بهترین راه برای لاغری موضعی کدام است؟

لاغری موضعی پهلو در واقع به این معنی است که قسمتی از بدن را که به دلایل خاصی دارای چاقی است بخواهیم لاغر کنیم. ابتدا می‌خواهیم فرق بین چاقی و چاقی موضعی را بررسی کنیم. چاقی موضعی در واقع یعنی در قسمتی از بدن یک فرد، تجمع بافت چربی بیشتر از نواحی دیگر باشد و اندام‌های دیگر از تناسب نسبی برخوردار باشند. چاقی موضعی بیشتر در خانم ها و در ناحیه اطراف شکم، کمر، پهلو، باسن و ران ، نسبت به سایر نقاط دیگر بدن دیده می‌شود.درصورتی که می خواهید لاغری موضعی در خانه را تجربه کنید، پیشنهاد ما رژیم برناجت است که شامل برنامه غذایی به همراه برنامه تمرینی است و در آن یک متخصص تغذیه نیز همراه با شما مسیر لاغری را راحت تر می کند.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

چه روش‌هایی برای لاغری موضعی وجود دارد؟

وقتی رژیم می‌گیرید و به باشگاه می‌روید و ورزش می‌کنید، وزن خود را هم کم می‌کنید، می‌بینید که همزمان همه قسمت‌های بدن شما لاغر می‌شوند، ولی معمولاً پهلوها مقاومت بیشتری نشان می‌دهند. تمرین و تمرکز بر روی پهلوها هر چند روی پهلوها اثر می‌گذارند، ولی در کل کالری را از همه قسمت‌های بدن می‌گیرد و تمام نقاط بدن آب می‌شود . اگر تنها و تنها به تمرین‌های شکمی و پهلویی توجه کنید، عضلات نواحی تقویت می‌شوند، ولی کالری زیادی را در این نواحی نخواهند سوزاند.

متاسفانه چربی‌ها به یک اندازه در تمام نواحی بدن پخش نشده‌اند. بسیاری از این چربی‌های مزاحم در قسمت شکم و پهلو، ران و باسن، غبغب و بازو جمع می‌شوند. برای از بین بردن این چربی‌های موضعی به روش‌هایی برای لاغری موضعی و کاهش سایز نیاز داریم.

با افزایش آمار چاقی، کلینیک های لاغری نیز روز به روز در در حال افزایش هستند. برخی از این کلینیک ها روش هایی برای لاغری بدون ورزش پیشنهاد می کنند اما این روش ها آنقدر ایده آل هستند که غیر واقعی به نظر می رسند. حقیقت این است که تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که کاهش سایز را همراه با عمل جراحی یا بدون آن ممکن ساخته. دکتر کایران، نظرات طرفداران و مخالفان 5 شیوه ی لاغری را جمع آوری کرده تا به انتخاب شما در این روش ها کمک کند.

روند بهبود شکل، صافی و زیبایی بدن کانتور نامیده می شود. پیش تر پزشکان در گذشته کانتور صورت و بدن را از طریق روندهای تهاجمی مثل لیپوساکشن انجام می دادند که با عوارض بیهوشی، عفونت و حتی گاهی مرگ همراه بود. اما خوشبختانه تکنولوژی جدید، راه را برای روش های غیر تهاجمی لاغری باز کرده است. تمرکز این روش ها بر روی خواص فیزیکی چربی ها و از بین بردن آنهاست. اما سوال همچنان باقی است: آیا این روش های غیر تهاجمی واقعا کارساز هستند؟ با برنافیت همراه باشید تا با روش های مختلف کانتور بدن آشنا شوید.

چه روش‌هایی برای لاغری موضعی یا کاهش سایز وجود دارد؟

در سال‌های اخیر متخصصان با استفاده از تکنولوژی جدید به روش‌های غیر جراحی و بدون درد و خونریزی پی برده‌اند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. کویتیشن اولتراسوند

یکی از روش‌های غیر تهاجمی که نیازی به جراحی برای از بین بردن چربی‌های دور کمر، باسن، داخل و بیرون ران و بازو ندارد کویتیشن اولتراسوند است. این روش دارای امواج Ultrasound است که فرکانس پایین و شدن بالایی دارد.

به همین دلیل با ایجاد حباب میکروسکوپی موجب پاره شدن سلول‌های ذخیره شده می‌شود. که این مایع‌های چرب توسط متابولیسم بدن به اسیدهای چرب و گلسیرین آزاد تبدیل می‌شود. با انجام کویتیشن سلول‌های چرب از بین می‌رود و با حفظ وزن و رعایت رژیم غذایی، نتایج کاملا ماندگار خواهد بود. کویتیشن به عنوان فرم دهنده بدن شناخته شده است. یکی از مزایا کویتیشن نتایج درمانی چشمگیر و سرعت جواب دهی بالا آن است.

2. دستگاه لاغری موضعی RF یا آر اف

با امواج رادیو فرکانسی می‌توانید سلول‌های چرب را تخریب کنید. این حرکات امواج الکترومغناطیس موجب جریان رادیو فرکانس می‌شود. با دستگاه RF می‌توانید برای درمان سلولیت و لاغری موضعی در نواحی ران، شکم، پهلو، غبغب و بازو استفاده می‌شود. بدن انسان یک قدرت شگفت انگیز برای خود درمانی دارد. لاغری با دستگاه آر اف (RF) موجب گرم شدن سلول‌های چربی در لایه بافت چربی می‌شود.

انرژی حاصل از فرکانس رادیویی موجب افزایش دمای کنترل شده ی چربی ها، سفت شدن بافت ها و بهبود گردش خون می شود. کاهش سایز با استفاده از فرکانس رادیویی ، در یک زمان دارای سه مزیت است: کاهش سایز، کاهش سلولیت و سفت شدن پوست های افتاده.  

آیا این شیوه موثر است؟

مطالعات زیادی بر روی این روش انجام شده است و نزدیک به یک دهه است که این شیوه توسط سازمان غذا و دارو تایید می شود. همه ی این مطالعات حاکی از نتایج مثبت این روش در کاهش سایز، کاهش سلولیت و سفت شدن پوست های افتاده می باشد.

عوارض جانبی

لاغری با دستگاه لاغری آر اف دارای عوارض بسیار کمی است و تنها در برخی موارد، قرمزی و کبودی خفیف مشاهده می شود.

دستگاه لاغری موضعی

3. مزوتراپی

اولین بار در فرانسه در سال 1950 برای آسیب‌های ورزشی، درمان زخم و کنترل درد از روش مزوتراپی به صورت موضعی در بافت‌های زیر جلدی استفاده می‌کردند. این روش بعد از سال‌ها برای درمان چاقی موضعی به کار گرفته شد. در برخی از کشورها یکی از روش‌های جایگزین تهاجمی مانند لیپوساکشن به کار می‌رود.

4. ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی

یکی از عمل‌های جراحی پلاستیک برای زیبایی، ابدومینوپلاستی است که پوست اضافی شکم، حذف چربی و عضلات این ناحیه را صاف و تنگ می‌کند. با جراحی ابدومینوپلاستی می‌توانید پوست اضافی ناحیه تحتانی معده، پایین پهلو، زیر شکم و ناحیه کمر را خوش فرم و کمر اندامی داشته باشید. با جراحی ابدومینوپلاستی اگر عضلات ضعیف یا جدا شده در دوران بارداری کشیده شده یا از شکل افتاده مجدد به حالت اولیه باز می‌گردد.

4.دستگاه لاغری موضعی کرایولیپولیز

کرایولیپولیز به عبارت ساده به معنای تجزیه ی چربی ها از طریق انجماد است. اساسا چربی ها نسبت به سرما حساس تر از بافت های اطراف هستند. بنابراین، دراین روش سلول های چربی بدون آسیب رساندن به دیگر بافت ها از بین می روند. برخی از ابزاری که این شیوه را به کار می گیرند کول اسکالپتینگ یا کول تک نامیده می شوند.

آیا این شیوه موثر است؟

در مطالعات با مقیاس کوچک، این روش نشان داده که می تواند چربی پهلوها را تا 4/22 درصد کاهش دهد. این شیوه توسط سازمان غذا و دارو آمریکا نیز به تصویب رسیده است. با این وجود هنوز مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده و هنوز کاهش چربی بخش های دیگر بدن نیز مورد بررسی قرار نگرفته است.

عوارض جانبی

متاسفانه این شیوه ی لاغری کمی احساس ناراحتی در بدن ایجاد می کند. کبودی و قرمزی موضعی برای چندین ساعت در این شیوه عارضه ی شایعی است. به علاوه بیشتر افراد از بی حسی موضعی رنج می برند و این بی حسی گاهی اوقات پس از چند ماه بازمی گردد. در برخی از موارد نیز افراد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن و تیرکشیدن موضعی را احساس کنند. بنابراین هنگام درمان این موارد را در نظر بگیرید.

دستگاه لاغری موضعی

5- دستگاه لاغری موضعی لیزر درمانی خفیف

اساسا این تکنولوژی با استفاده از یک لیزر 635 نانومتری برای ایجاد حفره در سلول چربی و از بین بردن آن کار می کند. سپس این چربی ها از طریق جریان سیستماتیک طبیعی و عمل دفع از بدن خارج می شود. ماشین هایی  با این تکنولوژی شامل آی لیپو زرونا می باشند.

آیا این شیوه موثر است؟

مطالعات نشان داده است که این روش با درمان های دیگری چون لیپوساکشن جواب می دهد. اگر این روش به تنهایی انجام شود دارای آثار محدودی می باشد. برخی از مطالعات، آثار آن را به تنهایی در حد چند اینچ و در برخی دیگر بدون هیچ تغییر در سایز بدن نشان دادند.

عوارض جانبی

این شیوه بدون عارضه است و یا دارای عوارض جانبی بسیار کمی می باشد.

دستگاه لاغری موضعی

6- دستگاه لاغری موضعی هایفو

در این روش امواج سونوگرافی مستقیما روی لایه های چربی اثر می گذارد. امواج سونو به سلول های چربی حمله می کند، دمای آنها را افزایش می دهد و در نهایت آنها را از بین می برد. از آنجا که این روش تنها بر روی چربی ها اثر می گذارد، به بافت های اطراف آسیب نمی رساند و محتوای سلول های چربی از طریق جریان لنفاوی خارج می شود.

آیا این شیوه موثر است؟

مطالعات بسیار زیادی در این زمینه نشان داده است که استفاده از دستگاه لاغری موضعی هایفو تکنولوژی پس از 12 هفته چربی های دور شکم را به طور متوسط تا 4.7 سانتی متر کاهش می دهد. این نتایج موجب تایید این روش برای کاهش چربی ها شد.

عوارض جانبی

خوشبختانه آثار جانبی این تکنولوژی کمتر از کرایولیپولیز است و تنها قرمزی کمی روی پوست ایجاد می کنند. برخی از افراد نیز ممکن است دچار درد موضعی خفیفی شوند که پس از مدت کوتاهی از بین می روند.

دستگاه لاغری موضعی

7- دستگاه لاغری موضعی ترکیبی آر اف و سونوگرافی

روند این روزها به سمت ترکیب تکنولوژی ها برای بهبود نتایج درمان پیش رفته است. همانطور که در بالا گفته شد، روش سونوگرافی و فرکانس رادیویی بهترین تجربه ها را پس داده است. وقتی این دو شیوه با هم ترکیب شوند کاهش سایز و وزن نیز افزایش می یابد و موجب درمان سلولیت و افتادگی پوست نیز می شود.

آیا این شیوه موثر است؟

از آنجا که در این روش، دو تکنولوژی با هم ترکیب می شوند نتایج بهتری از روش های سنتی و تک درمانی به دست می دهند. به دلیل مزایای دیگر این روش، بافت پوست و سفتی آن نیز افزایش می یابد. نتایج آن طولانی مدت تر است و توسط غذا و دارو نیز تایید شده است.

عوارض جانبی

اساسا این روش کاملا مطمئن، خالی از خطر و درد است. تنها ممکن است در برخی موارد قرمزی و یا کبودی های کوچکی روی پوست دیده شود.

عملکرد روش‌های لاغری موضعی چگونه است؟

امواج حاصل از دستگاه کویتیشن، به عمق پوست نفوذ کرده و حباب‌هایی در اطراف چربی‌ها ایجاد می‌کند. سپس این حباب‌ها می‌ترکند و محتوای چربی آن‌ها از طریق مجرای ادرار و سیستم لنفاوی دفع می‌شود.

دستگاه آر اف نیز با ایجاد حرارت در سلول‌های چربی همین کار را انجام می‌دهد. ایجاد گرمای شدید به بافت‌های زیر پوست موجب افزایش تولید کلاژن، گردش و آزاد شدن چربی از این بافت‌ها می‌شود. در روش مزوتراپی نیز تزریق‌های سطحی (2-12 میلی متر) محلول (0.1 تا 0.3 میلی لیتر) در بافت‌های زیر جلدی نواحی تحت درمان صورت می‌گیرد.

در کدام بخش از بدن می‌توان از روش لاغری موضعی استفاده کرد؟

بخش‌های رایجی که در آن می‌توان از این روش استفاده کرد، شامل شکم، ران‌ها، باسن، کمر، غبغب و بازوها است. گر چه هیچ محدودیتی در استفاده از این روش وجود ندارد، اما بخش‌هایی از بدن که دارای میزان چربی بیشتری است، نتایج بهتری را مشاهده خواهید کرد.

آیا لاغری موضعی پهلو با ورزش امکان پذیر است؟

وقتی که شما به طور کلی اندام خوب و متناسبی دارید، فقط در یک نقطه مثل شکم و پهلو یا نقاط دیگر دچار چاقی هستید، باید بدانید که این چاقی به احتمال زیاد با ورزش از بین نخواهد رفت. زیرا شما بعد از ورزش در اندام‌های دیگر خود نیز شاهد لاغری خواهید بود، که دوباره این مسئله تناسب اندام شما را به هم می‌ریزد.

هنگامی که ورزش می‌کنید و رژیم می‌گیرید در واقع  چربی از تمام قسمت‌های بدن شما کم می شود نه فقط یک قسمت یا عضوی که در حال تمرین است، مثلاً همگام با ورزش که یک خانم می‌کند ممکن است این سینه‌هایش نیز همزمان آب شود و دوباره تناسب اندام و به هم بریزد. افراد معمولاً می‌خواند قسمتی از بدن خود را تغییر داده و لاغر کنند و قسمت دیگر بدن خود را به همین حالت نگه دارند. مثلاً دوست دارند در قسمت کمر و ران‌ها، باسن و بازو چربی اضافه را از بین ببرند.

در مردان تجمع چربی بیشتر در ناحیه شکم ورود پیدا می‌کند. اگر از چاقی پهلو خود راضی نیستید بهتر است به کیفیت غذای مصرفی خود در طول روز توجه کنید و از خود بپرسید در طول روز چه مقدار مواد غذایی حاوی فیبر مصرف می‌کنید.

آیا با رژیم غذایی می‌شود به لاغری موضعی پهلو رسید؟

برای این که بر روی لاغری موضعی پهلو تمرکز کنید، باید نوع چربی مصرفی خود را در طول روز عوض کنید .درست است که شکر ذاتا چیز بدی است، ولی چربی این گونه نیست، زیرا بدن ما برای ترشح هورمونها و برای سلامت پوست به مقداری چربی نیاز دارد، ولی به جای اینکه از چربی‌های فرآوری‌شده، کره گیاهی، روغن گیاهی جامد و چربی ترانس استفاده کنید از چربی‌های سالم تر استفاده کنید.چربی که در ماهی های چرب، روغن زیتون و گردو، آووکادو و غیره وجود دارد،  به مراتب دارای کیفیت بالاتری از بقیه هستند. شکر، بزرگترین عامل و دشمن پهلو می باشد.

سعی کنید کلا شکر، نوشابه، آبمیوه ها، کیک و بیسکوییت ها را از برنامه غذایی خود حذف کرده و میزان مصرف آنها را کنترل کنید. میوه‌های رنگی، سبزیجات تازه، آجیل‌ها، لوبیاها، جو دوسر، نان کامل و غلات کامل منابع غنی از فیبر هستند که نباید در مصرف روزانه از آنها غافل شویم. فیبر، احساس سیری را سریعتر ایجاد می کند با این حال تا چندین ساعت در بدن ما پایدار است. همچنین مصرف فیبر، چربی شکمی را کاهش می‌دهد.

اینکه چگونه فیبر بیشتری به بدن خود برسانید ، یک راهش این است که سعی کنید از غذاهای فرآوری‌شده استفاده نکنید. سعی کنید مواد غذایی تازه خریداری کرده و از آنها استفاده کنید. این را هم بدانید که قند چه از شکر و چه  از نیشکر به دست بیاید باز هم قند است  و یک کالری اضافه بدن وارد می کند که ارزش غذایی ندارند.

لاغری موضعی پهلو

 بهترین راه لاغری موضعی پهلو چیست؟

در سال های اخیر شایعترین و بهترین راه برای کسانی که قصد دارند، پهلوهای خود را لاغر کنند، غیر از روش‌های جراحی و تهاجمی، استفاده از روش های کاهش چربی بر اساس حرارت، لیزر، آراف یا فرکانس رادیویی و تکنیک‌های اولتراسوند است و هر کدام از روشها کارکرد مخصوص خود را دارند. همچنین در لاغری موضعی به سلول‌های بدن کمک می شود که در جوانسازی و سفت کردن پوست و  تولید کلاژن نیز موثر باشد.

روش دیگر سرما درمانی یا  کرایولیپولیز است که در آن از طریق خنک سازی و انجماد چربی به کاهش وزن بدن کمک می‌کند. لیپوساکشن که یک روش غیر تهاجمی است، نیز باعث کاهش و  حذف چربی می‌شود.

البته لیپوساکشن چند نوع دارد که هم شامل روش‌های تهاجمی و هم غیرتهاجمی می باشد. همچنین سعی کنید، فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و هر  ۴۵ دقیقه یکبار از جای خود بلند شده کمی نرمش کنید. صبح‌ها کمی بدوید و رقص و حرکات موزون بدنی را فراموش نکنید. از تمرین‌های همراه با وزنه برای  آب کردن پهلو نیز غافل نشوید.

به چند جلسه درمان نیاز است؟

به طور کلی بین 8 تا 12 جلسه درمان با فاصله‌ی یک هفته نیاز است. در برنافیت تعداد جلسات پیشنهادی 10 جلسه می‌باشد.

نتایج پس از چه مدت قابل مشاهده هستند؟

پس از اولین جلسه تا حدودی نتایج قابل مشاهده هستند. اما نتایج نهایی پس از اتمام دوره درمان به خوبی نمایان می‌شوند.

میزان ماندگاری هر روش چقدر است؟

میزان ماندگاری هر سه روش دائمی است، مگر آن‌که فرد دوباره دچار افزایش وزن شود.

کدام روش لاغری موضعی مناسب‌تر است؟

بسته به ناحیه‌ی تحت درمان، میزان چربی و برخی پارامترهای دیگر کارشناس تصمیم می‌گیرد که کدام روش لاغری موضعی مناسب‌تر است.

آیا استفاده از این روش‌ها با درد همراه است؟

خیر. این روش‌ها کاملا بدون درد و راحت است و حتی نیازی به بی حس کننده ندارد.

آیا این روش‌ها قابل اطمینان هستند؟

بله. این روش‌ها غیر تهاجمی و کاملا قابل اطمینان هستند.

آیا روش‌های لاغری موضعی برای همه قابل اجرا است؟

به طور کلی این روش‌ها برای هر فردی که قصد کاهش چربی‌های موضعی را دارد، مفید است. اما افراد زیر نمی‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که دچار بیماری‌های قلبی- عروقی هستند
  • افراد مبتلا به سرطان
  • دیابتی‌ها

اگر دچار مشکلات فیزیکی هستید، پیش از اقدام به این درمان با پزشک خود مشورت کنید.

پیش از درمان و پس از آن چه اقداماتی باید انجام داد؟

  • پیش و پس از درمان آب زیادی بنوشید (حداقل 1.5 لیتر)
  • از رژیم لاغری کم کالری پیروی کنید، میزان چربی و کربوهیدرات‌ها را از 24 ساعت قبل به حداقل برسانید.
  • پس از درمان باید ورزش‌های سبک انجام دهید تا چربی از طریق سیستم لنفاوی شما دفع شود.

عوارض استفاده از هر یک از روش‌ها چیست؟

خوشبختانه این روش‌ها هیچ عوارضی به دنبال ندارند. بی خطر و بدون جراحی هستند و هیچ گونه جای زخمی بر روی بدن بیمار باقی نمی‌گذارند.

میزان رضایت مشتریان از خدمات لاغری موضعی به چه حد است؟

برنافیت با ایجاد فضایی امن و مطمئن و زیر نظر کارشناسان حرفه‌ای به انجام چنین روش‌هایی پرداخته است. تجربه، تمرکز و مهارت متخصصین در این کلینیک بسیار زیاد است و از هیچ تلاشی برای رضایت مراجعه کنندگان دریغ نمی‌کنند. خوشبختانه بالای 95 درصد از مشتریان از روش‌های لاغری موضعی رضایت کامل دارند.

راه درمان و پیشگیری از سلولیت

یکی از علت‌های سلولیت تغذیه نامناسب، رژیم‌های کاهش وزن و افزایش وزن، نشستن بیش از حد، عدم تعادل هورمون و ژنتیک، مصرف سیگار است. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان سلولیت کویتیشن و آر اف است. ممکن است زنان در هر سنین دچار سلولیت بشوند. سلولیت بیشتر در ناحیه ران، شکم و باسن ظاهر می‌شود. برای جلوگیری می‌توانید از غذاهای ضد سلولیت، سبک زندگی سالم و دستگاه‌های لاغری موضعی استفاده کنید.

ابزارها و روش‌های مختلفی برای درمان سلولیت است که عبارتند از:

  1. لیزر
  2. ماساژ لیزر سرد
  3. تزریق چربی سوز
  4. رادیو فرکانسی
  5. عمل جراحی
  6. رژیم غذایی
  7. ورزش

۲۰ دقیقه ورزش برای رفع سلولیت

ناهمواری‌های بدن در قسمت‌های باسن، شکم و کشاله‌های ران به دلیل سلولیت است. برای سلولیت دو دلیل وجود دارد که اولین دلیل آن این است که یک سری تغییر در بافت‌ها انجام می‌شود و رشته‌های بافت همبند و نازک شدن پوست به دلیل افزایش سن رخ می‌دهد و یکی دیگر از دلیل‌ها این است که 2.5 کیلو از دست دادن عضله به ازای هر 10 سال در زنان 7.5 کیلو چربی است. یک سری ورزش‌های وجود دارد که که باسن، شکم و ران‌ها هدف قرار می‌گیرد و ترکیب این حرکات تاثیر چند برابری دارد. تمامی این حرکات ورزشی با پیروی از یک رژیم غذایی سالم به رفع سلولیت کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که رژیم‌های سخت به تشدید سلولیت کمک می‌کند.

آیا ماساژ برای درمان سلولیت مفید است؟

در بازار وسایل‌های متعددی وجود دارد که ادعا می‌کنند به درمان سلولیت کمک می‌کند اما باید گفت تمامی این وسایل‌ها موثر نیستند. طبق تحقیقاتی که انجام شده با بعضی از سبک‌های خاص می‌توان به کاهش سلولیت کمک کرد. همه‌ی انسان‌ها سلول‌های چرب دارند. ممکن است همه افراد دچار سلولیت بشوند ولی بعضی از افراد بیشتر مستعد سلولیت خواهند شد.

ماساژ به کاهش سلولیت کمک می‌کند؟

  • تخلیه آب اضافه بدن
  • از نو ساختن سلول‌های چربی
  • بهبود جریان خون
  • ضخیم شدن پوست

ورزش برای لاغری سریع ران

یکی از اعضای بدن که اکثر خانم‌ها از بزرگی آن رنج می‌برند ران‌ پا است. لاغری ران یک کار ساده‌ای نیست ولی به یاد داشته باشید با کاهش سایز و ماهیچه سازی می‌توانید به زیبا شدن ران پای خود کمک کنید. برای فرم‌دهی پایین تنه باید ورزش به همراه یک رژیم غذایی چربی سوز و سالم پیروی کنید. برخی از بهترین ورزش‌های مخصوص لاغری ران عبارتند از اسکوات، راه رفتن روی سطح شیب دار، لانج و ورزش‌های کاردیو است.

غذاهای ضد سلولیت را می شناسید؟

یک سری از مواد غذایی به غذاهای ضد سلولیت معروف‌اند. برخی از این مواد غذایی به دلیل ترکیبات سالم به درمان سلولیت و لاغری موضعی کمک می‌کنند. یکی از این اتفاق‌های ناخوشایند این است که حدود 80 درصد زنان دچار سلولیت می‌شوند. تنها علت این مشکل این است که توده‌های چربی از بافت همبند به زیر پوست شروع به حرکت  می‌کنند. برخی از غذاهای ضد سلویلت عبارتند از:

  1. سالمون
  2. توت سیاه
  3. چای سبز
  4. روغن زیتون
  5. سرکه سیب
  6. زعفران
  7. غلات کامل

مصرف چای سبز

ورزش‌های موثر برای رهایی از بازوهای شل و افتاده

از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و شل شدن بازوها به علت پیری و افزایش وزن است. شما می‌تواند با یک سری حرکات ورزشی به همراه برنامه غذایی به کاهش وزن خود کمک کنید. که برخی از این حرکات مفید عبارتند از دیپ با نیمکت، دایموند پوش آپ و کیک بک عضلات سه سر برای سفت کردن بازو بسیار مفید است. بسیاری از زنان به دلیل بازوهای شل و افتاده، لباس آستین کوتاه یا استخر نمی‌روند و از این وضعیت خود بسیار رنج می‌برند، ممکن است از بازو افتاده خود خجالت بکشید، اما نگران این موضوع نباشید با انجام یک سری حرکات ورزشی می‌توانید بازوهای خود را خوش فرم کنید.

مصرف کاهو

میزان متابولیسم بدن با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل اگر فعالیت روزانه کم باشد موجب جمع شدن چربی در ناحیه بازو می‌شود. با توجه به تحقیقاتی که انجام شد کاهش تستوسترون در بدن موجب ذخیره چربی اضافه در بدن می‌شود. میزان تستوسترون در بدن زنان با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل سوزاندن چربی‌ها مقداری سخت می‌شود.

چگونه چربی شکم را از بین ببریم؟

برای این که بدانید چگونه چربی‌های شکم خود را از بین ببرید باید ابتدا درمورد چربی شکمی  بیشتر بدانید. علت چاقی در ناحیه شکم به این دلیل افزایش وزن بدن و توده چربی در ناحیه شکم است که معمولا چربی‌های زیر پوستی در ناحیه شکم به وجود می‌آید.

یکی دیگر از چربی‌ها، چربی احشایی است که اطراف اندام‌های داخلی بدن شکل می‌گیرد. چاقی شکم موجب افزایش بیماری دیابت نوع 2 و بیماری قلبی- عروقی می‌شود. اندازه دور شکم برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است اگر دور شکم خانم‌ها بیشتر 80 سانتی متر و آقایان بیشتر از 94 سانتی متر باشد پر خطر حساب می‌شود. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید چربی‌های شکم را از بین ببرید در بیشتر بخوانید پایین مطالعه کنید.

سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو در خانه

دلایل زیادی برای چاقی شکم و پهلو وجود دارد مانند تغییرات هورمونی، مشکلات گوارشی و گاها مصرف برخی داروها که دلیل چاقی  شکم و پهلو است. برخی از موارد موجب افزایش وزن در ناحیه شکم و پهلو می‌شود عبارتند از:

  • استرس
  • کم کاری تیروئید
  • مصرف الکل
  • پرخوری و رژیم غذایی نامناسب
  • کم تحرکی و ورزش نکردن

برای کاهش وزن باید محصولات مغذی تازه با چربی‌های سالم به همراه نوشیدن آب به اندازه کافی را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که از غذاهای ناسالم و خوراکی‌های ناسالم خودداری کنید.

چگونه چربی های زیر شکم را از بین ببریم؟

از جمله مواردی که موجب چربی‌های زیر شکم می‌شوند عبارتند از :

 

  • استرس
  • ژن‌ها
  • تغییرات هورمونی
  • کم خوابی
  • مصرف بیش از حد کالری

 

علاوه بر ورزش به یک رژیم غذایی مناسب نیز احتیاج دارید، برای آب کردن چربی‌های شکم پهلو باید از مواد غذایی مناسب استفاده کنید. در این مسیر برنافیت به شما کمک می‌کند که مقدار هر غذا برای شما در روز باید به چه اندازه باشد. در این رژیم غذایی تخم مرغ، جو دو سر، بلغور، آجیل، پروتئین‌ها، آب، ماهی، سبزیجات، میوه و … است.

آب کردن پهلو در خانه با ۱۰ ورزش انفجاری + ۱۳ خوراکی چربی سوز

ورزش مخصوص آب کردن پهلو را باید هر یک روز در میان انجام شود. اگر این مقدار کم است به 6 جلسه در هفته تمرین کنید. چند حرکن ورزشی وجود دارد که به آب کردن چربی شکم و پهلو کمک می‌کند که به همراه 13 خوراکی چربی سوز به شما گفته می‌شود ولی برای اطلاعات بیشتر وارد بیشتر بخوانید زیر شوید.

 

  • حرکت هیزم شکن (۲۰ مرتبه برای هر طرف) مخصوص آب کردن پهلو
  • حرکت چرخش سوئیسی | معجزه آب کردن پهلو !
  • پلنک از بغل همراه با لیفت باسن مخصوص آب کردن پهلو
  •  کرانچ دوچرخه مخصوص آب کردن پهلو
  • Starfish
  • Side Plank Circles
  • Oblique Crunch
  •  Mermaid
  •  Leg Lifts
  •  Tummy Tuck
  • آب کردن پهلو با ۱۳ خوراکی چربی سوز:
  • عدس
  • آووکادو
  • شکلات تلخ
  • دمنوش بابونه و نعناع
  • تخم مرغ
  • روغن نارگیل
  • سیب
  • بادام
  • چای سبز
  • خیار
  • موز
  • روغن زیتون
  • کاهو

۱۳ راز برتر برای لاغری سریع دور کمر که باید بدانید!

آرزوی خیلی از خانم‌ها است که کمر باریک و اندام ساعت شنی داشته باشند و رسیدن به این هدف یک رویا است که با برنافیت می‌توانید به حقیقت تبدیل کنید. یک سری راه‌های وجود دارد که شما را در عرض مدت کوتاهی به استایل ایده‌ال نزدیک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی بیشتر بخوانید زیر کلیک کنید.

  • رژیم غذایی خود را تغییر دهید.
  • کالری کمتری مصرف کنید.
  • فیبر و پروتئین مصرف کنید.
  • خوراکی‌های مفید بخورید.
  • قند و الکل مصرف نکنید.
  • کربوهیدارت‌های تصفیه شده استفاده نکنید.
  • مصرف نمک را کاهش دهید.
  • چای سبز بخورید.
  • سبزیجات و غلات مصرف کنید.
  • نوشیدنی‌های گازدار مصرف نکنید.
  •  آب بیشتری بخورید.
  • روی سینه و شانه ها کار کنید.
  • صبحانه مفصل و سالم بخورید.
  • باسن خوش فرم می‌خواهید، از این تمرین‌های ورزشی غافل نشوید!

 

بعضی اوقات تنها برخی از برنامه‌های ورزشی بدون هیچ وسیله‌ای می‌توانند عضلات شما را شکل بدهند و اندام شما را خوش فرم تر کند. این حرکات را باید 10 تا 12 بار برای هر پا انجام دهید. در این بخش تنها اسم حرکات برای شما نام برده شده است برای اطلاعات بیشتر روی گزینه حتما بخوانید کلیک کنید تا روش انجام هر حرکت را آموزش ببنید.

  • باسن خوش فرم؛ حرکت لانج
  • باسن خوش فرم؛ حرکت اسکوتر
  • باسن خوش فرم؛ حرکت کشش همسترینگ
  • باسن خوش فرم؛ حرکت اسکیت
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments