آثار شگفت انگیز سیر در زیبایی پوست و مو

سیر از جمله موادیست که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است و موجب زیباتر شدن آنها می گردد. با از بین بردن جوش های سرسیاه، منافذ باز پوست، نشانه های پیری و افزایش درخشندگی پوست موجب زیبایی پوست می شود. علاوه بر پوست این ماده برای مو نیز مفید است و موجب جلوگیری از ریزش مو، از بین بردن شوره و پیشگیری از سفید شدن موها می شود.

سیر سالهاست که به دلیل فواید بی نظیرش در سلامتی شهره ی عام و خاص است. اما آیا از خواص آن در زیبایی پوست و مو نیز با خبرید؟ در ادامه با برخی از خواص بی نظیر آَن آشنا خواهید شد.

از بین بردن جوش ها

garlic for acne

سیر دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد. به همین دلیل با کشتن باکتری ها از ایجاد آکنه و انواع و اقسام جوش ها جلوگیری می کند. علاوه بر آن، آنتی اکسیدان های موجود در آن از ایجاد عفونت و آسیب به پوست جلوگیری می کند. برای از بین بردن جوش ها از ترکیب سیر و سرکه استفاده کنید. برای این کار 2 قاشق چایخوری آب سیر را با 2 قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط کنید و با پنبه روی جوش ها بمالید.

از بین بردن منافذ باز پوست

منافذ باز از بزرگترین دشمنان پوست محسوب می شوند، چرا که به آسانی با آلودگی ها و باکتری ها پر شده و موجب ایجاد جوش می شوند. سیر نقش مهمی در کوچک کردن روزنه ها و تعداد آنها دارد. 3 تا 4 حبه سیر را با نصف یک گوجه مخلوط کرده، از آن خمیری تهیه کنید. سپس آن را به سر تا سر پوست خود بزنید. بگذارید 20 دقیقه روی صورت شما بماند، سپس با آب بشویید. این مخلوط موجب بسته شدن منافذ باز صورت، پیشگیری از ایجاد جوش و سفت شدن آن می شود.

پیشنهاد برنافیت: غذا برای کاهش ریزش مو

چگونه میکرونیدلینگ منافذ باز پوست را درمان می کند

از بین بردن نشانه های پیری

خواص سیر در زیبایی پوست و مو- برنافیت

سیر به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی به کاهش سن کمک می کند. پلی فنول های موجود در آن از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری کرده و سولفور موجود در آن به تولید کلاژن در بدن کمک می کند. در نتیجه موجب برطرف کردن چین و چروک ها می شود. برای اینکه بیشترین بهره را از خواص ضدپیری سیر ببریم، چند حبه از آن را له کنید و آن را به ماسک یا کرم صورت خود اضافه کنید. با این روش صورت پوست صورت شما سفت و جوان می ماند.

از بین بردن جوش های سرسیاه

اگر جوش های سرسیاه زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده، با کمک یک حبه سیر به سرعت از شر آنها خلاص شوید. تنها کافیست یک حبه از آن را از وسط نصف کنید و روی جوش های سر سیاه قرار دهید تا آب آن به عمق پوست شما نفوذ کند. یک شب بگذارید روی پوستتان بماند و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید. این کار را به صورت منظم انجام دهید.

درخشندگی پوست

برای درخشان کردن پوست نیاز به محصولات گران قیمت ندارید. سیر سرشار از ترکیبات سولفوری به نام آلیسین است که پوست را صاف و جوان می کند. به علاوه با تغذیه و رطوبت رسانی به پوست، آن را صاف می کند. این ماده، جریان خون را به پوست افزایش می دهد و آن را درخشان می کند.

سیر نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز بسیار مفید است. در ادامه به خواص این ماده ی بی نظیر در سلامت و زیبایی مو اشاره شده است.

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایع دنیای امروز است و سیر یک ماده ی طبیعی اثبات شده برای جلوگیری از ریزش مو است. ترکیبات سولفوری موجود در آب سیر به افزایش جریان خون در پوست سر کمک می کند. افزایش جریان خون در نقاط کم مو به تحریک رشد مو و پیشگیری از ریزش آن کمک می کند.

پیشنهاد برنافیت: درمان طبیعی ریزش مو

از بین بردن شوره

خواص سیر در زیبایی پوست و مو- برنافیت

چند حبه سیر را له کرده و آن را با مقداری عسل خالص مخلوط کنید. حالا این ترکیب را به شامپو اضافه کنید و موها را با آن به خوبی شست و شو دهید. خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن از شوره، خارش و عفونت پوست جلوگیری کرده و عسل موجب رطوبت رسانی به پوست سر می شود.

پیشگیری از سفید شدن موها

4 تا 5 حبه سیر له شده را به مقداری روغن نارگیل اضافه کنید. سپس آن را با کمی پودر فلفل تازه مخلوط کرده و برای چند دقیقه گرم کنید. پس از خنک شدن، آن را همانند یک ماسک روی موها بمالید. پس از نیم ساعت موها را بشویید.

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهین

چرا جای لک می مونه وقتی سیر بزاریم روی پوستمون

support

درود بر شما
سیر همونطور که خاصیت درمانی داره، همونطور هم استفاده زیادش میتونه مشکل ساز باشه و باید حتما حواستون باشه که مدت زیادی روی پوستتون نزارید

بهروز

زیاد روی پوست بمونه چی میشه؟

فاطمه

سیر زیاد رو پوست بمونه هیلی هم خطرناکه