فکر کردن به پیوند کبد همه وجودم رو لرزوند

مصــاحبه اختصاصی با

سید حمید بایگان

جدیدترین رکوردار وب سایت برنافیت

سيد حميد بايگان هستم. 39 سالمه و در استان كهگلويه و بويراحمد، شهرستان لنده زندگی می‌كنم. قد من 180 سانتی متر و وزن قبلی من 113 كيلو بود و در طول شش ماه تونستم به وزن 84 كيلو برسم. بعد از 20 سالگی، تازه اضافه وزن من شروع شد. هميشه تو ذهنم اين بود، دليل اضافه وزن من به خاطر ژنتيک هست و به خودم میگفتم اگه آب هم بخورم چاق ميشم. بعد از اينكه با رژيم برنافیت آشنا شدم و رژیم رو گرفتم فهمیدم ذهنیت من کاملا اشتباه بوده و اصلا ربطی به ژنتیک من نداشته و به خاطر این بود که وقتی نوجوان بودم پرخوری زیاد می‌کردم. اصلا هرچی جلوی من میزاشتن می‌خوردم، اصلا حواسم نبود که وزنم همینجوری داره زیاد میشه. چون جوان بودم فکر می‌کردم هیچ وقت برای من مشکلی پیش نمی‌یاد و هر چی دلم می‌خواست می‌خوردم. وقتی رسیدم به سن 40 سالگی تازه متوجه شدم با خودم و سلامتیم چیکار کردم.
دکتر گفت باید جراحی پیوند کبد انجام بدی!
به خاطر همین اضافه وزنی که داشتم به فکر رژیم لاغری افتادم و ترس بیماری‌هایی که به سرم اومده رو داشتم. وقتی دکتر بهم گفت چرب شدن کبد خیلی بد هست و اگه همین روال رو پیش ببرم به پیوند کبد هم نیاز پیدا می‌کنم، بدنم لرزید وقتی فکر کردم اگه روزی جراحی پیوند کبد انجام بدم چه حال و روزی خواهم داشت. همون موقع بود که فهمیدم چه بلایی سر خودم آوردم. از یه طرف سردردهای میگرنی داشتم که اصلا با قرص و دارو مسکن خوب نمی‌شد، انقدر درد می‌کرد سر من که فقط به خدا روی میاوردم که آرومش کنه و همش به فکر کبد چرب هم بودم.
دیگه انقدر زانو درد داشتم که کلافه شده بودم، وزن زیاد و چربی ها که به استخوان های پام فشار میاوردن دیگه بدجور منو ناراحت می‌کرد. هر وقت بیست قدم برمیداشتم باید بعدش استراحت میکردم و باز دوباره ادامه میدادم تا پا دردم بهتر بشه. یه روزی که رفتم دکتر و برام از کبد چرب گفت کمتر از یک ساعت تصمیم گرفتم که باید لاغر کنم و بهترین کار همینه. چون دوست داشتم سالم باشم و زندگی کنم.
باید اون عادت پرخوری رو کنار میزاشتم و تمام ذهنمو به این اختصاص میدادم که باید لاغر کنم. تصمیم گرفتم بگردم توی اینترنت و یه رژیم لاغری خوب انتخاب کنم. قبلش با یه رژیم لاغری دیگه ای آَشنا شدم اما بعدش سراغ رژیم برنافیت رفتم. حتی پیج اینستاگرامشون هم پیدا کردم. وقتی ویدئوهای دکتر رو نگاه کردم، دیدم چقدر حرفاشون به دلم میشینه.

وزن اولیه : 113 کیلوگرم

وزن پایانی : 84 کیلوگرم

میزان کاهش وزن : 29 کیلوگرم

دکتر گفت چرب شدن کبد اصلا شوخی بردار نیست و اگر همینطوری بخوام ادامه بدم ممکنه به پیوند کبد هم نیاز پیدا کنم.

تازه توی برنامه غذای هر چی دلت بخواد هست تعجب کردم که رژیم لاغری متنوعی دارند. بلافاصله همون شب رفتم تو سایت و ثبت نام کردم. وقتی رژیم قبلی رو امتحان کردم 10 کیلو کاهش وزن داشتم ولی انقدر سخت بود که نمی‌تونستم هیچی بخورم، علاوه بر اون اصلا تنوعی هم نداشت، به خاطر همین ولش کردم و به خودم گفتم باید برم سراغ رژیم لاغری دیگه‌ای. دیگه بعدش با رژیم لاغری برنافیت آشنا شدم. رفته رفته تونستم 21 کیلو کاهش وزن پیدا کنم. خیلی خوشحالم که با رژیم برنافیت آشنا شدم. علاوه بر اون تازه دکتر سبک زندگی منو تغییر داد و به من کمک کرد سالم تر زندگی کنم و این تنوع غذایی هیچ مشکلی توی غذا خوردن منو و خانوادم ایجاد نکرد.
رژیم برنافیت برنامه غذاییم رو منظم تر کرد تا سر ساعت غذا هامو بخورم و از هیچ کدوم وعده های غذایی قافل نشم. از همه مهم تر این بود که تمام مسافرت ها و مهمونی ها رفتم و هیچ محدودیتی توی این6 ماه نداشتم.
دریافت رژیم
به خاطر اینکه برنامه غذایی انتخاب کردم که میتونستم با بقیه غذاهامو بخورم. به خاطر این ویژگی های خوبی که رژیم برنافیت داشت هیچ وقت حتی وسوسه نشدم که رژیم رو کنار بزارم تازه خوشحال هستم که سبک زندگیم تغییر کرده. دیگه شیرینی، شکر و قند کمتری هم مصرف میکنم و علاوه بر اون مواد غذایی ناسالم رو تو زندگیم حذف کردم. با انتخاب خودمون و نه به اجبار، دیگه این مواد غذایی ناسالم رو نمی‌خریم.
30 کیلو کاهش وزن با رژیم برنافیت
تو این مدتی که رژیم برنافیت رو گرفتم، تنها یک بار سرگیجه داشتم که با پشتیبان اختصاصی خودم صحبت کردم و با حوصله به من جواب دادند. الانم نمیگم که رژیم سخت نیست، اما بعد از یه مدت کوتاه بهش عادت کردم. الان نزدیک به 30 کیلو وزن کم کردم و حالا که فکر میکنم اونقدرام سخت نیست. خیلی از لحاظ روحی تغییر کردم و از قبل خیلی بهتر شدم.
تازه کبد چربی هم که داشتم درمان شد و اون نگرانی ها از رو دوشم برداشته شد. وقتی از شر کبد چرب خلاص شدم دیگه خبری از سردرد نبود. دیگه میتونستم با خیال راحت پیاده‌روی کنم و درد پاهام منو اذیت نمی‌کنه. دیگه نگران این نیستم که افزایش وزن پیدا کنم. وقتی که به وزن ایده‌آلم رسیدم میخوام رژیم تثبیت بگیرم تا روی وزنی که ماه ها هست تلاش کردم بمونم.
قصد من از این مصاحبه این بود که به همه اونایی که اضافه وزن دارن کمک کنم و یه تشویقی بشه که اونا هم وزن کم کنن. و از تیم برنافیت تشکر می‌کنم که با رژیم عالیشون به من یه شانس دوباره دادن که زندگیه سالم تری داشته باشم.

توصیه‌ی من به همه‌ی اونهایی که اضافه وزن دارن اینه که:

توصیه من به همه عزیزانی که دارای اضافه هستن اینکه:
یه تیم خوب و دوست داشتنی مثل رژیم برنافیت برای خودشون انتخاب کنن.
واسه لاغری تلاش کنن و اراده خوبی داشته باشن. وقت رو از دست ندن.
و به این موضوع توجه داشته باشند که سلامتی خیلی مهمه چون چاقی بلاهای زیادی سر آدم میاره.