بایدها و نبایدهای درمان درد ماهیچه ها

گر چه درد ماهیچه ها ممکن است نشانه ی جراحت باشد و نباید نادیده گرفته شود، اما احساس درد، یک یا دو روز پس از تمرین های سنگین ورزشی جای نگرانی ندارد. اگر پیش از این وزنه های 2 کیلویی می زدید، اما به یکباره خود را مجبور به زدن وزنه های 4 کیلویی کنید، این فشار اضافی موجب آسیب به ماهیچه های شما می شود.

متاسفانه، هیچ چیز جز گذشت زمان نمی تواند درد ماهیچه ها را از بین ببرد، اما نگران نباشید. روش های درمانی زیر ماهیچه های شما را قوی تر و عضلانی تر از زمانی که آغاز به این کار کردید، می کند و آنها را به سرعت بهبود می بخشد.

بایدها: شیر بنوشید.

بایدها و نباید های درمان درد ماهیچه ها

سوخت گیری مجدد پس از تمرین های ورزشی با ترکیبی از کربوهیدرات ها (برای تجدید ذخایر ماهیچه ای) و پروتئین ها (برای کمک به درمان و رشد ماهیچه ها) بهترین روش برای تجدید انرژی و آمادگی برای ورزش های بعدی می باشد. مطالعات نشان داده است که شیر به ویژه شیر کاکائو، بهترین انتخاب است، چرا که ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات است که ماهیچه ها برای جوان شدن می توانند به سرعت آن را استفاده کنند.

نوشیدن شیر به تنهایی پس از ورزش های قدرتی در طول 48 ساعت به کاهش درد ماهیچه ها کمک می کند. شاید به این دلیل که موجب بازسازی آنها می شود.

نبایدها: به وان آب داغ داخل شوید.

بایدها و نباید های درمان درد ماهیچه ها

ممکن است داخل شدن به وان آب داغ به نظر تسکین بخش باشد، اما آب داغ می تواند التهاب و درد ماهیچه های آسیب دیده را افزایش دهد. این موضوع در مورد دوش آب داغ، سونا و اتاق بخار نیز صدق می کند. به جای این کار، کمی نمک فرنگی اصل در وان حمام بریزید و به آن داخل شوید تا التهاب و درد شما کاهش یابد.

بایدها: بر روی محل درد، یخ بگذارید.

بایدها و نباید های درمان درد ماهیچه ها

شاید گذاشتن یک بسته نخود فرنگی منجمد بر روی ماهیچه، موجب تسکین التهاب و درد ماهیچه ها شود، اما در این موارد یک کیسه یخ بهتر عمل می کند. انداختن یک کیسه یخ در وان آب سرد و فرو رفتن در آن نیز موجب آرام شدن درد می شود. سرما موجب منقبض شدن رگ های خونی شده و در مرحله ی اول جریان خون به ماهیچه های آسیب دیده را محدود می کند. پس از اینکه از آب سرد خارج شده و خودتان را گرم کنید، خون با مواد مغذی شفا بخش جریان یافته و عوامل ایجاد کننده ی درد را از بدن شما خارج می کند. از این پس به جای دوش آب داغ، از دوش آب سرد استفاده کنید.

نباید ها: زیاد ماهیچه ها را نکشید.

بایدها و نباید های درمان درد ماهیچه ها

گرچه کشش های ملایم برای درد ماهیچه ها مفیدند و اثر ضد درد دارند، اما زیاده روی در این کار بیشتر از اینکه مفید باشد، مضر است و دوره ی ریکاوری و درمان شما را به تاخیر می اندازد.

باید ها: قرص ضد التهابی مصرف کنید.

بایدها و نباید های درمان درد ماهیچه ها

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، مثل ایبو پروفن، استامینیوفن و ناپروکسین می تواند التهاب و درد ماهیچه ها را از بین ببرد و سطح آنزیم هایی که دردهای ماهیچه ای را سیگنال می کند، کاهش دهد. این داروها به بهبود شما نیز کمک می کند، اما برای این بهبودی همچنان باید کمی صبر کنید. اگر قصد مصرف دارو را دارید، به دوز مصرفی روی شیشه توجه کنید و برای چند روز به مصرف آنها ادامه دهید.

بایدها: بدن خود را ماساژ دهید.

بایدها و نباید های درمان درد ماهیچه ها

یک ماساژ خوب می تواند ورم و درد ماهیچه ها را تا 30 درصد کاهش دهد. برای حرکات مالشی و ماساژ تنها ده دقیقه کافیست. طول ماهیچه را با حرکات دست بالا و پایین بروید و با دست خود دایره های کوچکی روی آن ایجاد کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments