دانه های سالمی که هر روز باید مصرف کنید

دانه ها، نیروگاه های تغذیه ای محسوب می شوند. تنها مقدار کمی از آنها حاوی مواد معدنی، ویتامین و مواد مغذی ضروری است. دانه هایی که در ادامه ی مقاله معرفی شده اند حاوی فیبر، پروتئین و مواد معدنی زیادی می باشند. آنها را به راحتی می توانید به انواع مواد غذایی، سالاد یا اسموتی سبز خود اضافه کنید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

تخم کدو

دانه های سالمی که هر روز باید مصرف کنید

تخم کدو سرشار از منیزیم است. یک ماده ی غذایی که موجب افزایش سلامت قلب می شود، اما بیشتر مردم از آن بی خبرند. به علاوه دانه های کدو به دلیل ترکیب هایی چون فیتواسترول به عنوان یک درمان طبیعی برای پروستات بزرگ شده به کار می رود.

بذر کنف

دانه های سالمی که هر روز باید مصرف کنید

دانه های کنف برای گیاهخوران بسیار مفید است. دانه های کوچک آن یک پروتئین کامل محسوب می شوند، بدین معنا که حاوی همه ی 9 آمینو اسید ضروری می باشند. دانه های کنف سرشار از امگا3، منیزیم و آهن می باشد.

پیشنهاد برنافیت: دریافت رژیم گیاهخواری

بذر کتان

دانه های سالمی که هر روز باید مصرف کنید

گرچه بذر کتان هم به شکل کامل و هم به شکل خرد شده وجود دارد، اما زمانی به خوبی توسط بدن جذب می شود که خرد شود. درست مثل بذر کنف و تخم کدو، بذر کتان نیز منبع خوبی از منیزیم و فیبر است. به علاوه، بذر کتان منبع خوبی از اسید لنولئیک آلفا می باشد، نوعی اسید چرب امگا 3 که موجب کاهش التهاب مزمن می شود. بذر کتان را در یخچال نگه داری کنید تا برای مدت بیشتری تازه بماند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments