توصیه هایی برای داشتن زندگی بهتر از زبان یک روانشناس

به عنوان یک متخصص و روانشناس با افراد مختلفی صحبت کرده ام. با چشم ذهنم می بینم، با گوش دلم می شنوم و چیزهایی را حس می کنم که دیگران حس نمی کنند. با افراد منحصر به فردی در ارتباطم. در اینجا برخی از تجربه های خود را برای داشتن زندگی بهتر به اشتراک می گذارم.

برای داشتن زندگی بهتر: ابعاد ناخودآگاه خود را کشف کنید

همه ی ما در ناخودآگاه خود دارای برنامه هایی هستیم که برای ضمیر خودآگاه ما ناآشناست. شما می توانید بزرگترین جنبه های ناخودآگاه ذهن را تنها با نشستن در یک محیط آرام یا پیاده روی در طبیعت کشف کنید. به چیزهایی فکر کنید که با آن کشمکش دارید مثل مسائل مالی و به آرامی سوال کنید چه چیزی مرا از پیشرفت و آزادی باز می دارد؟ من به مشتریانم می گویم شما از اینکه بیشتر از مادرتان پول در بیاورید می ترسید.

وقتی جنبه های ناخودآگاه تان را شناختید، با آنها درگیر شوید. سپس برای خودتان یک شعار بسازید. مثل من بیشتر از مادرم در آمد خواهم داشت و از آن لذت خواهم برد.

برای داشتن زندگی بهتر: بدانید که جهان، همیشه شما را هدایت خواهد کرد

ما همواره از جهان نشانه های کوچک و بزرگی دریافت می کنیم اما متاسفانه آنها را درک نمی کنیم. مثلا شخصی که در حال کشمکش با باروری است ممکن است در مورد مزایای طب سوزنی از دوستانش و پس از آن در کتاب یا فیلم چیزهایی در مورد آن ببیند و یا بشنود.

در این صورت فرد دیگر به آن موضوع فکر نخواهد کرد، اما این دو اتفاق با هم نمی توانند تصادفی باشند بلکه همزمانی آن از طرف ابعاد مختلف جهان به فرد نشان می دهد که طب سوزنی شانس باروری او را افزایش می دهد. افراد، آگاهی ها و فرصت ها به دلیل خاصی در سر راه ما قرار گرفته اند. وقتی شروع به شناختن نشانه ها کنیم زندگی ما پیشرفت خواهد کرد.

برای داشتن زندگی بهتر: بپذیرید که شما یک موجود قدرتمند هستید

انسان ها اغلب خودشان را دست کم می گیرند و نسبت به اینکه از خلوتشان بیرون بیایند تردید دارند. برای افراد، سخت است تصور کنند آیا آنقدر قوی هستند که از پس یک چالش بزرگ برآیند، آنقدر باهوش هستند تا شغل خود را عوض کنند و یا آنقدر با ارزش هستند که یک شریک ایده آل را به خود جذب کنند؟ مهم نیست چقدر احساس رضایت می کنید اما به شما قول می دهم که خود را حداقل در یکی از جنبه های زندگی دست کم گرفته اید.

افراد تصور می کنند که تنها فرشته ها و فرستاده های الهی موجوداتی قدرتمند هستند اما باید بگویم که اصلا اینطور نیست. شما هم به همان اندازه می توانید قدرتمند باشید. اگر شما برای اینکه به دنبال رویاهایتان بروید به الهام نیاز دارید، بهتر است به افراد مشهور، فعالان سیاسی و مخترعان فکر کنید. انسان ها قادر به انجام کارهای شگفت انگیزهستند که شامل شما نیز می شود.

برای داشتن زندگی بهتر: شروع به درمان زخم های کهنه کنید

 بدون شک اگر تجربه ی زخم خوردن در یک رابطه ی عاطفی را داشته باشید، این کار شما را از قرار ملاقات مجدد باز خواهد داشت. ذهن شما در این هنگام شروع به توجیه کردن می کند. او مدام به شما می گوید: من انقدر سرم شلوغ است که نمی توانم قرار ملاقات بگذارم و یا من برای اینکه خوشحال باشم نیاز به شریک عشقی ندارم. ممکن است این موارد درست باشد اما برخی اوقات این زخم ها اثر بدی روی افراد می گذارد.

دفتری در دست بگیرید و بزرگترین زخم های گذشته ی خود مثل مسائل شغلی، مالی، احساسی، بیماری و خانواده را در آن بنویسید. ببینید کدام یک از آنها هنوز شما را آزار می دهد. هیچ چیز تا معلوم نشود درمان نخواهد شد.

برای داشتن زندگی بهتر: باور داشته باشید که هیچ وضعیتی نا امید کننده نیست

وقتی به عمق زندگی یک فرد وارد می شوم، امیدهای زیادی در زندگی او مشاهده می کنم. این امیدها، تنها افکار واهی و پوچ نیستند بلکه بسیارهم واقعی هستند. فرشته هایی که از آنها صحبت کردم، زندگی را از دیدگاه یک پرنده می نگرند، بنابراین قادرند تمام شانس ها، موقعیت ها و نعمت های زندگی را ببینند.
به هر حال، یافتن امید در میان چالش ها به معنای در نظر گرفتن تنها یک جنبه نیست. با هر چه که رو به رو می شوید، سعی کنید با روشن فکری برخورد کنید و از دنیا بخواهید تاعلائم راه درست را به شما نشان دهد.

برای داشتن زندگی بهتر: احساسات خود را عقلانی نکنید

اکثر مواقع، مشتریان من در آینده جمله هایی شبیه به این را خواهند گفت: “طلاق برای من ویرانگر بود اما درس بزرگی به روح من داد”، “آن ورشکستگی بدترین کابوسم بود اما تجربه های زیبایی به من آموخت.” از لحظه های سخت زندگی، زیبایی بیاموزید. چالش ها و تراژدی های زندگی شما دارای یک پوشش نقره ای است. سعی کنید نیمه ی پر لیوان را ببینید.

ممکن است یک واقعه به طور همزمان آزار دهنده و با ارزش باشد. ممکن است از مزایای پنهان یک حادثه با خبر باشید اما همچنان ناراحت یا عصبانی باشید. از دیدن جنبه ی بد هر واقعه دست بکشید. برخی چیزها قابل درک نیستند اما احساس می شوند. اگر خود را با احساسات چالش برانگیز درگیر کنید، به قلب خود دست یافته اید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments