با این حرکات ورزشی، لاغر شوید

برای لاغر شدن و کاهش وزن، ورزش‌های بسیاری وجود دارد. تمرین با کتل بل تمام ماهیچه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد، حرکات ورزشی اینتروال با شدت بالا، موجب چربی سوزی در مدت کوتاه و ادامه‌ی چربی سوزی پس از آن می‌شود و حرکات یوگا با افزایش تمرکز و آگاهی نسبت به حجم غذای مصرفی، موجب کاهش وزن شما می‌شود.

لاغری و حرکات ورزشی

یکی از بهترین کارهایی که می‌تواند به لاغر شدن و کاهش وزن شما کمک کند، ورزش است. البته شاید همه‌ی ورزش‌ها نتوانند به اندازه‌ی کافی به لاغر شدن شما کمک کنند، اما برخی از آن‌ها که در ادامه به آن‌ها اشاره شده، شما را به اهداف کاهش وزنتان نزدیک‌تر می‌کنند.

این سه حرکت ورزشی مشهور و جالب، موجب سوزاندن چربی‌ها و تون دادن به عضلات شما تنها با ۳۰ دقیقه یا کمتر در هفته می‌شود. یکی از بهترین نکات در مورد این ورزش آن است که برای انجام آن به باشگاه نیز احتیاج نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه انجام دهید.

از کتل بل استفاده کنید

یکی از مزایای استفاده از کتل بل این است که حرکات ورزشی با این وسیله، چندین گروه از ماهیچه‌های شما را به طور همزمان درگیر می‌کند. این وسیله، شانه‌ها، شکم، کمر، ران‌ها، باسن و بازوهای شما را مورد هدف قرار می‌دهد و به مرور باعث لاغر شدن تان می‌شود.

بدن شما از فواید بی‌نظیر ورزش با این وسیله، بهره می‌برد و این حرکت را با حرکات ورزشی دیگر همچون دویدن و حرکات کاردیو می‌توان تلفیق کرد. اگر برای اولین بار می‌خواهید از کتل بل استفاده کنید، با وزنه‌های ۴ تا ۸ کیلویی شروع کنید.

تمرینات اینتروال با شدت بالا انجام دهید

امروزه، حرکات ورزشی اینتروال با شدت بالا، شهرت زیادی پیدا کرده چرا که یکی از بهترین روش‌های چربی سوزی و تون دادن به عضلات، در کم‌ترین زمان ممکن است. این حرکت ورزشی دارای نسبت اینتروال ۲ به ۱ است.

بدین معنا که ابتدا به مدت ۲ دقیقه تمرین‌های ورزشی با شدت پایین یا کم انجام می‌دهید و سپس شدت آن را بالا برده و این حرکات را در مدت ۱ دقیقه انجام دهید. این ورزش به شما کمک می‌کند در مدت کمتر، انرژی بیشتری بسوزانید و سوخت و ساز بدن شما حتی تا پس از تمرین‌های ورزشی نیز ادامه داشته باشد.

یوگا کار کنید

اگر نمی‌توانید برای انجام تمرین‌های یوگا به باشگاه بروید، آن را در خانه انجام دهید. تنها ۲۰ دقیقه تمرین‌های یوگا در روز موجب کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری و افزایش ارتباط با بدن می‌شود. حرکات یوگا، از آن‌ جا که تمرکز ذهن و در نتیجه آگاهی نسبت به حجم غذای مصرفی و سرعت مصرف غذا را افزایش می‌دهد، موجب کاهش می‌شود.

انجام حرکت ورزشی یوگا

همواره آب بنوشید

یکی از نکات مهمی که باید آن را رعایت کرد، این است که همه‌ی این تمرین‌های ورزشی، زمانی به حداکثر تاثیر خود می‌رسند که با نوشیدن آب و آبرسانی به بدن همراه باشند. هیچ چیز بدتر از کم آبی بدن در طول تمرین‌های ورزشی و پس از آن نیست.

بنابراین همواره در هنگام حرکات ورزشی، یک بطری آب در کنار خود داشته باشید تا انرژی شما را در طول تمرین حفظ کند. برای کاهش وزن، هیچ چیز بهتر از انجام حرکات ورزشی نیست. این ۷ حرکت ورزشی قسمت خارجی ران‌ها، باسن، شکم، شانه‌ها و همسترینگ را درگیر می‌کنند و گزینه‌های بسیار خوبی برای کاهش وزن محسوب می‌شوند.

هر تمرین را به مدت ۶۰ ثانیه انجام دهید، ۲۰ ثانیه بین هر حرکت استراحت کنید و در طول هر ست با رعایت فرم مناسب بدن تا جایی که می‌توانید به حرکات خود ادامه دهید. برای کاهش وزن، هیچ چیز بهتر از انجام حرکات ورزشی نیست. با این ۷ حرکت ورزشی ساده که در ادامه توضیح داده شده‌اند، می‌توانید ۱۰ کیلوگرم از وزن خود را کاهش و متابولیسم خود را افزایش دهید و بدنی خوش فرم‌تر بسازید.

طرز انجام حرکات ورزشی

هر تمرین را به مدت ۶۰ ثانیه انجام دهید، ۲۰ ثانیه بین هر حرکت ورزشی استراحت کنید و در طول هر ست با رعایت فرم مناسب بدن تا جایی که می‌توانید به حرکات خود ادامه دهید. این چرخه را دو بار تکرار کنید. تنها چیزی که به آن‌ها نیاز دارید، یک صندلی، یک حوله‌ی دستی و یک جفت دمبل است.

حرکت ورزشی ۱: Lateral Leg Lift

هدف: قسمت بیرونی ران‌ها

پاها را به اندازه‌ی عرض لگن باز کنید و پای عقب را پشت صندلی قرار دهید. وزن بدن را روی پای چپ بیاندازید و زانوها را کمی خم کنید. پای راست خود را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید و ران خود را منقبض کنید، سپس به آرامی به وضعیت اولیه بازگردید. به سرعت دوره‌ی بعدی تمرین را به مدت ۳۰ ثانیه انجام و سپس تغییر جهت دهید.

با این حرکات ورزشی، لاغر شوید

حرکت ورزشی ۲: Side-Angle Lift

هدف: باسن

پاها را به اندازه‌ی عرض لگن باز کنید و پای چپ خود را در پشت صندلی قرار دهید. وزن بدن را روی پای چپ بیاندازید و زانوها را کمی خم کنید. پای راست خود را با زاویه‌ی ۴۵ درجه بلند کنید تا باسن شما درگیر شود. به سرعت دوره‌ی بعدی تمرین را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید. تغییر جهت دهید.

با این حرکات ورزشی، لاغر شوید

 

حرکت ورزشی ۳: Front Arm Raise to Lateral Arm Raise

هدف: شانه‌ها

پاها را به اندازه‌ی عرض لگن باز کنید و یک دمبل در هر دست خود قرار دهید. آرنج را طوری خم کنید که کف دستتان به سمت زمین باشد. دمبل‌ها را تا ارتفاع شانه‌ها بالا بیاورید. وزنه‌ها را پایین بیاورید، سپس به بغل بایستید. دمبل‌ها را از بغل تا ارتفاع شانه‌ها بالا ببرید. در هر ست، جهت خود را تغییر دهید.

حرکت ورزشی 3 Front Arm Raise to Lateral Arm Raise

حرکت ورزشی ۴: Hip Hinge

هدف: باسن، همسترینگ

پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. دست‌های خود را روی ران‌ها قرار دهید، کمر خود را صاف و زانوها و بالا تنه را خم کنید. زمانی که قفسه‌ی سینه با زمین در حالت موازی قرار گرفت، توقف کنید. به پاشنه‌ها فشار بیاورید و به حالت اولیه باز گردید.

حرکت ورزشی 4 Hip Hinge

حرکت ورزشی ۵: Lateral Pull-Down

هدف: قسمت بالای کمر

بایستید و بازوها را بالای سر خود قرار دهید و دو سر یک حوله را با دست‌هایتان نگه دارید. آرنج خود را خم کنید و حوله را به سمت قفسه‌ی سینه بکشید. وقتی تیغه‌های شانه به سمت هم کشیده شدند، قسمت بالای کمر خود را منقبض کنید. به وضعیت اولیه بازگردید.

حرکت ورزشی 5 Lateral Pull-Down

حرکت ورزشی ۶: Triceps Pulse

هدف: ماهیچه‌های سه سر بازو

پاها را به اندازه‌ی عرض شانه‌ها باز کنید و دست‌ها را پشت بدن بکشید. دو سر یک حوله را طوری در دست بگیرید که کف دست‌ها به سمت پایین باشد. زانوها را خم و بدن را به سمت جلو دولا کنید. کمر را صاف کنید و قفسه‌ی سینه را بالا بگیرید. عضلات سه سر ران خود را منقبض کنید و بازوها را به سمت بالا و پایین ببرید.

حرکت ورزشی 6 Triceps Pulse

حرکت ورزشی ۷: Standing Side Chop

هدف: شکم

بایستید و دو انتهای یک حوله را در کنار پای چپ قرار دهید. بازوهای خود را صاف نگه دارید و حوله را تا جایی بالا ببرید که در بالای شانه‌ی راست شما قرار گیرد. برای بازگشت به حالت اولیه، حرکات را از آخر به اول انجام دهید. ۳۰ ثانیه این حرکات را ادامه و سپس تغییر جهت دهید.

حرکت ورزشی 7 Standing Side Chop

رژیم گروهی؛ راه‌حل قطعی لاغری

دکترکرمانی بعد از سال‌ها تجربه به این نتیجه رسید که رژیم گروهی، بهترین راه‌حل برای افرادیه که در رژیم، انگیزه‌شون کم می‌شه و بر همین اساس ماراتن لاغری رو رونمایی کرد. بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که با ماراتن لاغری رژیم گرفتن به وزن دلخواه‌شون رسیدن!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های وبسایت دکتر کرمانی که در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت است. در برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت با انواع رژیم لاغری روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت، محاسبه bmi دکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج اصلی دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]