این سوالات را از متخصص پوست خود بپرسید

آخرین بار که توسط متخصص پوست ویزیت شده اید چه زمانی بوده است؟ پزشکان توصیه می کنند حداقل سالی یک بار توسط متخصص پوست ویزیت شوید. در این مقاله، چند سوال کلیدی که می تواند شما را برای این ویزیت آماده کند، مطرح شده است.

1- ضایعه موجود بر روی پوست(برآمدگی، جوش) که از بین نمی رود چیست؟

ممکن است ویزیت متخصص پوست به خاطر هر ضایعه، جوش یا برآمدگی برای او خسته کننده باشد اما اگر ضایعه بیش از یک ماه از روی پوستتان محو نشد باید حتما معاینه شوید. جای گزش حشرات و جوش معمولا در کمتر از یک ماه از بین می رود. در صورتی که مشکل پوستی به جای از بین رفتن به مرور بدتر هم شود به عنوان یک بیماری پوستی در نظر گرفته می شود و نیاز به درمان می باشد. البته برای برخی مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و هیدرادنیت ساپوراتیوا درمانی وجود ندارد، با این وجود درمان های دارویی و تغییر سبک زندگی می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

پیشنهاد برنافیت: چگونه یک پاک کننده آکنه ی مناسب انتخاب کنیم؟

2- مراقبت های زیبایی من روی پوستم جواب می دهد؟

محصولات زیبایی مورد استفاده مانند انواع سرم و کرم باید توسط متخصص مورد بررسی دقیق قرار گیرد. متخصص پوست، شما را برای انتخاب محصولاتی مناسب راهنمایی می کند تا بتوانید بهترین نتایج را ببینید. ممکن است برخی از محصولات مورد استفاده شما حذف شوند و یا برای آن ها جایگزین هایی در نظر گرفته شود.  به این نکته نیز توجه داشته باشید که پوست ها متفاوت هستند و نمی توان برای همه ی انواع آن از یک راه حل استفاده کرد. گاهی یک روش مراقبت از پوست ساده، می تواند معجزه کند در حالی که یک روش پیچیده اما اشتباه می تواند همه چیز را خراب کند. پس توصیه می شود محصولات زیبایی که استفاده می کنید همراه داشته باشید تا متخصص پوستتان آنها را بررسی کند.

3- آیا خال مشکوکی بر روی پوست من وجود دارد؟

خال های موجود بر روی پوست می توانند خیلی ساده و یا بسیار خطرناک باشند.به همین منظور مهم است که توسط متخصص پوست بررسی شوند. داشتن اطلاعات در خصوص ملانوم برای همه لازم است. برخی از از نشانه های نگران کننده عبارت اند از: خال نامتقارن ، لبه های نا هماهنگ ، تغییر رنگ، قطر بزرگ، تغییر سایز. به طور کلی، اگر خالتان کوچک و یک شکل باشد و تغییر نکند، جای نگرانی ندارد. اما اگرخال هایی با نشانه های گفته شده در بدن خود پیدا کردید حتما درباره آنها به متخصص خود صحبت کنید.

4- در چه بخش هایی از پوستم آثار آسیب با نور خورشید وجود دارد؟

درست است که خودتان بخش هایی از پوست را که قبلا دچار آسیب دیدگی شده است را می شناسید، با این حال متخصص پوست می تواند نقاطی را تشخیص دهد که حتی فکرش را هم نمی کنید. گاهی نشانه های سرطان پوست، در بخش هایی مانند باسن و کشاله ران ظاهر می شوند، متخصص پوست این نقاط بدن را نیز چک می کند.

5- کدام درمان می تواند برای پوست من مناسب باشد؟

از آنجا که پوست هر شخص متفاوت است، درمان نیز بر اساس نوع پوست انتخاب می شوند. بنابراین ممکن است یک درمان برای مادر، خواهر، برادر و یا دوستتان مناسب باشد اما پوست شما نیاز به درمان دیگری داشته باشد. پس به جای تمرکز بر روی درمان های مختلف، نگرانی های خود را با متخصص در میان بگذارید تا بتواند بهترین روش درمان را به شما معرفی کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments