آیا می توان پوست میوه ها را مصرف کرد؟

مصرف پوست میوه ها شاید یک خوراکی خوشمزه به نظر نرسد، اما دارای خواص بسیاری است. بسیاری از ما علاقه ای به خوردن پوست میوه ها نداریم و هنگام مصرف پوست آنها را جدا می کنیم، غافل از اینکه با این کار بسیاری از مواد مغذی موجود در آن را از دست می دهیم. در ادامه ی مقاله به خواص پوست میوه ها اشاره شده است.درصورتی که به لاغری با میوه فکر می کنید می توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

1- پوست موز

مصرف پوست موز اصلا موضوع جدیدی نیست. این سنت به آسیا و آمریکای جنوبی باز می گردد و دستور العمل های غذایی مختلفی دارد. پوست موز در قدیم برای تهیه ی کیک های برزیلی استفاده می شد. پوست موز نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه منبع مناسبی از فیبرهای نامحلول است و به سلامت روده ها نیز کمک می کند. اگر طعم پوست خام موز را دوست ندارید، از دستورالعمل های غذایی استفاده کنید که در آنها از پوست پخته ی موز استفاده می شود. البته برخی از کارشناسان نسبت به وجود آفت کش ها بر روی پوست موز هشدار می دهند. بنابراین پیش از مصرف، پوست آن را به خوبی بشویید.

پیشنهاد برنافیت : خواص پوست موز برای لاغری

2- پوست پرتقال

طبق گزارش سازمان سلامت، پوست پرتقال خام حاوی 136 میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C یک ماده ی ضروری برای بدن، مفید برای ساخت کلاژن (که به درمان بریدگی ها و کبودی ها کمک می کند)، مناسب برای جذب آهن و حاوی آنتی اکسیدان می باشد.

البته پوست پرتقال تلخ است، بنابراین آن را می توان به صورت پخته در غذاها استفاده کرد. نه تنها استفاده از پوست پرتقال در بسیاری از غذاها طعم آن را بهبود می بخشد، بلکه تلخی آن موجب تولید اسید معده و هضم بهتر غذا نیز می شود.

3- پوست سیب

آیا می توان پوست میوه ها را مصرف کرد؟

وقتی پوست یک سیب را می گیرید، یک سوم مواد مغذی آن را از دست می دهید. مطالعات نشان داده است که پوست سیب حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب به سلول های ما جلوگیری می کند. یک سیب را با پوست رنده کنید و آن را در وعده ی صبحانه مصرف کنید.

4- گواوا

پوست میوه ی گواوا نه تنها حاوی آنتی اکسیدان، بلکه سرشار از ویتامین A نیز هست. ویتامین A برای چشم ها بسیار مفید است. از قدیم گفته شده که هویج برای چشم ها بسیار مفید است، اما مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که به تقویت چشم ها کمک می کنند. گفته می شود که برگ پخته شده ی گواوا ایمنی بدن را افزایش می دهد و شما را از سرماخوردگی می رهاند.

5- کیوی

وقتی نوبت به پوست میوه ای مثل کیوی می رسد، همه از مصرف آن با پوست خودداری می کنند چرا که پوست آن دارای پرزهای ریزی است که دهان را اذیت می کند. اما آیا تا به حال کیوی طلایی خورده اید؟ نه تنها لایه ی خارجی کیوی طلایی بسیار نرم تر است، بلکه ارزش غذایی آن نیز چند برابر کیوی سبز است. مطالعه ای که در مجله ی بیولوژیکی و دارویی به چاپ رسید، نشان داد که کیوی نه تنها حاوی آنتی اکسیدان است، بلکه همانند استاتین از قلب محافظت می کند.

پیشنهاد برنافیت:استفاده از میوه های خراب

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments