با آب انگور پوست خود را شاداب کنید

انگور سرشار از ویتامین C، ویتامین K، ب-کمپلکس و ریز عناصری چون کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و زینک است که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. اسیدهای موجود در آب انگور موجب روشن شدن رنگ پوست و شادابی آن می شود. آب انگور را می توانید به تنهایی یا همراه با آرد و بلغور جو دو سر به صورت ماسک استفاده کنید.

آیا تا به حال از محصولات زیبایی حاوی عصاره ی انگور استفاده کرده اید؟ انگور به دلیل خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی خود، رطوبت پوست را فراهم می کند.

فواید مصرف انگور در محصولات مراقبت از پوست

انگور، سرشار از ویتامین C، ویتامین K، ب-کمپلکس و ریز عناصری چون کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و زینک است. آنها سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول هایی چون رزوراترول هستند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. آب انگور، قادر به تحریک متابولیسم و آبرسانی به پوست است. آب انگور، حاوی اسید تارتاریک، اسید مالیک و به میزان کم حاوی اسید سیتریک است. این اسیدها، خاصیت روشن کنندگی پوست را دارند، اما افرادی که پوست حساس دارند، نباید از این ماده استفاده کنند، چرا که PH آن 3 است و ممکن است به پوست های حساس آسیب برساند.

از آب انگور به عنوان پایه استفاده کنید

برای خارج کردن آب انگور، تنها کافیست آن را میان انگشتان خود فشار دهید. هر انگور، حاوی یک قاشق چایخوری آب است و فشار دادن چندین انگور، پایه ی خوبی برای ماسک خانگی شما فراهم می کند. پس از گرفتن آب انگور، مقداری آب برنج یا جو پرک به آن اضافه و مخلوط کنید تا خمیری از آن تهیه شود.

از آب انگور به تنهایی استفاده کنید

اگر دوست ندارید چیزی به آب انگور اضافه کنید، می توانید آن را به تنهایی نیز استفاده کنید. تنها کافیست پوست خود را تمیز کنید و آب انگور را روی پوست خود بمالید. بگذارید ده دقیقه روی پوست شما باقی بماند، سپس آن را بشویید. می توانید یک انگور را نصف کنید و آن را مستقیم روی پوست خود بمالید. بگذارید چند دقیقه باقی بماند، سپس آن را بشویید. به خاطر داشته باشید که پس از این کار، صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید. به دلیل اسیدهای مختلفی که در این میوه وجود دارد، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر می کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments