روش هایی برای یک کاهش وزن تضمینی

برای کاهش وزن اصلا نیازی به گرسنگی بیش از حد و ورزش های افراطی نیست، چرا که این کارها کاهش وزن را سخت و حتی پیچیده می کنند. مصرف آب و لیمو به صورت ناشتا، مصرف سرکه ی سیب با آب، نوشیدن چای سبز به جای چای معمولی، دویدن، مصرف غذاهای سالم و نوشیدن آب به میزان فراوان، روش هایی هستند که می توانند باعث کاهش وزن تضمینی شما باشند.

تلاش برای کاهش وزن تضمینی تنها به رژیم غذایی موقت و ورزش های دوره ای ختم نمی شود. این کار به برنامه ریزی منظم و اراده ی قوی نیاز دارد. گاهی اوقات، افراد برای کاهش وزن، دست به کارهایی می زنند که این پروسه را سخت و حتی پیچیده می کند. برای کاهش وزن اصلا نیازی به گرسنگی بیش از حد و ورزش های افراطی نیست. استراتژی های زیر کاهش وزن شما را تضمین می کند.برای دریافت رژیم لاغری برنافیت کلیک کنید.

1- روز خود را با آب و آب لیمو آغاز کنید

کاهش وزن تضمینی - لیمو - برنافیت

آب لیمو، یک نوشیدنی سم زدا برای کاهش وزن محسوب می شود. آب لیمو، مواد لازم برای سوزاندن چربی ها و تامین انرژی را فراهم می کند. لیمو، سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدانهاییست که موجب پاکسازی سموم از بدن و کاهش متابولیسم می شود.

1- آب نصف یک لیمو را در یک لیوان آب ولرم بفشارید.

2- مقداری عسل را به آن اضافه کنید (اختیاری). در صورت لزوم می توانید مقداری پودر فلفل سیاه را به این مخلوط اضافه کنید تا سرعت چربی سوزی افزایش یابد.

3- از این محلول، به صورت روزانه استفاده کنید.

توجه: برای نتایج بهتر، از آب لیموی تازه استفاده کنید و حتی الامکان از عسل فرآوری شده بپرهیزید.

2- سرکه ی سیب مصرف کنید

کاهش وزن تضمینی - سرکه سیب - برنافیت

سرکه ی سیب به دلیل داشتن اسید استیک، موجب کاهش وزن می شود. مطالعات نشان داده است که اسید استیک، موجب کاهش تجمع چربی ها در بدن می شود. به علاو، این ماده به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی را از غذاهایی که می خورید جذب کند، مشکلات گوارشی را بهبود بخشد و با عفونت ها مقابله کند.

1- یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را با یک لیوان آب مخلوط کنید.

2- هر روز بعد از ظهر، این محلول را مصرف کنید.

3- از چای سبز استفاده کنید

کاهش وزن تضمینی - چای سبز - برنافیت

علاوه بر آب لیمو و سرکه ی سیب، از چای سبز نیز استفاده کنید. چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان هاییست که متابولیسم را افزایش می دهد و موجب کاهش وزن می شود. کاتچین های موجود در چای سبز، با آزاد کردن چربی از سلول های چربی موجب افزایش چربی سوزی می شود. علاوه بر این، چای سبز، با رادیکال های آزاد مقابله و از بیماری ها جلوگیری می کند. به جای چای معمولی، از چای سبز استفاده کنید. روزانه می توانید 3 تا 4 لیوان چای سبز بنوشید.

4- بدوید

کاهش وزن تضمینی - دویدن - برنافیت

اگر بر سلامت کاهش وزن خود مصرید، هیچ راه فراری از ورزش منظم و فعالیت بدنی نخواهید داشت. ترکیب فعالیت بدنی منظم و شدید به شما کمک می کند تا وزن خود را به طور کارآمدی کاهش دهید. دویدن، یک فعالیت فوق العاده است، چرا که کالری زیادی می سوزاند. به علاوه، ورزش، موجب کاهش استرس، افزایش انرژی، بهبود خلق و خو و کیفیت خواب می شود. دویدن، خطر ابتلا به بیماری های مزمن چون دیابت نوع 2، بیماری قلبی، سکته و برخی از سرطان ها را نیز کاهش می دهد.

  • حداقل، روزی 25 دقیقه روی تردمیل بدوید.
  • یا به جای آن، روزی 30 دقیقه به سرعت به پیاده روی کنید یا به مدت چند دقیقه بدوید.

5- غذاهای سالم مصرف کنید

یک رژیم غذایی سالم و کم کالری، بخش مهمی از برنامه ی کاهش وزن تضمینی محسوب می شود. میوه ها، سبزیجات تازه و غلات کامل را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

  • از مصرف غذاهای سرخ شده و چرب بپرهیزید و تا جایی که می توانید شکر و نمک مصرف نکنید.
  • محصولات حاوی آرد سفید همچون نان سفید، کلوچه، مافین، پیتزا و پاستا را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید.
  • فیبر و پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری استفاده کنید. پروتئین ها، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارند.
  • به جای آب میوه های بسته بندی و سرشار از قند و نگه دارنده، از آب میوه های طبیعی همراه با پالپ که حاوی فیبر است، استفاده کنید.
  • روغن نارگیل بکر را به غذاهای خود بیافزایید. این روغن، به راحتی هضم می شود، برای سلامت و متبولیسم شما مفید است و ترکیب اسیدهای چرب موجود در آن، برای کاهش چربی های شک بسیار مفید است.

6- به میزان فراوان آب بنوشید

کاهش وزن تضمینی - آب - برنافیت

برای خارج کردن سموم از بدن، در طول روز، 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. آب، علاوه بر سم زدایی، موجب سوزاندن چربی ها، کمک به هضم، کاهش خستگی و بهبود خلق و خو می شود. در هنگام نوشیدن آب، به موارد زیر توجه کنید.

  • سعی کنید در طول غذا یا پس از آن، آب ننوشید، چرا که موجب اختلال در هضم غذا می شود. بهتر است 30 دقیقه پس از مصرف غذا، آب بنوشید.
  • به هیچ وجه آب را با نوشیدنی هایی چون نوشابه که کالری زیادی دارند، جایگزین نکنید.
  • از میوه ها و سبزیجات آب دار، استفاده کنید.

7- به اندازه ی کافی بخوابید

آسیب پوست - خواب - برنافیت

یکی دیگر از فاکتور های مهم در کاهش وزن تضمینی خواب کافی و استراحت است. اما، عدم خواب کافی و با کیفیت، بر روی گرسنگی و هورمون های سیری شما تاثیر منفی دارند، اثر متابولیسم شما را معکوس می کنند و روندی را که ژنتیک شما بر روی BMI می گذارد، تحت تاثیر قرار می دهد. محرومیت از خواب، موجب مصرف اسنک های شبانه و عدم انرژی کافی برای فعالیت های فیزیکی می شود. مطالعات نشان داده است که عدم خواب کافی، تاثیر رژیم غذایی را کاهش می دهد و افرادی که به اندازه ی کافی نمی خوابند، چربی های کمتری را از افرادی که به اندازه ی کافی می خوابند، از دست می دهند. مطالعات نشان می دهد استمرار در هرکدام از این روش ها باعث کاهش وزن تضمینی شما خواهد شد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments