افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟

افراد حساس به شدت تحت تاثیر احساسات و عواطف دیگران قرار می گیرند. فعالیت های اجتماعی آنها را خسته می کند و در هم می شکند. فیلم های خشونت بار به شدت آنها را متاثر می کند، اما موسیقی و هنر به آنها آرامش می دهد و در عمق جانشان نفوذ می کند.

برخی از افراد، دنیا را به گونه ای متفاوت از دیگران احساس می کنند. آنها به شدت توسط اصوات، اشکال و احساسات دیگران تحت تاثیر قرار می گیرند و با آنها احساس همدردی می کنند. این موضوع گرچه ممکن است زیبا باشد، اما گاهی خسته کننده است. افراد بسیار حساس، واکنش عاطفی بیشتری نشان می دهند و پردازش شناختی عمیق تری از دیگران دارند. البته این حساسیت، یک نقطه ضعف روحی محسوب نمی شود. اما افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟

آنها تمام احساسات را درک خواهند کرد

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - زندگی سالم - برنافیت

افراد بسیار حساس شادی، عصبانیت، ناراحتی و ترس را به گونه ی قوی تری از دیگران تجربه می کنند. آنها حتی اگر نخواهند هم باز نمی توانند شدت این احساسات را کم کنند. آنها وقتی خوشحال می شوند، در پوست خود نمی گنجند و زمانی که ناراحت هستند، احساس می کنند دنیا به آخر رسیده. واکنش افراد حساس نیز از بقیه بیشتر است.

احساسات دیگران نیز بر روی آنها تاثیر می گذارد

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - زندگی سالم - برنافیت

افراد حساس به شدت با دیگران همدردی می کنند. آنها شنوندگانی خوب و دوستانی حمایت کننده هستند. آنها درد دیگران را چه از نظر فیزیکی و چه عاطفی احساس می کنند و از آنجا که درکشان بسیار بالاست، به راحتی می فهمند که شخصی در حال دروغ گفتن و یا پنهان کردن یک واقعیت است.

 

آنها اغلب اوقات و به راحتی گریه می کنند

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - گریه - برنافیت

افراد حساس با دیدن یک فیلم یا کتاب غمناک به راحتی گریه می کنند. کوچک ترین حرف، آنها را متاثر می کند و هیچ روزی بدون گریه برایشان معنا ندارد. در اغلب موارد، آنها حتی دلیل گریه ی خود را نیز نمی دانند.

آنها تحمل خشونت را ندارند

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - زندگی سالم - برنافیت

صحنه ها و تصاویری که در هنگام تماشای تلویزیون و یا حتی خواندن کتاب می بینند، تا آخر عمر در ذهنشان می ماند. اگر این تصاویر حاوی صحنه های خشن باشد، ذهن آنها را درگیر می کند و در لحظاتی که تنها هستند به سراغشان می آید. از آنجا که این افراد به شدت درد را احساس می کنند، نمی توانند رنج دیگران را تحمل کنند.

آنها تحمل صداهای بلند و تحریک کننده را ندارند

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - زندگی سالم - برنافیت

افراد حساس دارای حساسیت پردازشی حسی می باشند. بدین معنا که هر پنج حس آنها نسبت به دیگران قوی تر است. آنها به شدت به صداها، بافت ها، بوها، مزه ها و تصاویر واکنش نشان می دهند. گاهی حتی صداها و تصاویری که برای دیگران نرمال است، سیستم عصبی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

آنها به مسائل جزئی نیز اهمیت می دهند

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - زندگی سالم - برنافیت

اگر فردی موهای خود را کوتاه کند، یک شلوار یا کفش نو بپوشد، آنها جزء اولین کسانی هستند که این تغییرات را متوجه می شوند. افراد حساس بسیار نسبت به اطراف خود نظاره گرند و به جزئیات همه چیز توجه دارند.

آنها فوق العاده مودب هستند

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - زندگی سالم - برنافیت

از آنجا که آنها به تاثیر کلام های دیگران بر روی خود حساسند، بر روی تاثیر کلامشان بر دیگران نیز بسیار اهمیت می دهند. آنها برای احساسات دیگران ارزش قائلند و سعی می کنند به دیگران بی احترامی نکنند. البته این افراد گاهی آنقدر مودبند که خواسته های خود را به خاطر دیگران نادیده می گیرند.

 

موسیقی و هنر، آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - موسیقی - برنافیت

زیبایی به شدت افراد حساس را تحت تاثیر قرار می دهد. آنها موسیقی و هنر را با تمام وجود خود احساس می کنند. افراد حساس با دیدن یک نقاشی ممکن است اشک بریزند و با شنیدن یک آهنگ، به جنگ با ناعدالتی برخیزند. آنها بسیار خلاقند و از خلاقیت های دیگران نیز تقدیر می کنند.

آنها به راحتی درهم شکسته می شوند

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - زندگی سالم - برنافیت

وقتی فردی مجبور باشد کارهای زیادی را به یکباره انجام دهد، ممکن است دچار بحران شود. افراد حساس بیش از دیگران دچار بحران می شوند، چرا که در یک زمان اطلاعات بیشتری را از دیگران پردازش می کنند. از آنجا که به چیزهای کوچک زیاد اهمیت می دهند، به شدت دچار اضطراب می شوند.

آنها پس از فعالیت های اجتماعی به شدت خسته می شوند

افراد حساس چه خصوصیاتی دارند؟ - خواب - برنافیت

این بدان معنا نیست که آنها از همراهی با دیگران لذت نمی برند، اما این احساسات به شدت خسته شان می کند. انرژی این افراد در جمع های اجتماعی به سرعت تحلیل می رود. در میهمانی ها خود را از دیگران جدا می کنند تا راحت تر از دیگران بتوانند از میهمانی خارج شوند. پس از میهمانی نیز زمانی برای شارژ مجدد و پردازش افکار و احساساتشان نیاز دارند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments