اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

پوست، بزرگترین و قابل دسترس ترین اندام است. در اینجا ده نفر از متخصصان پوست کشور جمع شده اند و توصیه های خود را در مورد اشتباهات پوستی بیان کرده اند. این اشتباهات معرفی شده و کارهایی که نباید در این موارد انجام شود بیان شده اند.

کندن و دست کاری جوش ها

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

فشار دادن جوش ها به خصوص با ناخن های آلوده به باکتری، موجب التهاب پوست، زخم و تغییر رنگ آن می شود. اگر جوش شما آنقدر بزرگ است که تحملش برایتان سخت است، با دکتر پوست خود مشورت کنید تا هورمون کورتیزون را برای شما تزریق کند و یا کمی بنزوئیل پراکسید روی آن بگذارد و آن را بیرون بکشد. جوش های مزمن باید با پرهیز دارویی و با توجه نوع پوست و جوش شما درمان شوند.

استفاده از سفید کننده های قوی لباس

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

سفید کننده های بسیار قوی برای لباس ها مفید است نه برای پوست. به هشدارهایی که باید در هنگام خرید یک محصول به دلیل داشتن مواد حل شونده و تماس با پوست در نظر بگیرید توجه کنید. ناهمواری پوست، یک نگرانی درآرایش محسوب می شود و درمان های موضعی می تواند این مشکل را حل کند. حتی اگر این سفید کننده ها روی قفسه ی داروخانه باشند، اکثر مواقع ضرر آنها بیشتر از نفعشان است.

گذاشتن خمیر دندان بر روی جوش

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

احتمالا، این روش مورد علاقه ی شماست، اما بهتر است دیگر این کار را انجام ندهید. در PH 5.5 پوست بسیار بد عمل می کند. وقتی روی جوش خود خمیر دندان می گذارید، PH پوست شما بالا می رود در نتیجه، پوست شما خشک می شود، شروع به خارش می کند و تغییر رنگ می دهد. گذشت زمان نشان می دهد که آثار جانبی این کار بدتر از جوش است. بهتر است خمیر دندان را تنها برای سفید کردن مروارید های (دندان) خود به کار برید.

باور کردن شعار “درمان معجزه آسا”

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

بیایید حقیقت گرا باشیم. اگر کرم هایی بودند که می توانستند شما را از شر سلولیت و جوش نجات دهند، احتمالا در هر گوشه از شهر وجود داشتند و من دائم آنها را به بیمارانم توصیه می کردم. به شما اطمینان می دهم که درمان های یک شبه، معالجه های فوری و محصولاتی که شعارهایی چون “کاملا واقعی” دارند، ناامید کننده اند و اصلا اثر مفیدی ندارند. برای مثال، ماریوالا پس از مصرف این داروها، آثار قرمزی، التهاب و خارش را بر روی پوست خود مشاهده کرد. به این شعارهای پر آب و تاب، واقع بینانه تر نگاه کنید تا دچار ناامیدی نشوید.

خود درمانی سرطان

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

سرطان پوست، رایج ترین بیماری در ایالات متحده است. در حقیقت از هر پنج نفر 1 نفر به آن مبتلا می باشد. اما خوشبختانه اگر زود پیش گیری شود، قابل درمان است. اما اگر زود درمان نشود، موجب بد شکلی ظاهری، تهاجم موضعی و متاستاز مزمن می شود. درمان های مناسب مثل کرم های شیمی درمانی موضعی، و عمل جراحی ممکن است اعصاب شما را تحریک کند اما نتایج مثبتی خواهد داشت. بوکی، متخصص پوست- می گوید برخی از بیماران مشکوک به سرطان خود را دیدم که از پمادهای درمانگر به صورت خودسرانه استفاده می کردند، که این کار موجب زخم و پیامدهای دیگر می شد. سرطان با کسی شوخی ندارد.

استفاده از کرم موبر پا برای پوست صورت

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

روبرتس- متخصص پوست- می گوید: نتیجه ی استفاده کرم مو بر پا بر روی پوست صورت، سوختن، زخم و تغییر رنگ پوست است.

استفاده از الکل بر روی پوست

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

الکل یک ماده ی ضد عفونی کننده است، اما اگر برای پاک کردن پوست و یا در آوردن جوش یا ضدعفونی زخم به کار رود، پروتئین های طبیعی پوست، چربی ها و اسید های چرب را که سدهای حفاظتی بدن را محکم می کنند، از بین برده و موجب تحریک جوش ها می شود. بنجامین- متخصص پوست کودکان- می گوید: دفعه ی دیگری که این وسوسه به سراغتان آمد در برابر آن مقاومت کنید.

استفاده از روغن صورت بر روی پوست های مستعد آکنه

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

معمولا اگر یک مجله ی زیبایی بردارید و آن را ورق بزنید حتما از ضرورت استفاده از روغن صورت بر روی پوست خود خبردار خواهید شد. بله درست است. برخی مواقع مزایای درمانی و آثار آرام کننده ی ماساژ این روغن بر روی پوست بسیار زیاد است. اما گریمز- متخصص گریم کالیفرنیا- می گوید: گاهی اوقات استفاده از این مواد تنها مثل ریختن بنزین بر روی آتش است. دوست من بهتر است پوست خود را بشناسی و اگر آکنه، مشکل گذشته، حال و آینده ی توست به جای این مواد تنها از ماسک اسطوخودوس استفاده کنی.

استفاده از سنگ پا به عنوان لایه بردار و روشن کننده پوست

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

استفاده از سنگ پا بر روی پوست فاجعه است. بهتر است از راه های عاقلانه تر برای لایه برداری استفاده کنید.

وارد آوردن فشار استرس بر روی بدن

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

استرس، واقعی، غیر قابل اجتناب و متاسفانه در همه جا حاضر است. همه ی ما  به شکل های مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنیم. مارمور- موسس و مسئول ساختمان پزشکی مارمور- می گوید: شما نباید به خاطر استرس به بدن خود آسیب وارد کنید. خاراندن بدن، کندن جوش و درگیری بیش از حد با خلل و فرج و نقطه های روی بدن، موجب استرس بر روی انسان می شود. جالب است که وقتی مارمور به بیماران خود توصیه می کند تا برای درمان استرس نزد یک متخصص بروند، 100 درصد آنها با این کار موافقند. نکته ی اخلاقی اینجاست که از درخواست کمک خجالت نکشید. شما تنها نیستید.

فراموش کردن ضد آفتاب

اشتباهاتی که نباید در مورد پوست خود انجام دهید

90 درصد از نشانه های پیری و سرطان پوست مربوط به قرار گرفتن در معرض اشعه ی فرا بنفش است. استفاده از ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر به صورت روزانه بدون در نظر گرفتن رنگ پوست یا شرایط آب و هوایی، یک جنگ کامل با چین و چروک های زود رس، تغییر رنگ حاصل از ضایعات آکنه های قدیمی و ملاسما می باشد. یک کرم با فرمولاسیون قوی (لوسیون های SPF دار، کرم، پودر و سرم) که با سبک زندگی شما سازگار باشد برای خود انتخاب کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments