چرا هر روز باید موز مصرف کنیم؟

موز حاوی میزان زیادی فیبر می باشد که خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد. اما یک موز متوسط تنها حاوی100 کالری است. علاوه بر کربوهیدرات، موز سرشار از ویتامین B6، پتاسیم، مواد معدنی و فیبر می باشد. این مواد معدنی و ویتامین ها موجب آبرسانی به بدن، تامین سوخت، کنترل اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش وزن می شوند.

موز را می توان نسخه ی طبیعی شیرینی جات مصنوعی دانست. آنها به طور طبیعی آنقدر شیرین هستند که افزودنشان به غذاها طعم دلپذیری به آنها می دهد. با تمام شهرتی که دارند، بسیاری از مردم از آنها به دلیل داشتن کربوهیدرات و قند فراوان دوری می کنند. علاوه بر کربوهیدرات که برای سوخت بدن مورد نیاز است، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بسیاری در آنها وجود دارد. با برنافیت همراه باشید تا با خواص بی نظیر موز آشنا شوید.درصورتی که به فکر لاغری با میوه هستید، می توانید به صفحه آن مراجعه کنید.

موجب آبرسانی به بدن می شود

چگونه یک غذای جامد تا این حد می تواند بر روی آبرسانی بدن تاثیر داشته باشد؟ پتاسیم با کمک به تعادل مایعات و الکترولیت در بدن نقش مهمی در آبرسانی به بدن دارد. فعالیت های متوسط تا شدید، تغییرات سلولی کوچکی در پتاسیم ایجاد می کنند و ورزشکاران با مقابله با این عدم تعادل به مصرف پتاسیم نیاز دارند.

یک سوخت عالی قبل از ورزش محسوب می شود

موز برای کاهش وزن- تغذیه- برنافیت

بهترین غذاها پیش از ورزش آنهایی هستند که حاوی قند طبیعی باشند، اما ضرری برای معده نداشته باشند. موز حاوی چنین ترکیباتیست و می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. به علاوه حاوی گیا مغذی هاییست که مصرف آن پس از ورزش نیز موجب کاهش التهاب و گرفتگی ماهیچه ها می شود.

اشتهای شما را کنترل می کند

مصرف موز به عنوان یک رژیم غذایی متعادل به کنترل اشتها کمک می کند. این ماده حاوی نوعی فیبر به نام نشاسته مقاوم است که موجب می شود کالری کمتری مصرف و اشتهای خود را کنترل کنید. موز حاوی میزان زیادی فیبر است که خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد. اما انرژی یک عدد موز متوسط تنها 100 کالری است.

سرشار از ویتامین B6 است

موز تقریبا یک سوم نیاز شما به ویتامین B6 را تامین می کند. این ویتامین برای رشد مغز در طول بارداری و عملکرد آنزیم های درگیر در متابولیسم اهمیت دارد. بنابراین به نوعی در کاهش وزن نیز موثر است.

برای سلامت روده ها مفید است

موز برای کاهش وزن- تغذیه- برنافیت

یک عدد موز متوسط حاوی 3 گرم فیبر (حدود 10 درصد از نیاز روزانه ی شما) می باشد. این میوه گرمسیری حاوی پروبیوتیک (نوعی فیبر تخمیری که به باکتری های مفید در روده کمک می کند) نیز می باشد. این موضوع کمک بزرگی به سلامت روده ها می کند، چرا که بر اساس تحقیقات این باکتری ها به هضم غذا، کاهش دوره ی سرماخوردگی و حتی کاهش وزن نیز کمک می کند.

آیا پوست موز قابل خوردن است؟

حتما از شنیدن این جمله تعجب خواهید کرد، اما جالب است بدانید که پوست موز، مواد مغذی بیشتری نسبت به خود این میوه دارد. با مطالعه ی موارد زیر حتما مشتاق هستید که از این به بعد در اسموتی خود از پوست موز نیز استفاده کنید. تنها کافیست ریشه ی آن (قسمت انتهایی موز) را قطع کنید و بقیه را با پوست، درون مخلوط کن بریزید.برای اینکه بدانید پوست میوه های دیگر قابل خوردن است یا نه به صفحه خوردن پوست میوه مراجعه کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments