از رژیم‌‌های غیراصولی چه می‌دانید؟

یک رژیم مضر همراه با سبک زندگی غلط می‌تواند باعث برهم خوردن تعادل بدن شده و زمینه ابتلای فرد به بیماری‌های مختلف را فراهم کند. در حال حاضر رژیم‌ لاغری مد روز و محبوب زیادی در سطح جهان ترویج می‌شوند که بسیاری از آن‌ها پایه علمی نداشته و متخصصان تغذیه آن‌ها را تایید نمی‌کنند. افزایش و کاهش وزن ناشی از این رژیم‌ها با وجود نتیجه‌گیری سریع اغلب پایدار نیست و به محض ترک رژیم و بازگشت به زندگی قبلی وزن فرد به شرایط قبلی بر می‌گردد. در این مطلب برنافیت به بررسی انوع این رژیم‌ها و تبعاتی که برای انسان دارند می‌پردازیم.درصورتی که به یک رژیم غذایی استاندارد نیاز دارید، رژیم لاغری گروهی برنافیت یک انتخاب خوب برای شماست.

رژیم مضر به همراه فواید و عوارض

رژیم مضر چیست ؟

اگر چه تناسب اندام نقش مهمی در سلامت عمومی افراد ایفا می‌کند اما رژیم‌های مضر با روش‌های غلط در این مسیر گام بر می‌دارند و در اغلب موارد نرخ شکست بسیار بالایی هم دارند. این برنامه‌های غذایی باعث می‌شود فرد علاوه بر مشکلات جسمی نسبت به خود احساس بدی داشته باشد.

متخصصان تغذیه با زیر سوال بردن اصول رژیم‌های مضر و ارائه راهکارهای متعادل علمی برای دستیابی افراد به وزن ایده‌آل تلاش می‌کنند با این برنامه‌های غذایی مبارزه کنند. متاسفانه این دستورهای غذایی گاهی پا را فراتر از تناسب اندام برده و در رژیم‌های درمانی هم دخالت می‌کنند که تبعات آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

برخی از رژیم‌های مضر به ارائه دستورالعمل‌های غذایی اکتفا نمی‌کنند و راهکارهای عملی ارائه می‌دهند که هیچ پشتوانه علمی ندارد، استفاده از وازلین، سشوار و ابزارهای مختلف برای کاهش وزن از جمله این راهکارها هستند که هیچ مرجع علمی تا امروز اثرگذاری آن‌ها را در تناسب اندام تایید نکرده است.

یک برنامه غذایی و رژیم سالم حاوی تمامی گروه‌های اصلی مواد غذایی است و تحرک یا ورزش اصولی را هم تشویق می‌کند. تغییر وزن در رژیم‌های سالم به کندی انجام می‌شود اما پایدار است و پس از ترک برنامه غذایی هم اثرات آن پابرجا می‌ماند. رژیم‌های غذایی کاهش وزن سریع هم وجود دارند.

اين رژيم برای افرادی که چاقی سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند و به تشخیص پزشک باید سریع وزن کنند بکار گرفته می‌شود اما این برنامه‌های تغذیه به صورت اختصاصی برای آن فرد طراحی شده و باید زیر نظر متخصص تغذیه پیگیری شود. هر برنامه غذایی خارج از چارچوب ذکر شده مضر است و فرد باید از پیروی آن دوری کند.

رژیم مضر ممکن است باعث بروز چه بیماری‌هایی شود؟

رژیم‌های مضرر ممکن است باعث بروز بیماری‌های مختلف و مشکلات زیادی شوند.

1. افزایش چین و چروک صورت

یکی از این مشکلات چین و چروک پوست است. برنامه غذایی نامناسب و عدم دریافت آب و چربی‌های مفید به پوست آسیب زیادی وارد کرده و خیلی زود تعداد چین و چروک‌های بدن به ویژه در ناحیه صورت را افزایش می‌دهند.

2. ایجاد اختلال در معده

رژیم‌های غذایی مضر ممکن است باعث ایجاد اختلال در معده و طحال افراد شوند که در طولانی مدت ممکن است به کم خونی و تضعیف بدن شود. درد معده، مشکلات بلع و گاهی استفراغ شدید می‌تواند در اثر پیروی از رژیم‌های غذایی ناسالم بروز کند.

3. خونریزی لثه

مشکلات لثه و دندان به ویژه خونریزی لثه از دیگر مشکلاتی است که رژیم مضر می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد. کمبود ویتامین C روی لثه اثرات منفی گذاشته و ضمن ضعیف کردن آن باعث خونریزی می‌شود.

عوارض رژیم مضر خونریزی لثه

4. مانع شدن رشد مو

رژیم‌های غیر اصولی به فولیکول‌های مو آسیب زده رشد مو را کند کرده و باعث افزایش ریزش آن می‌شود. کمبود پروتئین به سلامت مو آسیب زیادی می‌زند، بسیاری از رژیم‌های مضر مصرف پروتئین را محدود کرده و برای انسان مشکلاتی به وجود می‌آورند.

5. عدم ترمیم زخم

عدم ترمیم زخم، وقتی بدن توان و انرژی لازم را در اختیار نداشته باشد قادر به ترمیم زخم و حفاظت از خود نخواهد بود. ویتامین B12 و ویتامین C برای سلامت عمومی بدن و ترمیم زخم‌ها ضروری هستند. در نهایت یک برنامه غذایی نامناسب می‌تواند خطر ابتلای فرد به افسردگی و سایر بیماری‌های روانی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

افراد در طول رعایت این برنامه‌های غذایی و راهکارهای غیر علمی گاهی سردرد شدید را تجربه کرده و کیفیت زندگی آن‌ها مختل می‌شود. کم آبی، سوزاندن عضله به جای چربی، کاهش سرعت سوخت و ساز بدن، احساس گرسنگی زیاد، تغییر در دستگاه گوارش (یبوست و اسهال) صدمه وارد شدن به سلامت روح و روان از دیگر تبعات پیروی از رژیم مضر است که افراد نسبت به آن بی‌توجه هستند.

این تنها بخشی از بیماری‌هایی است که پیروی از یک رژیم مضر ممکن است برای فرد به همراه داشته باشد، ضعیف شدن استخوان‌ها، آسیب دیدن دندان، پوست و مو هم در این فرآیند ممکن است به وجود آید.

آیا رژیم مضر ارزش امتحان کردن را دارد؟

کاهش وزن سریع و دستیابی به نتایج دلخواه در کم‌ترین زمان ممکن می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد. گاهی پیروی از برخی رژیم‌ها در کوتاه مدت خطری برای بدن ندارد اما پیروی از رژیم‌های مضر در طولانی مدت می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب‌زا باشد. پیروی از رژیم‌های مضر به دلیل این که بی‌قاعده هستند و پایه علمی ندارند ریسک بالایی دارد و در برخی افراد ممکن است به مشکلات جسمی زیادی منجر شود بنابراین در بیشتر مواقع ارزش امتحان کردن را ندارد.

متاسفانه دیده شده برخی افراد از روی کنجکاوی و گاهی بعد از این که برای دستیابی به وزن ایده‌آل خود به مشکل بر می‌خورند برای دسترسی هدف خود دست به اقداماتی می‌زنند که ممکن است برای آن‌ها پشیمانی به همراه داشته باشد. پیروی از رژیم‌های مضر یکی از این کارها است.

اگر هنگام مطالعه این متن احساس می‌کنید که دستیابی به هدف کاهش وزن شما غیر ممکن است و با روش‌های معمولی نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید باید بگوییم راهکار معجزه‌آسا و جادویی برای تناسب اندام وجود ندارد. برای دستیابی به وزن مناسب خود باید صبور باشید و از راهکارهای علمی برنافیت پیروی کنید و به متخصص تغذیه ما اطمینان داشته باشید.

کاهش وزنی که به صورت درست رخ دهد اثرات پایدرای خواهد داشت و در عین حال در طول رعایت رژیم غذایی خیال شما آسوده خواهد بود که به بدن خود صدمه نمی‌زنید.

رعایت رژیم مضر چه خطراتی به همراه دارد؟

بسیاری مشکلات قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن ریشه در تغذیه غلط دارند. رژیم مضر هم که راهکارهای غلط تغذیه را ترویج می‌کند ممکن است فرد را با خطر سوء تغذیه مواجه کند و از آن جا که در اغلب این رژیم‌ها چهار گروه اصلی مواد غذایی گنجانده نشده ممکن است باعث عدم دریافت انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی که مصرف روزانه آن‌ها برای انسان ضروری شوند.

اکثر افرادی که رژیم غذایی سالمی ندارند سدیم، چربی اشباع شده و قند زیادی دریافت می‌کنند که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. سرانه دریافت میوه و سبزیجات هم در اغلب افراد پایین است که سلامت دستگاه گوارش انسان را تهدید می‌کند.

برخی از اثرات پیروی از رژیم‌های مضر و غلط اشاره می‌کنیم:

1. هزینه اضافه

رعایت برخی از این رژیم‌های مضر هزینه زیادی دارد. پیروی از این راهکارهای غیر اصولی باعث بروز بیماری‌های مختلف شده که فرد برای درمان آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کند. دریافت مکمل‌های غذایی، یافتن راهکارهای لازم برای ریزش موی سر یا شکننده شدن ناخن‌ها که در اثر پیروی از این رژیم‌ها به فرد تحمیل می‌شود همگی هزینه ‌بر هستند. علاوه بر این جبران این آسیب‌ها جدا از هزینه زمان زیادی هم می‌برد و در نهایت گاهی فرد هرگز به شرایط جسمی و روحی قبل از پیروی این رژیم‌ها باز نخواهد گشت.

عوارض رژیم مضر و ریزش مو

2. ناامیدی و بی‌انگیزگی

از آن جا که راهکارهای رژیم‌های مضر علمی نیستند گاهی به دلیل اثرگذار نبودن یا حتی اثرگذاری کوتاه مدت باعث ناامید و بی‌انگیزگی می‌شوند. فردی که از یک رژیم مضر نتیجه دلخواه خود را به دست نیاورده یا پس از مدت کوتاهی بعد از ترک رژیم مضر به وزن قبل خود بازگشته انگیزه لازم برای پیگیری یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب را از دست می‌دهد و ممکن است تصور کند که محکوم به حفظ وضع موجود است.

3. بی اعتمادی

وقتی افراد از رژیم‌های غلط و غیر اصولی نتیجه نمی‌گیرند متاسفانه نسبت به علم تغذیه بی اعتماد می‌شوند این در حالی است که این رژیم‌ها به هیچ عنوان توسط متخصصان توصیه نمی‌شوند. دیده شده افراد پس از پیروی یک رژیم نامناسب به این نتیجه می‌رسند که علم تغذیه نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند و به جای یافتن راهکاری مناسب به سراغ روش‌های پرخطر مانند عمل جراحی می‌روند که لزوما برای همه مناسب نیست.

راهکارهای درمانی و عمل‌های جراحی تنها باید در شرایطی بکار گرفته شوند که ضروری باشند و متخصص تشخیص دهد فرد با رژیم غذایی و تغذیه مناسب نمی‌تواند به تناسب اندام و سلامت جسمی دست پیدا کند. عوارض رژیم مضر گاهی از اضافه وزن، چاقی یا لاغری بیش از اندازه بیشتر است و به همین دلیل افراد نباید با هدف دستیابی به وزن دلخواه خود به سراغ راهکارهایی بروند که پایه علمی نداشته یا دوستان و آشنایان به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند.

4. سوء تغذیه

تغذیه ناکافی و نادرست که در طول رژیم های غیراصولی رخ می‌دهد باعث سوء تغذیه می‌شود.

رژیم‌ های غیراصولی - برنافیت برنافیت

5. کمبود ویتامین‌ها

زمانی که غذاهای خود را بیش از حد محدود کنید، ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های مورد نیاز به بدن شما نمی‌رسد. این مورد باعث سوءتغذیه در افراد می‌شود.

6. شل شدن عضلات

افتادگی و شل شدن عضلات از جمله عوارض رژیم‌ های غیراصولی می‌باشد. کاهش وزن سریع و نامناسب، این خطر را برای افراد دارد. وقتی که سوخت و انرژی مورد نیاز عضلات از طریق صحیح تامین نشود باعث از دست دادن بافت‌های عضلانی می‌شود.

7. یبوست

یکی دیگر از عوارض استفاده از رژیم غذایی نادرست یبوست در افراد می‌باشد. یبوست به این دلیل که غذاهای حاوی فیبر در طول رژیم مصرف نمی‌شوند، اتفاق می‌افتد. فیبرها در پوسته خارجی غلات، سبزیجات و میوه‌ها وجود دارند که عدم مصرف آنها باعث ایجاد یبوست می‌شود.

برنامه غذایی اشتباه چگونه است؟

در یک برنامه غذایی اشتباه سبک زندگی شما بهبود پیدا نمی‌کند و متناسب با نیازهای روزانه بدن شما نیست. یک برنامه غذایی اشتباه دارای مواد غذایی محدودی است. معمولا سریع بوده و ورزش را به شما پیشنهاد نمی‌دهد. یک برنامه غذایی اشتباه شما را گرسنه‌تر و بد خلق‌تر می‌کند.

 

چند سوال رایج در رژیم های غذایی:

بهترین زمان مصرف غذا برای کاهش وزن چه موقع است؟

بسیاری از افراد برای کاهش وزن در حال کالری شماری هستند، ولی از اینکه زمان غذا خوردن نیز بسیار مهم است غافل هستند. ساعت غذا خوردن تاثیر زیادی بر روی بدن، میزان دریافت انرژی و میزان جذب کالری مواد غذایی دارد. زمان غذا خوردن بر روی تنظیم زمان متابولیسم بدن و خواب با کیفیت تأثیر زیادی دارد.

بهترین زمان مصرف صبحانه برای کاهش وزن بهتر است یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب و حدوداً در ساعت ۷ صبح باشد. میان وعده صبح بهتر است حدود ساعت ۱۰ صبح مصرف شود و وعده ناهار حدود ساعت ۱۲ تا ۱۳ بهتر است استفاده شود. مصرف میان وعده عصر در ساعت حدود ۴ بعد از ظهر باعث تنظیم میزان قند خون می‌شود و شام هرچه در اوایل شب مصرف شود، بهتر است. میان وعده قبل از خواب نیز بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب بهتر است مصرف شود. این میان وعده بهتر است سبک بوده و شامل خوراکی سبکی مثل میوه باشد.

کدام وعده‌های غذایی مهم‌تر است؟

در یک رژیم غذایی اصولی و مناسب تمامی وعده‌ها مهم هستند ولی معمولا گفته می‌شود که صبحانه از وعده‌های اصلی و مهم‌تر از بقیه است. تاثیر حذف این وعده بر روی خلق و خو، حافظه و ایجاد اختلال در هورمون‌ها بسیار مشهود است. حذف وعده صبحانه باعث چاقی و افزایش وزن شده و همچنین باعث گرسنگی کاذب در طول روز می‌شود. مخصوصاً سفارش می‌شود که وعده صبحانه را با یک غذای پروتئینی همراه کنید تا در طول روز از پرخوری در امان بمانید.

وعده‌های غذایی نامنظم چگونه موجب افزایش وزن می‌شود؟

شیوه و سبک زندگی در این روزها مخصوصاً در شهرهای بزرگ نظم وعده‌های غذایی روزانه ما را بر هم زده و باعث شده که بعضی از وعده‌های اصلی را حذف یا جابجا کنیم. البته این را باید در خاطر داشته باشیم حذف یک وعده غذایی و حتی میان وعده‌ها به تنهایی باعث لاغری و کاهش وزن ما نمی‌شوند بلکه سبب دریافت کالری اضافی در وعده‌های بعدی خواهند شد.

روش‌های غلط برای مصرف خوراکی‌ها

در عادات تغذیه ما روش‌های نادرست نیز دیده می‌شوند که ارمغان آن برای ما انواع بیماری‌های قلبی- عروقی، گوارشی و همچنین افزایش وزن می‌باشد. از جمله این روش‌های غلط به دو مورد اشاره می‌کنیم:

1. مصرف باقالا پلو با ماهی: این غذا ترکیبی از چند ماده غذایی سرد است به خصوص اگر در کنار این غذا ترشی، سالاد یا ماست مصرف شود. در صورتی که چنین غذاهایی مصرف کردید پیشنهاد می‌کنیم از مواد غذایی گرم مثل زنجبیل، سیاه دانه، فلفل سیاه، آویشن و خرما استفاده کنید.

2. خوردن لبنیات مثل دوغ و ماست همراه با مواد گوشتی: مصرف لبنیات با گوشت، مخصوصا گوشت قرمز باعث عدم جذب آهن به دلیل وجود کلسیم در لبنیات می‌شود.

رژیم‌ های غیراصولی - لبنیات و گوشت - برنافیت برنافیت

احمقانه‌ترین رژیم‌های مضر که افراد از آن پیروی کردند کدامند؟

اگر بخواهیم لیستی از رژیم‌های مضر ارائه کنیم بسیار بلند بالا خواهد بود. گاهی برخی افراد کاهش وزن سریعی را تجربه می‌کنند که بسیار وسوسه کننده است و همه می‌خواهند راز آن را بدانند، بعد از این که فرد از رژیم خود صحبت می‌کند خیلی زود متوجه می‌شویم که این تغییر وزن نتیجه گرسنگی کشیدن و اقدامات نادرستی بوده.

در این بین برخی رژیم‌های احمقانه هم دیده می‌شود که عقل کاملا آن را رد می‌کند اما دیده شده افرادی با رویای دستیابی به تناسب اندام از آن‌ها تبعیت کردند در این جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. رژیم غذای بچه

در این رژیم مضر فرد در طول یک بازه زمانی مشخص تنها غذای بچه صرف می‌کند. از آن جا که کالری دریافتی روزانه کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند طبیعی است که کاهش وزن سریع اتفاق می‌افتد و گاهی دفع سموم هم از این طریق رخ می‌دهد اما بدن تحمل مصرف طولانی مدت غذای بچه را ندارد و واکنش‌های مختلفی در این مورد نشان می‌دهد.

2. رژیم زغال

برخی افراد برای تناسب اندام زغال مصرف می‌کنند. این که چطور می‌توانند آن را بخورند یک چیز است که کاملا از ذهن دور به نظر می‌رسد اما نکته مهم آن است که این ماده غذایی جذب بدن نمی‌شود و به دستگاه گوارش صدمات جبران ناپذیری می‌زند. اگر چه مصرف آن در کوتاه مدت چندان خطرناک نیست اما در طولانی مدت می‌تواند باعث بروز بیماری‌ها و مشکلات مختلف جسمی برای فرد شود.

رژیم زغال یکی از رژیم های مضر

3. رژیم پاکسازی با مایعات

فرد در طول این رژیم تنها آب و مایعات دریافت می‌کند و مصرف هرگونه غذای جامد در آن ممنوع است. برخی افراد معروف و بازیگرها از این رژیم پیروی کردند. مصرف آب سبزیجات و مایعات به همراه پودر پروتئین در این رژیم توصیه می‌شود و به دلیل کاهش چشمگیر کالری دریافتی کاهش وزن بالایی دارد اما مساله این است که وزن کاسته شده آب و حجم عضلات است نه توده‌های چربی. افراد پس از اتمام این برنامه غذایی خیلی سریع به وزن قبلی خود باز می‌گردند.

4. رژیم کرم کدو

کرم کدو یک انگل است که در معده برخی افراد نفوذ کرده و باعث کاهش وزن می‌شوند. در این رژیم فرد به عمد این انگل را وارد بدن خود می‌کند که بخشی از کالری دریافتی روزانه او را مصرف کرده و باعث کاهش وزن شود. قطعا این یک رژیم مضر است و علاوه بر کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن مشکلات جسمی مثل تهوع، سردرد، اسهال، خستگی و ضعف را به همراه دارد.

5. رژیم زیبای خفته

در این رژیم فرد برای کاهش دریافت کالری‌های روزانه در طول روز می‌خوابد. طرفداران این رژیم معتقدند انسان در طول خواب نمی‌تواند چیزی بخورد پس هر چه بیشتر بخوابید وزن بیشتری کم می‌کنید. بدن در طول خواب چربی‌های اضافه را برای تامین نیاز بدن می‌سوزاند اما قطعا خوابیدن بیش از حد می‌تواند برای انسان خطرآفرین باشد.

6. رژیم سوپ کلم

همانطور که از نامش پیدا است فرد در طول این رژیم تنها سوپ کلم که بسیار کم کالری است را مصرف می‌کند. متخصصان این رژیم غذایی را برای بدن مضر دانسته و معتقدند به دلیل پایین بودن کالری دریافتی و محدودیت دریافت مواد غذایی مورد نیاز بدن پیروی از آن خطرناک است.

رژیم سوپ کلم یکی از رژیم های مضر

چند نمونه رژیم مضر 

رژیم مضر یویو

رژیم یویو همیشه در حال تغییر است و بالا و پایین رفتن وزن در این رژیم زیاد است. بازیگرها بیشتر از رژیم یویو پیروی می‌کنند به خاطر این که باید به دلایل مختلف وزن خود را کاهش دهند. این رژیم برای افرادی که قصد کاهش وزن فوری دارند طراحی شده ولی باید به این موضوع دقت کرد که سبک زندگی فرد به صورت کامل تغییر می‌کند  و اثرات کاهش وزن این رژیم ماندگار نیست، به یا داشته باشید خطرات این رژیم زیاد است قبل از این که از این رژیم پیروی کنید باید با یک متخصص تغذیه صحبت کنید. برای مشاوره رایگان می‌توانید با پشتیبان‌های اختصاصی برنافیت در ارتباط باشید.

مزایا رژیم یویو

  • صرفه جویی در هزینه
  • افزایش اعتماد به نفس در کوتاه مدت
  • کاهش وزن سریع

معایب رژیم یویو

  • پوکی استخوان
  • سرطان سینه
  • مشکلات کیسه صفرا
  • آرتروز
  • سرطان رحم
  • ضعیف شدن سیسم ایمنی
  • اختلالات گوارشی
  • اضطراب
  • ریزش مو
  • اختلالات روانی
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی
  • سکته مغزی
  • کاهش سرعت متابولیسم
  • بیماری دیابت
  • بیماری کبد چرب
  • تغییرات مدوام در سایز بدن و افزایش وزن
  • سرطان پروستات
  • ناپایدار بودن
  • نداشتن تنوع و محدودیت غذایی
  • کاهش وزن کوتاه مدت
  • از بین بردن عادات غذایی سالم

رژیم مضر کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک بر این اساس طراحی شده که میزان بالایی چربی دارد و استفاده از کربوهیدارت و پروتئین را به میزان قابل توجهی محدود می‌کند. این رژیم اولین بار در دهه 1920 برای بیماری صرح طراحی شده است ولی به مرور زمان از این رژیم برای کاهش وزن و لاغری نیز استفاده شده است. ولی این رژیم بیشتر از 1 ماه توصیه نمی‌شه، در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجعه می‌شوید

مزایا رژیم کتوژنیک

  • مقابله با دیابت، سرطان، صرع
  •  بهبود آکنه‌های پوستی
  • کاهش سرعت رشد بیماری آلزایمر
  • بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • کاهش وزن سریع در مدت زمان کوتاه
  •  کنترل قند خون
  • بهبود سیستم گوارش

معایب رژیم کتوژنیک

  • ایجاد آنفولانزای کتو
  • اسهال
  • ایجاد حالت کتو اسیدوز
  • بازگشت به وزن اولیه
  • نامناسب برای افراد مبتلا به کبد چرب
  • تشنگی دائمی
  • فشار به کلیه‌ها
  • هزینه فوق العاه بالا
  • در دسترس نبودن مواد غذایی
  • بازگشت وزن

رژیم کتوژنیک

قانون جذب

برخی از افراد این اعتقاد را دارند که با قانون جذب می‌توانید به زیبایی، ثروت و تناسب اندام برسید و هر آن چه که در ذهن خود می‌پروانید را به حقیقت تبدیل کنید. یکی از قوی‌ترین قوانین حاکم بر این جهان هستی، قانون جذب است. ارتعاش و فرکانس به کائنات فرستاده می‌شود و مجدد به خود شما باز می‌گردد.

مزایا قانون جذب 

  • دوست داشته شدن توسط خودتان
  • شاد و نشاط و با روحیه خوب
  • زندگی در لحظه
  • بدون هزینه و رایگان
  • بدون محدودیت غذایی

معایب قانون جذب

  • عملگری را از شما می‌گیرد و به انفعال شما دامن می‌زند.
  • برنامه ریزی برای قانون جذب معنا ندارد.
  • زمان در قانون جذب هیچ معنایی ندارد.
  • با هر نوع چالشی مخالف است.
  • تمام احساس دلسوزی را از شما می‌گیرد.
  • قدرت در لحظه زندگی کردن از شما سلب می‌کند.
  • تغییرات مدوام در سایز بدن و افزایش وزن
  • بازگشت وزن

نتیجه‌گیری

حال که با رژیم های غیراصولی آشنا شدید و دانستید که کدام مواد غذایی به کاهش یا افزایش وزن شما منجر می‌شوند، بهترین کار این است که یک سبک تغذیه‌ای سالم را در پیش بگیرید تا هم از تناسب اندام خود لذت ببرید و هم بدنتان دچار آسیب نشود. برنافیت کنار شما است که در طی مسیر روند رژیم شما را حمایت کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments