با مکمل های ضد پیری آشنا شوید

بسیاری از مکمل ها، ثابت کرده اند که می توانند علائم پیری همچون چین و چروک، لکه های قهوه ای و نقاط سیاه را از بین ببرند. این مکمل ها با ساختن کلاژن و تعمیر و بازیابی پوست، از پیری پوست جلوگیری می کنند. برخی از آنها شامل ویتامین E، ویتامین C، کوآنزیم Q10، گلوکزامین و عصاره ی پلی پودیوم لوکوتوم می باشند.

بسیاری از مواد غذایی طبیعی، ثابت کرده اند که می توانند علائم پیری همچون چین و چروک، لکه های قهوه ای و نقاط سیاه را از بین ببرند. محققان، برای پیشگری از پیری، تنها به کپسول ها و قرص ها اکتفا نمی کنند، هرچند این مکمل ها در میان پزشکان و مصرف کنندگان شهرت زیادی یافته است. 5 مکملی که در ادامه ی مقاله معرفی شده اند را می توانید به عنوان یک رژیم ضد پیری به برنامه ی روزانه ی خود وارد کنید- هرچند پیش از مصرف آنها باید با پزشک خود مشورت کنید.

عصاره ی پلی پودیوم لوکوتوم 

این ماده، پوست را در برابر آسیب نور خورشید، تغییر رنگ و افتادگی پوست محافظت می کند. این عصاره که از یک سرخس به دست می آید، موجب حفظ فیبروبلاست های پوست انسان و بازسازی و تعمیر کلاژن برای مقابله با چین و چروک ها و پوست های شل و افتاده می شود. تحقیقات نشان داده است که این عصاره می تواند پوست را از آسیب نور خورشید و آفتاب سوختگی محافظت کند، در نتیجه با سرطان پوست نیز مقابله می کند. دوز مصرفی این ماده، 500 میلی گرم آن هم پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

ویتامین C

مکمل های ضد پیری - ویتامین c- برنافیت

مطالعات بالینی نشان داده است که مصرف ویتامین C به صورت موضعی یا خوراکی موجب کاهش آسیب استرس اکسیداتیو و رشد سلول ها به صورت طبیعی می شود. این ماده، موجب بازسازی پوست، کاهش چین و چروک ها و شاداب شدن پوست شما می شود. میزان دوز توصیه شده برای مصرف، 100 میلی گرم در روز می باشد.

ویتامین E

مکمل های ضد پیری - ویتامینe - برنافیت

ویتامین E، از آسیب سلولی پیشگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد که هر دوی این موارد، در بازیابی و ترمیم سلول های پوستی مفید می باشند. بازیابی سلولی، فرآیندیست که سلول های مرده ی پوست از بین می روند و جای خود را به سلول های سالم تر و جوان تر می دهند. این ویتامین، پوست را در برابر اشعه های فرابنفش تشکیل دهنده ی چین و چروک و آسیب های محیطی حفظ می کند. دوز پیشنهادی این ماده، 200 IU در روز می باشد.

گلوکزامین

مکمل های ضد پیری - برنافیت

این ماده، پوست را در برابر پیری و افتادگی محافظت می کند. هرچند مطالعات زیادی در مورد آمینو اسید به عنوان یک ماده ی موضعی انجام شده، اما مطالعه ای که در مجله ی درمان پوست به چاپ رسید، نشان داد که مصرف خوراکی گلوکزامین نیز، موجب کاهش 34 درصدی چین و چروک ها می شود. مصرف این ماده به عنوان مکمل در تسریع درمان زخم، افزایش رطوبت پوست و کاهش چین و چروک ها موثر است. دوز پیشنهادی این ماده، 1500 میلی گرم در روز می باشد.

کوآنزیم Q10

این ماده، پوست را در برابر پیری محافظت می کند. درست همانند ویتامین C و E، کوآنزیم Q10، یک ماده ی مغذی است که به سلامت کلی و بهبود ظاهر پوست کمک می کند. این ماده، درست همانند آنتی اکسیدان های دیگر، موجب ترمیم و کاهش آسیب سلولی می شود. افرادی که تنها برای 2 هفته از این مکمل استفاده می کنند، عمق و حجم چین و چروک های کمتری را تجربه خواهند کرد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments