روغن کرچک برای مژه |فواید روغن کرچک برای مژه و تقویت مژه

روغن کرچک برای مژه چند روز طول می‌کشد تا تاثیر خود را بگذارد؟ اگر به دنبال روشی آسان و بدون دردسر برای رشد مژه‌ هستید، روغن کرچک برای مژه را امتحان کنید. روغن کرچک بخاطر دارا بودن خواص فوق العاده به بلند و ضخیم شدن مژه کمک می‌کند. علاوه بر آن از شکستگی مژه‌‌ها و آسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کند.

 مژه

روغن کرچک برای مژه

می‌توان به صورت تقریبی گفت برخی از بانوان مژه حجیم و بلند را دوست دارند، به همین دلیل همه به دنبال روشی برای پر پشت کردن مژه‌های خود هستند. یکی از روش‌های تقویت مژه که یک راه درمان گیاهی و بی خطر است، استفاده از روغن کرچک برای تقویت مژه است.

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه‌های درخت کرچک به دست می‌آید. اعتقاد بر این است که اسیدهای چرب سازنده روغن کرچک برای پوست بسیار مغذی هستند. بسیاری از مردم گزارش می‌دهند که با استفاده منظم، روغن کرچک به آن‌ها کمک کرده تا مژه‌ها و ابروهای ضخیم‌تر، بلندتر و بلندتر رشد کنند.

استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه چند روز طول می‌کشد؟

روی پلک بالا می‌توان گفت تقریبا بین 90 تا 150 مژه قرار دارد و به صورت تقریبی 30 تا 45 مژه روی پلک پایین قرار دارد. مژه مثل موهای بدن در یک دوره زمانی مشخصی رشد می‌کند. سرعت رشد مژه‌ها تقربیا بین 30 تا 45 روز ممکن است طول بکشد. در طی این دوره ممکن است مژه شما 10 میلی متر رشد کند.

بر اساس مطالعه‌ای در مجله بین المللی علوم و تحقیقات، روغن کرچک حاوی 90 درصد اسید ریسینولئیک است. اسید ریسینولئیک حاوی سطوح بالایی از تری گلیسیرید است که ممکن است به مرطوب کردن مژه‌ها کمک کند. روغن کرچک برای مژه دارای اسیدهای چرب امگا 6 است که به بهبود سلامت مو کمک می‌کند.

خواص روغن کرچک برای مژه عبارتند از:

  • تسهیل و تسریع زایمان
  • بهبود عفونت‌های قارچی و باکتریایی
  • تسکین آفتاب سوختگی
  • درمان شوره سر
  • درمان هموروئید (بواسیر)
  • رطوبت رسانی پوست

ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه

وازلین یک راه حل مفید برای درمان ترک خوردگی لب است. استفاده روزانه از ژله وازلین روی مژه‌ها قبل از خواب به پرپشت شدن مژه‌ها کمک می‌کند. استفاده مداوم چند روزه باعث ایجاد تفاوت در رشد مژه‌های شما می‌شود. اگر به هزینه‌های مخارج نگاه کنید، پس وازلین خیلی گران نیست، بنابراین می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این یکی از راه‌های رشد مژه با وازلین است.

نحوه استفاده از آن را در زیر مشاهده کنید…:

  • یک غنچه پنبه بردارید و آن را به وازلین آغشته کنید.
    حالا وازلین را به مژه هایتان بزنید.
    بگذارید یک شب بماند.
    صبح روز بعد آن را با آب معمولی بشویید.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مژه

قبل از خواب یک قرقره تمیز یا سواب پنبه‌ای بردارید. آن را در روغن کرچک آغشته کنید، سپس مقدار کمی از روغن را در امتداد خط مژه خود بکشید، از پایه مژه های خود شروع کنید. بگذارید یک شب بماند؛ صبح با آب گرم بشویید برای بهترین نتیجه، این کار را روزانه انجام دهید.

چگونه روغن کرچک به رشد مژه کمک می‌کند؟

علاوه بر دارا بودن خواص ضد باکتری و ضد قارچی، روغن کرچک برای مژه سرشار از مواد مغذی همچون پروتئین، مواد معدنی و اسیدهای چربی مثل اولئیک، لینولئیک، استریک و پالمیتیک ریکنولئیک اسید می‌باشد. روغن کرچک به دلایل زیر به رشد مژه‌ها کمک می‌کند:

1. روغن کرچک حاوی ویتامین E می‌باشد

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مژه‌های شما را تقویت و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. به علاوه آسیب به فولیکول‌های مو را به حداقل می‌رساند.

روغن کرچک

2. روغن کرچک سرشار از اسید ریسینولیک می‌باشد

روغن کرچک برای مژه سرشار از اسید ریسینولیک است. نوعی امگا 9 که ابروها را ضخیم و به رشد آن‌ها کمک می‌کند.

نکاتی که باید قبل از استفاده از روغن کرچک برای مژه‌های خود بدانید

1. هنگام مالیدن روغن کرچک به مژه‌های خود، بسیار مراقب باشید که به چشم شما نرسد. در صورت این کار، چشم خود را با آب بشویید.

2. روغن کرچک برای مژه به طور کلی بی‌خطر است. با این حال، برخی از افراد ممکن است به روغن کرچک واکنش آلرژیک نشان دهند. بهتر است روغن کرچک را 24 ساعت قبل از استفاده روی صورت روی ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید.

آیا مصرف روغن کرچک برای مژه ضرری ندارد؟

محصولات تقویت مژه‌ در بازار ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد، که روغن کرچک یک ماده‌ی طبیعی و بی‌ضرر به‌شمار می‌آید. اگر درصد کمی از این روغن به چشم وارد شود هیچ آسیبی وارد نمی‌کند، ممکن است به مدت کوتاهی چشم شما تار شود. سعی کنید با دقت و به میزان کم به مژه‌های خود بمالید.

چگونه از روغن کرچک برای رشد مژه‌ها استفاده کنیم؟

حالا که با فواید این روغن بی نظیر آشنا شدید، باید بگویم که تنها یک راه برای استفاده از آن وجود ندارد.

1.آسان‌ترین روش تقویت مژه: ماسک روغن کرچک خالص

  • پوست را کاملا بشویید و هرگونه آرایش روی چشم‌ها را پاکسازی کنید.
  • فرچه‌ی تمیز یک ریمل یا براش تمیز یک خط چشم را بردارید.
  • روغن کرچک را با براش آغشته کنید و به مژه‌های خود بمالید و باید
  • یک شب بگذارید بماند.
  • در نهایت صبح باید با پد آرایش پاک کن یا گلاب شستشو دهید.

2. رشد مژه: گلیسیرین و سفیده تخم مرغ

به کمک دو ماده که به راحتی در کابینت خود می‌توانید بیابید، یک سرم مژه‌ی طبیعی بسازید. گلیسیرین به خواص مرطوب کنندگی و سفیده تخم مرغ به پروتئین بالا معروف هستند.

  • در یک بطری یا ظرف کوچک مقداری روغن کرچک بریزید.
  • به روغن دو قطره گلیسیرین اضافه کنید.
  • دو قطره سفیده‌ی تخم مرغ روی آن بریزید.
  • با استفاده از فرچه‌ی ریمل این سرم خانگی را به مژه‌های بالا و پایین خود بزنید.

 گلسرین

3. تقویت مژه: ترکیب روغن کرچک و روغن زیتون

روغن زیتون یکی از منابع غنی ویتامین A و E و سرشار از آنتی اکسیدان است. اسیدهای چرب دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و ضد میکروبی هستند و در سراسر جهان برای رشد مو استفاده می‌شود. ترکیب این دو ماده به دلیل خواص فراوان اثر بخشی آن را افزایش می‌دهد.

  • اسید اولئیک: این امر باعث تنظیم چربی بدن شما می‌شود که باکتری‌ها را دور نگه می‌دارد و در عین حال پلک‌ها را آبرسانی می‌کند.
  • اسید پالمیتیک: این به عنوان یک نرم شدن پوست یا مژه عمل می‌کند.
  • اسید لینولئیک: این به سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. با استفاده روزانه، اسید لینولئیک گردش سلول‌های سالم پوست را تشویق می‌کند تا از گرفتگی و مردن فولیکول‌های مو جلوگیری کند.

چگونه روغن زیتون به مژه‌های خود بمالیم؟

  • یک ظرف یا بطری را بردارید و دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن اضافه کنید.
  • با یک فرچه‌ی تمیز به مژه‌های بالا و پایین خود بزنید.
  • یک شب بگذارید بماند، صبح بعد به خوبی بشویید.

روغن زیتون

4. تقویت مژه: ترکیب روغن کرچک و روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین منبع غنی‌ای از ویتامین E، چربی‌های ضروری، منیزیم و کلسیم است. وقتی در یک مدت مشخص از آن استفاده کنید، مژه‌های شما را براق، بلند، ضخیم و محکم می‌کند. می‌توانید قطره روغن اسطخودوس و یا رزماری برای این‌که اثر بخشی آن را دوچندان کنید اضافه کنید.

  • 2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک را در یک ظرف بریزید.
  • بعد از ترکیب روغن‌ها، با استفاده از فرچه‌ی ریمل ترکیب را روی مژه‌ها بمالید.
  • برای نتیجه‌گیری بهتر بگذارید یک شب روی مژه‌ها بماند.

روغن بادام

5. تقویت مژه: وازلین، روغن نارگیل و روغن کرچک

وازلین یک مرطوب کننده‌ی فوق العاده برای مژه‌های شکننده و آسیب دیده است. روغن نارگیل نیز سرشار از مواد مغذیست که مژه‌های شما را تیره‌تر و براق‌تر می‌کند.

  • برای تهیه‌ی این سرم از یک ظرف تمیز و کوچک استفاده کنید.
  • روغن کرچک، روغن نارگیل و وازلین را با هم مخلوط کنید.
  • باید این ترکیب را با هم مخلوط کرده و  به مژه خود بزنید.
  • بگذارید یک شب بماند، سپس صبح روز بعد آن را تمیز کنید.

وازلین

6. تقویت مژه؛ روغن آرگان

روغن آرگان یک روغن لوکس از مراکش است که به آن “طلای مایع” هم گفته می‌شود. این روغن بسیار محبوب است و به دلیل مزایای فراوانی که برای پوست و مو دارد بسیار معروف می‌باشد. روغن آرگان دارای مقدار زیادی ویتامین E،آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است که برای رشد و تقویت مژه‌ها معجزه می‌کند.

4. تقویت مژه؛ روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک ترکیب همه کاره و قدرتمند است. عطر دلپذیر آن تأثیر آرامش بخش بر ذهن و بدن دارد. هنگامی که سرم را روی مژه‌های خود می‌مالید ، رایحه ظریف به شما احساس و آرامش می‌دهد و شما را در حالت ایده آل برای خوابیدن قرار می‌دهد.

5. روغن رزماری

مصرف روغن رزماری به افزایش گردش خون و رشد مژه‌ها کمک می‌کند و روغن جوجوبا و روغن هسته زردآلو یکی دیگر از روغن‌هایی هستند که برای تغذیه مژه‌ بسیار مفید هستند.روغن رزماری

نتیجه گیری

در حالی که بسیاری از محصولات زیبایی دارای برچسب قیمتی بالایی هستند، روغن کرچک برای مژه همچنان گزینه‌ای مقرون به صرفه و کاملا طبیعی است. استفاده از روغن کرچک و روغن‌های دیگر نیز آسان و به طور کلی بی‌خطر است. با کمی حوصله، می‌توانید با روغن‌های مختلف که در بالا گفته شد، مژه‌های بلندتر و زیباتر داشته باشید.

guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فاطمه

خیلی خوبه من امتحان می کنم

آماریس

چی میزنی به مژه هات؟

ازاده نعیم ابادی

من یه مدت روغن کرچک تنها میزدم به مژه هام، مژه هامو بلند می‌کرد، اما همشون میریختن و کم پشت شده بودن، من میخاستم هم بلند شه و هم پرپشت

برنافیت

خوب اینکه نیست

سجادکیانی

باید کرچک میزدی بعد زیتون بمالی روش من چند ماه زدم مژهام بلند پرپشت خیلیهامیگن خیلی قشنگ شدن