصمیم بگیرید، پای آن بایستید و به کار خود ادامه دهید. با این کار می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

از تمیز کردن بیش از حد بپرهیزید

بسیاری از ما هر روز اتاق را جارو می کنیم، هر روز گردگیری می کنیم و هر روز لباس می شوییم که این کار، یک روز کامل را هدر می دهد. می توانید از دوش گرفتن های کوتاه روزانه بپرهیزید و به جای آن 2 روز در هفته را به یک استحمام درست و حسابی بپردازید.

لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید

یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و آنها را در دسترس خود قرار دهید. اگر لیستی نداشته باشید، زمان زیادی را باید صرف به یاد آوردن کارهایی کنید که باید آنها را انجام دهید. اگر بتوانید یک لیست از کارهایتان تهیه کنید و سپس کارهای انجام شده را حذف کنید، بازدهی شما بسیار بالاتر خواهد بود.

پیشنهاد برنافیت: اگر می خواهید لیست کارها به پایان برسد

تلویزیون را خاموش کنید

حذف کارهای بیهوده، بازدهی شما را افزایش می دهد. تلویزیون و یا کامپیوتر را خاموش کنید و به کارهایتان برسید. راه دیگر این است که گوشی را روی ویبره بگذارید و اجازه دهید همه ی تماس ها به وویس میل بروند. این کار هم، زمان بیشتری به شما می دهد و هم استرستان را کاهش می دهد. چرا که پاسخ دادن های مکرر به تلفن، موجب افزایش استرس افراد می شود.

حتی می توانید فیلم های مورد علاقه تان را ضبط کنید و قسمت های پخش آگهی را جلو بزنید تا زمان بیشتری را صرفه جویی کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments