با افزایش سن نیاز شما به ویتامین ها افزایش می یابد؟

سال ها پیش، پزشکان به افراد میانسال مکمل های ویتامینی (یا مکمل ضد پیری) توصیه می کردند تا نیازهای بدن آنها را تامین کنند، اما در حال حاضر استفاده از این مکمل ها از مد افتاده است. روش های  شکستن و جذب مواد غذایی در بدن، پیچیده است و حتی اگر آزمایش خون شما نشان دهد که یک ویتامین یا ماده ی معدنی بدنتان کم است، مصرف یک قرص خاص، لزوما این مشکل را حل نمی کند. یک رژیم غذایی متعادل، روش بهتری برای پیشگیری از سوء تغذیه است.

به علاوه، مصرف بیش از حد مکمل ها مشکل های زیادی ایجاد می کند. طبق نظر متخصصان، اگر سالم هستید و رژیم غذایی تان نیز متعادل است نیاز به مصرف این مکمل ها ندارید. اما استثناء هایی نیز وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

شما به دو مکمل اصلی و مقداری ورزش نیاز دارید.

با افزایش سن نیاز شما به ویتامین ها افزایش می یابد؟

از آنجایی که در هورمون های زنان در طول یائسگی و پس از آن تغییراتی حاصل می شود، آنها با افزایش سن بیشتر دچار پوکی استخوان می شوند. مصرف روزانه 1000 تا 1500 میلی گرم کلسیم برای پیشگیری از استخوان در زنان مسن توصیه می شود (اما مصرف آن بیش از این میزان توصیه نمی شود). ویتامین D نیز برای جذب کلسیم ضروریست، بنابراین مصرف آن برای افرادی که به دلیل پیری دچار پوکی استخوان شده اند، ایده ی خوبیست.

البته تنها مصرف کلسیم و ویتامین D کافی نیست. تراکم استخوان تا حد زیادی به قدرت ماهیچه ها بستگی دارد، بنابراین اگر ماهیچه های شما ضعیف باشد، مصرف کلسیم زیاد هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. برای قوی نگه داشتن استخوان ها، باید فعالیت داشته باشید و ماهیچه هایتان را ورزش دهید.

پیشنهاد برنافیت: مواد غذایی که کلسیم آنها بیشتر از یک لیوان شیر است

مصرف پروتئین بسیار اهمیت دارد.

با افزایش سن نیاز شما به ویتامین ها افزایش می یابد؟

وقتی افراد پیر می شوند، تمایل آنها به مصرف غذا کاهش می یابد، بنابراین ماهیچه های بیشتری از دست می روند که به این عارضه کم ماهیچگی اطلاق می شود. افراد بالای پنجاه سال باید به میزان کافی پروتئین مصرف کنند تا قدرت ماهیچه ها را افزایش دهند.

اگر نمی خواهید ماهیچه های خود را از دست دهید و علائم مربوط به کمبود پروتئین همچون خستگی را تجربه کنید، به میزان کافی پروتئین مصرف کنید.

پیشنهاد برنافیت: بهترین پروتئین برای کاهش وزن چیست؟

مصرف برخی مکمل ها شما را با مشکل مواجه می کند.

با افزایش سن نیاز شما به ویتامین ها افزایش می یابد؟

بسیاری از افراد تصور می کنند مصرف مکمل ها و ویتامین ها از آنجا که نیاز به تجویز ندارد، گزینه های مورد اطمینانی محسوب می شوند، اما چنین تصوری غلط است. برخی از مکمل ها ممکن است با داروهای مصرفی شما به شدت مداخله کند و حتی موجب آسیب به کبد و کلیه، مشکلات قلب و ریزش موها شود. حتی مصرف برخی از مکمل های معروف همچون عصاره ی چای سبز نیز ممکن است مشکلات زیادی در بدن ایجاد کند. حالت تهوع با مصرف ویتامین.

مصرف مولتی ویتامین ها ممکن است تنها هدر دادن پول باشد.

با افزایش سن نیاز شما به ویتامین ها افزایش می یابد؟

مصرف مولتی ویتامین ها برای افرادی که از فقر غذایی رنج می برند ضروری است، اما اگر خوب غذا می خورید و برنامه ی غذایی تان سرشار از سبزیجات است، مصرف مولتی ویتامین ها ضرورتی ندارد. گرچه مصرف مولتی ویتامین ها مشکلی ایجاد نمی کند، اما به گفته ی متخصصان هدر دادن پول محسوب می شود. اگر مکمل های دیگری همچون کلسیم مصرف می کنید باید مراقب مصرف مولتی ویتامین های خود باشید. آهن مانع جذب کلسیم می شود و بسیاری از مولتی ویتامین ها نیز حاوی آهن می باشند.

با پزشک خود مشورت کنید.

با افزایش سن نیاز شما به ویتامین ها افزایش می یابد؟

نیاز افراد به ویتامین متفاوت است. نیاز غذایی شما به سبک خورد و خوراک، سابقه ی خانوادگی، عادت های شخصی و داروهایی که مصرف می کنید مربوط است. بهتر است پیش از مصرف این مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

وقتی پزشک به شما توصیه های لازم را کرد، مراقب مصرف مکمل هایی که حاوی مواد دیگر هستند نیز باشید. سازندگان مکمل ها، محصولات خود را با ویتامین ها یا گیاهان دیگر مخلوط می کنند تا با سازندگان دیگر رقابت کننداما گاهی این محصولات اضافی برای بدن شما مضر می باشند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments