ترفندهای کاهش وزن مردم در کشورهای مختلف

در پس هر فرهنگ عادت هایی نهفته که تبدیل به ترفندهای کاهش وزن آن ملت می شود. این عادت ها منحصر به همان فرهنگ یا قومیت است. اما از آنها می توان الگو برداری کرد. مثلا مصرف غذاهای تند توسط تایلندی ها، روزه گرفتن مردم اندونزی، مصرف غذاهای خانگی توسط مردم لهستان، مصرف زردچوبه مردم مالزی و یا مصرف ترشی در لهستان به کاهش وزن آنها کمک می کند.

هر کشور و فرهنگ برای کاهش وزن از روش های مختلفی استفاده می کند. جمع کردن تمامی این عادات سالم و به کار کار گرفتن آنها در زندگی شخصی به کاهش وزن کمک می کند. در این نوشته، برنافیت ترفندهای کاهش وزن کشورهای مختلف را بر ملا خواهد کرد.

تایلند: مصرف غذاهای تند

ترفندهای کاهش وزن- فلفل- برنافیت

غذاهای تایلندی از جمله تندترین غذاها هستند. فلفل تند، متابولیسم بدن را بالا و سرعت غذا خوردن را پایین می آورد. اغلب ما عادت داریم سریع غذا بخوریم. زمانی که بدن سیگنال سیری می دهد، بدین معناست که پرخوری کرده اید. آرام غذا خوردن یکی از استراتژی های کاهش وزن است. با تندتر کردن غذاها می توانید سرعت غذاخوردن را کاهش دهید.

اندونزی: روزه گرفتن

ترفندهای کاهش وزن- برنج- برنافیت

دین اصلی کشور اندونزی اسلام است که آنها را به روزه گرفتن های دوره ای تشویق می کند. طبق این اصل، آنها از قبل از طلوع آفتاب تا پس از غروب آن چیزی نباید بخورند و بیاشامند. برخی دیگر نیز از موتی پیروی می کنند که به آنها اجازه می دهد در طول روزه تنها آب و برنج سفید مصرف کنند. هرچند روزه گرفتن راه حل کافی برای کاهش وزن نیست، اما از پرخوری جلوگیری می کند.

برای دریافت بیشتر اطلاعات رژیم روزه داری کلیک کنید.

لهستان: غذا خوردن در خانه

ترفندهای کاهش وزن- غذا خوردن در خانه- برنافیت

جالب است بدانید که لهستانی ها تنها 5% از بودجه ی مالی خود را برای غذا خوردن بیرون از خانه صرف می کنند. آنها ترجیح می دهند به جای مصرف غذاهای ناسالم و فست فود در رستوران، غذای خود را در خانه سرو کنند. افراد وقتی به رستوران می روند، غذاهای ناسالم بیشتری مصرف می کنند. طبق نظر متخصصان تغذیه، عدم وجود الگوهای غذایی سالم، احتمال ابتلا به چاقی را افزایش می دهد.

مالزی: مصرف زردچوبه

ترفندهای کاهش وزن- زردچوبه- برنافیت

زردچوبه، یکی از گیاهان ادویه ای پر استفاده است که به طور خودرو در جنگل های مالزی می روید. یکی از ترکیبات اصلی زردچوبه، ماده ایست به نام کورکومین که به شدت خاصیت چربی سوزی دارد. در یکی از مطالعات نشان داده شد موش هایی که غذاهای پرچرب زردچوبه دار مصرف کردند، از موش هایی که از غذاهای پرچرب بدون زردچوبه استفاده کردند، کمتر دچار افزایش وزن شدند.

کورکومین، ماده ایست که رشد بافت های چربی را سرکوب و چربی سوزی را افزایش می دهد. بنابراین یکی از ترفندهای کاهش وزن در مالزی مصرف زردچوبه است.

مجارستان: مصرف ترشی

ترفندهای کاهش وزن- خیارشور- برنافیت

مردم مجارستان به شدت به ترشیجات علاقه دارند. آنها انواع ترشی خیارشور، گوجه، کلم، فلفل دلمه ای و … را مصرف می کنند. سرکه ای که در ترشیجات به کار رفته، به کاهش وزن کمک می کند. اسید استیک موجود در سرکه، فشار خون، قند خون و تولید چربی ها را کاهش می دهد.

مکزیک: مصرف نهار به عنوان بزرگترین وعده

ترفندهای کاهش وزن- وعده های طولانی مدت- برنافیت

یکی از ترفندهای کاهش وزن مکزیکی ها این است که بزرگترین وعده (نهار) خود را بین ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر مصرف می کنند. اگر شب ها سبک بخوابید، صبح روز بعد تمایل بیشتری برای مصرف صبحانه دارید، که به کنترل وزن شما کمک می کند. برای کاهش وزن بهتر است بزرگترین وعده خود را در هنگام صبح یا ظهر مصرف کنید.

فرانسه: وعده های طولانی مدت

ترفندهای کاهش وزن- وعده های طولانی مدت- برنافیت

فرانسوی ها زمان زیادی را برای غذا خوردن با افراد خانواده صرف می کنند. دورهمی برای خوردن غذا برای آنها بسیار اهمیت دارد. صحبت کردن در هنگام غذا، زمان آن را طولانی تر و سرعت آن را کندتر می کند. به همین دلیل سیگنال های سیری زودتر احساس می شوند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments