رنگ کردن مو در خانه+ باید ها و نباید

رنگ کردن مو در خانه با چند ترفند کاربردی

برخلاف تصور بسیاری از زنان رنگ کردن مو در خانه کار چندان سختی نیست. تنها نکاتی وجود دارد که با پیروی از آن ها می توان موها را به رنگ دلخواه در آورد. جهت رنگ زدن، مدت زمان قرار گرفتن رنگ روی سر و پیشگیری از آسیب به موها در رنگ کردن آن اهمیت دارد.

یکی از بزرگترین تمایلات زنان علاقه مند به مد و زیبایی رنگ کردن مو در خانه است. صرف نظر از رنگ مویی که انتخاب می کنید، پیروی از دستور روی جعبه رنگ اهمیت زیادی در زیبا شدن آن دارد. علاوه بر آن با رعایت چند نکته می توان به رنگ موی دلخواه رسید. با برنافیت همراه باشید.

راهنمای کلی رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه- برنافیت

  • حداقل از دو روز پیش از رنگ کردن، موها را نشویید. چربی طبیعی پوست سر به عنوان یک مانع، از التهاب پوست سر جلوگیری می کند.
  • تست رنگ ساقه مو را انجام دهید. مقداری رنگ مو را بر روی بخشی از سر بزنید تا مدت زمان رنگ گرفتن آن را متوجه شوید. هر چه موها نازک تر باشند، سریع تر رنگ خواهند گرفت. مدت زمان ماندن رنگ روی موی سر 5 تا 10 دقیقه کمتر از چیزیست که روی جعبه نوشته شده.
  • از ریشه ی موها شروع به رنگ زدن نکنید. دمای موهای نزدیک به کف سر، موجب می شود تا موهای نزدیک به ریشه زودتر رنگ بگیرند.
  • از نیم سانت مانده به ریشه شروع کنید و به سمت پایین موها را رنگ بزنید. در نیمه های کار به ریشه ها بازگردید و آنها را رنگ کنید.

چگونه موها را هایلایت کنیم؟

رنگ کردن مو در خانه- هایلایت موها- برنافیت

  • رنگی را انتخاب کنید که تنها یک درجه از موهای پایه ی شما روشن تر است.
  • پس از تست ساقه مو و رنگ مو، مو را سشوار و آنها را تقسیم کنید. این کار هایلایت کردن موها را آسان تر می کند.
  • به جای تصادفی انتخاب کردن ساقه های مو، از جلوی موها شروع کنید و به سمت تاج موها (بالای سر) پیش بروید. دسته های 2.5 سانتی از مو را به طور تصادفی از لابه لای موها انتخاب کنید تا طبیعی تر به نظر برسند.
  • با استفاده از یک مسواک، محلول رنگ را از ریشه به سمت پایین موها بکشید. برای اینکه بقیه موها رنگ نگیرد، آنها را با فویل از هم جدا کنید.
  • بگذارید رنگ به مدت لازم روی موها بماند، سپس آن را بشویید و با یک براق کننده آنها را درخشان کنید.

چگونه موها را بلوند کنیم؟

 

رنگ کردن مو در خانه- موهای بلوند- برنافیت

 

بیایید رو راست باشیم. روشن کردن مو در خانه بیش تر از دو درجه، ممکن است با آسیب هایی همراه باشد. برای روشن کردن بیش از حد موها، آرایشگاه گزینه ی قابل اطمینان تری است. اگر موهای شما در حال حاضر بلوند است و تنها می خواهید کمی آن را روشن تر کنید، طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • پیش از شروع هر کاری، سه مرحله ی اول راهنمای کلی رنگ کردن مو در خانه را انجام دهید. از پشت موها شروع کنید و به سمت جلو بیایید. رنگ مو را با نیم سانت فاصله از ریشه، به موها بزنید. رنگ را به تمام قسمت های مو بمالید.
  • بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی موها بماند، اما هر 5 تا 10 دقیقه یک بار موها را چک کنید. اگر رگه هایی از قرمز دیدید، نگران نباشید. چون موها در یکی از مراحل روشن شدن به قرمزی متمایل می شوند.
  • پس از نیم ساعت، بقیه ی رنگ را به ریشه ی موها بزنید و بسته به میزان روشن شدن آن، 10 تا 30 دقیقه ی دیگر بگذارید بماند.
  • چند تار موی بالای گوش را بشویید و به آرامی بکشید تا مطمئن شوید آسیبی به موها نرسیده است. اگر موها شکننده شده بود، به سرعت سر را بشویید و ماسک مو پروتئین روی آن بزنید.

اگر رنگ موی جدید را دوست نداشتیم، چه کنیم

برای بهبود رنگ موها، می توانید از شامپوهای درخشان کننده، ماسک های نرم کننده و چندین روش دیگر استفاده کنید.

اگر رنگ مویتان تیره شد …

رنگ کردن مو در خانه- تیره شدن رنگ مو- برنافیت

آن را به سرعت بشویید. اگر بیش از حد تیره شد، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک شامپوی شفاف کننده مثل پنتین مخلوط کنید و آنها را به مدت 5 دقیقه روی موهای مرطوب خود قرار دهید. می توانید از روغن زیتون نیز روی موهای مرطوب استفاده کنید. یک کلاه رنگ دور آن بپیچید و با حوله ی گرم بپوشانید. گرما، موجب باز شدن کوتیکول ها و آزاد شدن مولکول های رنگ می شود.

اگر رنگ مویتان روشن شد …

رنگ کردن مو در خانه- روشن شدن بیش از حد مو- برنافیت

اگر رنگ مویتان کال شد، رنگ تیره تری انتخاب کنید و آن را بر روی قسمت هایی که روشن شده بزنید. بگذارید نصف زمان نوشته شده روی قوطی، روی موهایتان بماند، سپس آن را بشویید.

 چگونه دوام رنگ مو را افزایش دهیم؟

رنگ کردن مو در خانه هر چند آسان تر است، اما مشکلاتی به همراه دارد که یکی از آنها مسئله ی دوام رنگ مو است. به همین منظور ترفندهایی وجود دارد که به افزایش دوام رنگ موها کمک می کند.

از محصولات مناسب استفاده کنید

  • با موهای خود همانند پوستتان رفتار کنید. شامپوها و نرم کننده های فاقد سولفاتِ تثبیت کننده رنگ گزینه های خوبی هستند.

کمتر شامپو بزنید

آب، بدترین دشمن رنگ مو است. پس از رنگ کردن مو، حتی الامکان از شست و شوی بیش از حد موها بپرهیزید. اگر مجبور به دوش گرفتن شدید، زیاد شامپو نزنید، موها را با آب گرم نشویید و یا تنها از نرم کننده استفاده کنید.

از ماسک مو استفاده کنید

رنگ کردن مو در خانه- ماسک مو- برنافیت

برای حفظ رطوبت موها، هفته ای یک بار از نرم کننده مو استفاده کنید. سپس، بگذارید موها با جریان هوا خشک شود.

از تابش نور خورشید به موها جلوگیری کنید

حتی الامکان از تابش مستقیم نور خورشید به موها جلوگیری کنید. می توانید از روسری، کلاه یا اسپری ضد UV هم استفاده کنید.

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه هر چند کار سختی نیست، اما قوانین مربوط به خود را دارد. تغییر بیش از حد رنگ موها در خانه ممکن نیست و باید توسط یک آرایشگر ماهر و در چندین مرحله صورت گیرد. ابتدا باید تست رنگ مو انجام شود تا از رنگ مویی که قصد زدن آن را دارید، اطمینان حاصل کنید. دور تا دور صورت خود را کرم بزنید، از بالای موها شروع کنید و تا جایی که می توانید کمتر حمام کنید.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف برای رنگ کردن مو هایشان به آرایشگاه نمی روند و ترجیح می دهند خودشان در خانه موهایشان را رنگ کنند. اما رنگ کردن مو ، قوانین و ترفندهای مخصوص به خود را دارد که اگر قصد دارید آنها را در خانه رنگ کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید.

از اشتباه زیر بپرهیزید!

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

بزرگترین اشتباه افرادی که می خواهند موهای خود را رنگ کنند، این است که تصور می کنند می توانند در خانه موهای خود را از قرمز به پلاتینه تغییر دهند. تغییر رنگ های زیاد نیاز به چندین مرحله دارد که برای پیشگیری از آسیب به موها و ارزیابی تون آنها باید به آرایشگر واگذار شود. اگر می خواهید موهای خود را در خانه رنگ کنید، تنها می توانید دو درجه آن را روشن تر یا تیره تر کنید.

دو بسته رنگ خریداری کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

اگر موهای شما تا شانه یا بلندتر است و می خواهید در میان رنگ زدن، رنگ شما تمام نشود، دو بسته رنگ خریداری کنید. بسته به ضخامت و بلندی موها، ممکن است به این دو بسته نیاز داشته باشید.

از تست رنگ انتهای موها غافل نشوید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

در برابر وسوسه رنگ کردن همه ی موها مقاومت کنید. اگر می خواهید رنگ جدیدی را امتحان کنید، ابتدا آن را بر روی قسمت کوچکی از موها امتحان کنید. گاهی اوقات این رنگ ها ممکن است موهای شما را نارنجی و بنفش کنند.

لباس های خود را درآورید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

برای پیشگیری از لک شدن لباس هایتان در هنگام رنگ زدن، لباس های خود را در آورید. می توانید یک لباس دکمه دار بپوشید تا هنگام در آوردن به موهای شما مالیده نشود.

دور تا دور صورت خود را کرم بزنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

هیچ چیز بدتر از این نیست که پیشانی خود را رنگ کنید. برای جلوگیری از رنگی شدن پیشانی خود، مقداری کرم یا وازلین را به پیشانی و خط موهای خود بزنید تا رنگی نشود.

همه ی وسایل خود را آماده کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

پیش از اینکه موهای خود را رنگ کنید، تمام وسایل را آماده کنید تا مجبور نشوید برای یافتن یکی از وسایل مورد نیاز در حین رنگ زدن کار خود را قطع کنید. دستورالعمل های درج شده روی قوطی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

با یک مسواک، موهای خود را هایلایت کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

در هنگام رنگ کردن مو ، یک کیت رنگ را بردارید و یک رنگ مو با دو درجه روشن تر از موهای خود را انتخاب کنید و با استفاده از یک مسواک تمیز یا دسته ی ریمل بر روی قسمت های مختلفی از مو بزنید تا هایلایت شود.

از بالای موها شروع کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

از آنجا که ریشه ی موها نیاز به رنگ بیشتری دارد، از ریشه ی موها آغاز کنید. و سپس با شانه کردن موها با برس آغشته به رنگ بقیه ی موها را نیز رنگ کنید. سپس چندین بار از بالا به سمت پایین بیایید تا تمام موهای شما رنگ بگیرند.

از دستمال مرطوب استفاده کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

همیشه در هنگام رنگ کردن مو ، دستمال مرطوب در کنار خود داشته باشید تا در صورتی که صورت شما رنگی شد آن را پاک کنید. چرا که صبر کردن تا زمان شستشوی موها ممکن است رنگ را روی صورت شما تثبیت کند.

از کلاه حمام استفاده کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

وقتی رنگ زدن موها تمام شد، برای حفظ رنگ و تثبیت آن، یک کلاه حمام را موهای خود قرار دهید و به دنبال کارهای خود بروید.

دستکش اضافی همراه خود داشته باشید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

درون بیشتر جعبه های رنگ، یک دستکش وجود دارد که از آن برای رنگ کردن مو ها استفاده می شود. اما شما برای شستن موها نیز به یک دستکش اضافی نیاز دارید تا اثر لکه های رنگ روی دست ها و انگشتان شما باقی نماند.

از شامپو استفاده نکنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

استفاده از شوینده های مو موجب شسته شدن رنگ مو می شود. شستن مکرر موها حتی با آب نیز رنگ مو را از بین می برد، چه برسد به شستن آنها با شامپو. سعی کنید نهایتا موهای خود را هر روز یک بار بدون شوینده بشویید.

از محصولات تثبیت کننده ی رنگ مو استفاده کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

استفاده از شامپوهای تثبیت کننده ی رنگ مو، نرم کننده ها و مواد این چنینی برای یک بار در هفته در میان رنگ زدن ها، موجب احیای رنگ مو ها می شود.

از برق مو استفاده کنید

ترفندهای طلایی رنگ کردن مو در خانه - برنافیت

پس از رنگ مو به موهای خود براق کننده بزنید. برق مو همانند برق لب، موجب بهبود رنگ و درخشندگی موهای شما می شود.

بایدها و نبایدهای استفاده از رنگ مو

یکی از دغدغه های زنان پس از رنگ مو دوام و ماندگاری، درخشندگی و زیبایی موهاست. استفاده ی بیش از حد از شامپو، حمام آب داغ و گرمای بیش از حد اتوی مو و سشوار موجب مات شدن و از بین رفتن درخشندگی موها می شود. بالعکس مصرف شامپوهای حاوی SPF و ماساژ سر با چای بابونه، از گزینه های مناسب برای حفظ دوام رنگ موها محسوب می شود.

پروسه ی رنگ کردن موها کار دشواریست. این کار بسیاری از مواقع موهای شما را خشک و آسیب پذیر می کند، در بسیاری از مواقع نیز ممکن است رنگی که می زنید با رنگ چهره و پوستتان سازگار نباشد و یا در مواردی که به رنگ دلخواه خود می رسید، دوام و ماندگاری آن بسیار کوتاه مدت باشد. در اینجا اشاره ی کوتاهی به بایدها و نبایدهای رنگ مو شده است که با رعایت آن می توانید رنگ موی زیباتر، درخشان تر و با دوام تری داشته باشید.

بایدها

1- از محصولات افزایش دهنده ی رنگ مو استفاده کنید. محصولات فاقد آمونیاک برای موهای رنگ شده طراحی شده اند و موجب درخشان تر شدن آنها می شوند. این محصولات برای محافظت از موهایی که به دلیل رنگ شدن خشک شده اند، بسیار مفیدند.

2- به موهای خود نرم کننده بزنید. هر بار شامپو می زنید، از نرم کننده نیز استفاده کنید و بگذارید تا پایان حمام روی موهای شما باقی بماند. بخار موجب می شود که نرم کننده به عمق موهای شما نفوذ کند. نرم کننده های مخصوص طولانی مدت را روی رنگ مو جدید خود بگذارید، آن را ببندید و با همان بخوابید. برای صاف نگه داشتن موها، هفته ای یک بار به آنها روغن بزنید و بگذارید روی موها بماند.

3- از یک برس مناسب استفاده کنید. یک برس مناسب از بد رنگ شدن موها جلوگیری می کند و درخشندگی آنها را افزایش می دهد. برای افزایش درخشش موها از برس های پارویی نیز می توانید استفاده کنید.

4- موهای خود را از نور خورشید محافظت کنید. اشعه های فرابنفش، رنگ موها را از بین می برند و تارهای مو را دچار خشکی می کنند. شامپوها و نرم کننده های حاوی SPF، گزینه های خوبی برای جلوگیری از نور خورشید هستند. برخی از آنها حاوی ویتامین هایی چون A، C و E هستند که به احیای موها و پیشگیری از آسیب به آنها جلوگیری می کنند.

 

نبایدها

1- به موهای خود زیاد شامپو نزنید. افرادی که موهای معمولی دارند، دو بار در هفته و افرادی که موهای چرب دارند، یک روز درمیان می توانند از شامپو استفاده کنند. به طور کلی از شامپوهای روشن کننده بپرهیزید، چرا که مواد پاک کننده ی آن رنگ موها را از بین می برند.

 

2- زیاد از اسپری مو استفاده نکنید، چرا که موجب از بین بردن درخشش موها می شود. اگر می خواهید موها را نگه دارید، از سرم های درخشان کننده استفاده کنید.

3- زیاد موهای خود را نشویید. طبق تحقیقات، 80 درصد از رنگ موها تنها با آب از بین می روند. وقتی می خواهید موهای خود را آب بکشید، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. آب گرم موجب از بین رفتن رنگ مو می شود.

4- گرمای زیاد با خشن کردن کوتیکول های مو، موجب مات شدن رنگ موها می شود. اتوهای مو نیز موجب خشک شدن موها می شوند، قبل از مصرف آنها از سرم یا اسپری مو استفاده کنید.

نکات مهم

شستن موها با چای بابونه موجب صاف شدن و جلوگیری از بد رنگ شدن موهای بلوند می شوند. مقداری چای سرد را روی موهای مرطوب خود بریزید و ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در ماه انجام دهید.

 

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments