اسکراب خانگی برای صورت و بدن

پوست شما برای حفظ شادابی و سلامتی  به اسکراب های لایه بردار مختلف نیاز دارد. لایه برداری سلول های مرده و آلودگی پوست را از بین می برد و باعث تمیزی و زیبایی آن می شود. اسکراب ساده شکر یا اسکراب ترکیبی شکر با روغن نارگیل، شکلات و لیمو برای لایه برداری از پوست بسیار مفید هستند. 

ما اکثرا از شوینده های مختلفی برای پاک کردن آرایش و شست و شوی صورت استفاده می کنیم که بسیاری از این شوینده ها موجب رطوبت رسانی، سلامت و کاهش جوش ها می شوند. اما با این حال پوست به اسکراب های لایه بردار مختلفی نیاز دارد.

لایه برداری موجب از بین بردن سلول های مرده و آلودگی های دیگر از روی پوست می شود و پوست را تمیز و ظاهر آن را زیبا می سازد.

اسکراب های لایه بردار، تضمین زیبایی و شادابی پوست

در ادامه اسکراب هایی برای لایه برداری از پوست و طرز استفاده از آنها معرفی شده است.

اسکراب ساده ی شکر

اسکراب های لایه بردار، تضمین زیبایی و شادابی پوست - برنافیت

  • 1 قاشق غذاخوری نیشکر (یا شکر ریز)
  • 1 تا 2 قطره آب
  • 1 تا 2 قطره روغن ضروری پرتقال، لیمو، اسطوخودوس یا ملالوکا

همه ی مواد را در یک ظرف کوچک با هم مخلوط کنید و با استفاده از نوک انگشت ها، آن را به صورت خود بمالید. مراقب چشم های خود باشید. صورت خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله ی تمیز خشک کنید. اگر پوستتان بیش از حد خشک شد، به عنوان مرطوب کننده کمی روغن به آن بزنید.

اسکراب شکر و روغن نارگیل

اسکراب های لایه بردار، تضمین زیبایی و شادابی پوست - برنافیت

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری شکر

روغن نارگیل و شکر را در ظرف کوچکی بریزید و هم بزنید. آن را به مدت 60 ثانیه با حرکات دایره ای روی صورت خود بمالید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

این اسکراب برای زمان هایی که وقت کافی ندارید، بسیار مفید است. این ماسک را به مدت سه ماه می توانید نگهداری کنید. اگر آب و هوای محل زندگی شما گرم است، آن را در یخچال نگهداری کنید، چرا که نقطه ی ذوب روغن نارگیل پایین است.

اسکراب شکلات و شکر

اسکراب های لایه بردار، تضمین زیبایی و شادابی پوست - برنافیت

  • یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
  • یک هشتم فنجان روغن زیتون
  • یک هشتم قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • یک چهارم قاشق غذاخوری عصاره ی وانیل

تمام مواد را در یک کاسه ی کوچک بریزید. آنها را روی صورت خود بمالید و به مدت 60 ثانیه به آرامی روی پوست بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

پیشنهاد برنافیت:ماسک پودر بادام برای لایه برداری

اسکراب لیمو و شکر

اسکراب های لایه بردار، تضمین زیبایی و شادابی پوست - برنافیت

  • برخی از محصولاتی که به سادگی در خانه و آشپزخانه ی ما یافت می شوند، دارای اثرات قابل توجه و مداوم تری از محصولات گران قیمت بازار می باشند. اسکراب صورت و بدن لیمو و شکر، از جمله اسکراب هاییست که می تواند سیاهی زانو، آرنج، قوزک پا و صورت را از بین ببرد. به علاوه، برای بستر ناخن ها و کوتیکول های آن نیز مفید است. استفاده از این اسکراب بر روی صورت، برای افراد مستعد آکنه توصیه می شود، اما این اسکراب برای لایه برداری از بدن، صاف و نرم کردن پوست نیز مفید می باشد.بیشتر ما تصور می کنیم برای لایه برداری، شفاف سازی و زیباتر کردن پوست خود باید از محصولات گران قیمت و عجیب و غریب استفاده کنیم، اما از این موضوع غافلیم که برخی از محصولاتی که به سادگی در خانه و آشپزخانه ی ما یافت می شوند، دارای اثرات قابل توجه و مداوم تری از این محصولات بر روی پوست ما می باشند. برای مثال اسکراب صورت و بدن لیمو و شکر، از جمله مواردیست که می تواند لکه ها و سیاهی های زانو، آرنج، قوزک پا و صورت را از بین ببرد. به علاوه، برای بستر ناخن ها و کوتیکول های آن نیز مفید است. استفاده از این اسکراب بر روی صورت، برای افراد مستعد آکنه بسیار مفید است، اما این اسکراب برای لایه برداری از بدن، صاف و نرم کردن پوست نیز مفید می باشد.

    مواد لازم

    اسکراب - مواد لازم - برنافیت

    • نصف یک عدد لیموی تازه
    • نصف فنجان شکر
    • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
    • 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
    • یک ظرف در دار

    فواید مواد موجود در اسکراب

    لیمو: لیمو، سرشار از ویتامین C است، ماده ای که برای روشن کردن لکه های حاصل از نور خورشید و پیری حاصل مفید است و پوست را صاف می کند. یک ضد عفونی کننده ی طبیعی که روزنه های پوست را کاهش می دهد و پوست را شفاف می کند.

    شکر: یک لایه بردار طبیعی و منبع اصلی گلیکولیک اسیدها که پوست را شفاف می کند، روزنه های پوست را از بین می برد و بافت کلی پوست را با از بین بردن سلول های مرده، بهبود می بخشد.

    روغن زیتون: روغن زیتون، سرشار از ویتامین E است که پوست را تسکین می بخشد، آن را مرطوب می کند و دارای خواص ضد پیری می باشد.

    عسل: عسل، سرشار از آنتی اکسیدان است که به شدت از روند پیری جلوگیری می کند. این ماده، یک هموکتانت طبیعی است که آب را در پوست، حبس و آن را مرطوب می کند. خواص انتی اکسیدانی عسل، موجب از بین رفتن جوش های صورت می شود.

    طرز تهیه

    مقداری آب لیمو با روغن زیتون را در یک کاسه مخلوط کنید، عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یک ماده با غلظت متوسط حاصل شود. میزان عسل و روغن زیتون، به خودتان بستگی دارد. به ازای هر نصف فنجان شکر، می توانید از نصف لیمو استفاده کنید. همه ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید و آن را به عنوان اسکراب صورت یا بدن، به کار برید.

    به عنوان اسکراب بدن: این اسکراب را به بدن خود بزنید، اما توجه خاصی به آرنج، زانوها، پا و دست های خود (به ویژه ناخن ها و کوتیکول ها) داشته باشید و برای 3 تا 5 دقیقه، آن را به صورت دورانی ماساژ دهید. بدن خود را بشویید و از نرمی و لطافت پوست خود لذت ببرید.

    به عنوان اسکراب صورت: اسکراب شکر و لیمو برای صورت نیز فوق العاده است، اما آن را باید با حرکات دورانی آرام تری انجام داد. تمام مواد موجود در این این اسکراب، برای افرادی که از جوش و آکنه رنج می برند، مفید است. لیمو، روزنه های پوست را کوچک و پوست را صاف می کند. شکر نیز سلول های مرده ی پوست را از بین می برد و روزنه های آن را تمیز می کند. روغن زیتون، زخم حاصل از جوش ها را درمان و عسل، از ایجاد جوش های آینده جلوگیری می کند. طرز استفاده ی این اسکراب برای صورت همانند بدن است. اگر زخم باز دارید، مراقب باشید، چرا که لیمو موجب سوزش آن می شود. 7 تا 10 دقیقه، این اسکراب را روی صورت خود بگذارید، سپس با آب سرد بشویید.

    برای رهایی از خشکی لب ها این اسکراب خانگی را امتحان کنید

اسکراب عسل و بلغور جو دو سر

اسکراب های لایه بردار، تضمین زیبایی و شادابی پوست - برنافیت

  • نصف فنجان بلغور جو دو سر
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری جوز هندی
  • 15 قطره روغن اسطوخودوس
  • 15 قطره روغن ملالوکا
  • 1 قاشق غذاخوری اسطوخودوس خشک

همه ی مواد را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. این اسکراب موجب کاهش جوش، بهبود تون پوست و رطوبت رسانی به آن می شود.

پیشنهاد برنافیت:ارتباط نمک دریا و ریزش مو

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments