پیش از ورزش این مواد غذایی را مصرف نکنید

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]همه ی ما می دانیم که آبرسانی و سوخت رسانی به بدن پیش از ورزش بسیار اهمیت دارد. اما برخی از مواد غذایی به دلیل مشکلاتی که در بدن ایجاد می کنند، توصیه نمی شود. کربوهیدرات های سنگین، نوشیدنی های گازدار، کافئین، حبوبات و گل کلم گرچه به خودی خود مضر نیستند، اما گزینه ی خوبی برای تغذیه قبل از ورزش محسوب نمی شوند.[/iconbox]

خوردن برخی از غذاها پیش از ورزش نه تنها تاثیر آن را کم می کند، بلکه ممکن است مشکلات گوارشی نیز ایجاد کند. علاوه بر این موضوع، میزان مصرف غذا به مدت زمان ورزش، شدت آن، وزن ایده آل و تحمل معده ی شما بستگی دارد. با برنافیت همراه باشید تا لیستی از غذاهای ممنوعه پیش از ورزش را به شما معرفی کنیم.

کربوهیدرات ها

پیش از ورزش مصرف نکنید- کربوهیدرات های سنگین- برنافیت دکتر کرمانی

بدن برای تامین سریع انرژی به کربوهیدرات نیاز دارد، اما نه به میزان زیاد. قبل از ورزش باید مقداری کربوهیدرات پیچیده (نان غلات کامل، نه نان سفید) و مقداری مایعات مصرف کنید تا بدن شما از این کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

پیشنهاد برنافیت: چند راه حل آسان برای افزایش انرژی روزانه

نوشیدنی های گازدار

پیش از ورزش مصرف نکنید- نوشیدنی های گازدار- برنافیت دکتر کرمانی

نوشیدنی های گازدار نباید انتخاب شما برای تامین آب بدن باشند. این نوشیدنی ها موجب نفخ و تولید گاز در معده می شوند که هیچ کدام برای ورزش شما مناسب نیستند. علاوه بر آن، گاز موجود در این نوشیدنی ها از جذب مایعات در عضلات جلوگیری می کنند.

نوشیدنی های ورزشی

پیش از ورزش مصرف نکنید- نوشیدنی های ورزشی- برنافیت دکتر کرمانی

بسیاری از نوشیدنی های ورزشی مدعی اند که با جبران الکترولیت ها به بهبود حرکات ورزشی کمک می کنند. اما مشکل اینجاست که آبرسانی بیش از حد به بدن، موجب تجمع آن در شکم و معده می شود که برای ورزش مخرب است. بهتر است از یک نوشیدنی استفاده کنید که در هر 220 لیتر آن تنها 14 تا 15 گرم کربوهیدرات باشد. مصرف بیش از یک بطری نوشیدنی ورزشی نیز ممنوع است. اگر ورزش شما کمتر از یک ساعت است، آب خالی مصرف کنید.

کافئین

پیش از ورزش مصرف نکنید- کافئین- برنافیت دکتر کرمانی

درست است که کافئین به بهبود عملکرد انسان کمک می کند، اما میزان مصرف آن نیز مهم است. از آنجا که یک فنجان قهوه تقریبا 250 تا 300 میلی گرم کافئین دارد، بهتر است بیش از نصف فنجان قهوه مصرف نکنید.

حتما بخوانید: عوارض مصرف قهوه ی فراوان

حبوبات

پیش از ورزش مصرف نکنید- حبوبات- برنافیت دکتر کرمانی

درست است که حبوبات سرشار از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان هستند، اما به هیچ وجه غذای خوبی برای پیش از ورزش محسوب نمی شوند. درست همانند غذاهای پر فیبر دیگر، حبوبات نیز در بدن نفخ ایجاد می کنند. اگر تحمل معده ی شما برای حبوبات بالاست، بدون نگرانی می توانید آنها را مصرف کنید. در غیر این صورت به مشکل بر می خورید.

گل کلم

پیش از ورزش مصرف نکنید- گل کلم- برنافیت دکتر کرمانی

به دلیل خواص فوق العاده ی گل کلم در مبارزه با سرطان، مردم به شدت آن را مصرف می کنند. اما وجود شکر غیر قابل هضم به نام رافینوز در انواع کلم موجب نفخ و گاز در معده می شود. به همین دلیل مصرف آن قبل از ورزش توصیه نمی شود. بهتر است مصرف این سبزیجات را به پس از ورزش موکول کرد.

شیرین کننده های مصنوعی

پیش از ورزش مصرف نکنید- شیرین کننده های مصنوعی- برنافیت دکتر کرمانی

هرچند مصرف شکر کم کالری برای کاهش وزن وسوسه انگیز است، اما مصرف آن پیش از ورزش ایده ی خوبی محسوب نمی شود. قندهای مصنوعی به شدت در بدن نفخ ایجاد می کنند. البته این که گفته می شود مصرف شکر پیش از ورزش اشتباه است، به هیچ وجه صحت ندارد. شکر انرژی بدن را به سرعت تامین و از افت قند خون جلوگیری می کند. اما از آنجا که ورزش، هورمون هایی را فعال می کند که از افت قند خون جلوگیری می کنند؛ به همین دلیل مصرف شکر بیش از حد پیش از ورزش هیچ سودی برای بدن ندارد.

حتما بخوانید: استویا یک شیرین کننده ی طبیعی با فواید سلامتی فراوان

مترجم: مریم اصیلی   

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments