راه های آسان برای رسیدن به 10000 قدم

مکان همیشه اهمیت دارد چه برای موقعیت های حقیقی در زندگی و چه برای فعالیت های ورزشی. وقتی به تفاوت سبک زندگی بین مکانی که در حال حاضر در آن زندگی می کنم (واشنگتن) و جایی که در آن بزرگ شدم (اهایو) فکر می کنم، به اهمیت نقش محیط در میزان فعالیت فیزیکی پی می برم. طی کردن 10000 قدم هر روز در واشنگتن یک موضوع معین است. تا مترو، سوپر مارکت، باشگاه و اداره پیاده می روم، اما زمانی که می خواهم برای ملاقات با شخصی به خانه بازگردم، پیاده روی بسیار سخت می شود چرا که در اینجا روش اصلی حمل و نقل، رانندگی است. اگر در نزدیکی مترو زندگی نمی کنید، این 10000 قدم هر روز می تواند برای شما تبدیل به یک برنامه شود. این هشت نکته را دنبال کنید تا به 10000 قدم روزانه ی خود برسید.

1- از پله ها استفاده کنید

آسانسور را کلا رها کنید و اگر تنها راه شما پله برقی است، سعی کنید در طی مسیر روی آن راه بروید. با قرار دادن پله ها به عنوان جایگزین، به مرور زمان خود به خود پله های بیشتری را طی می کنید. بدین ترتیب کالری بیشتری می سوزانید و ماهیچه های پای خود را تقویت می کنید.

2- در زمان استراحت برای خود یک پیاده روی برنامه ریزی کنید

چه در اداره کار می کنید و چه در خانه، 10 تا 30 دقیقه از زمان خود را برای یک پیاده روی سریع بگذارید. گذراندن وقت برای پیاده روی نه تنها موجب افزایش قدم هاییست که بر می دارید، بلکه موجب پاک شدن ذهن شما و تمرکز مجدد در ادامه ی روز خواهد شد.

3- دویدن

دویدن

هر فردی دونده نیست اما دویدن، یک راه مطمئن برای افزایش قدم های شماست. البته بهتر است که در یک مسابقه ثبت نام کنید و یک برنامه ی آموزشی را دنبال کنید. این کار به شما کمک می کند که در عین حال که یک هدف کوتاه مدت را دنبال می کنید، برای دستیابی به یک هدف بلند مدت (10000 قدم در روز) نیز بکوشید.

4- حمل و نقل جایگزین

اگر به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی دارید، بهتر است از آنها استفاده کنید. حمل و نقل عمومی همیشه برنده است، چرا که برای محیط زیست بهتر است، موجب صرفه جویی در هزینه ها و نزدیک شدن به هدف 10000 قدم در روز می شود. وقتی دوچرخه سواری می کنید، سوار اتوبوس یا مترو می شوید یا راه می روید، مطمئن باشید هر روز به این 10000 قدم نزدیکتر می شوید.

5- میز کار ایستاده

با عوض کردن وضعیت خود از نشسته به ایستاده، ممکن است به سرعت متوجه دفعات راه رفتن خود نشوید، اما به مرور زمان خواهید فهمید. وقتی پشت یک میز ایستاده کار می کنید، تمایل به حرکت بیشتری دارید. ممکن است در جای خود راه بروید یا برای صحبت کردن با همکاران خود پیش آنها بروید و یا تنها بخواهید از مکان کار خود کمی دور شوید.

6- پیاده روی تفریحی روزانه

راه های آسان برای رسیدن به 10000 قدم

 یک پیاده روی 20 تا 60 دقیقه ای تفریحی را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. پیاده روی دائمی برای بدن و ذهن بسیار موثر است، چه صبح باشد، چه بعد از ظهر و چه در شب انجام شود. اگر خورشید دیرتر در می آید، یک پیاده روی شبانه برای رهایی از استرس روزانه بسیار مفید است. با یک دوست یا فرد دیگر برنامه ی خود را هماهنگ کنید و با هم به پیاده روی بروید و یا تنها پیاده روی کنید و در طی مسیر بیاندیشید.

7- پیاده روی شیب دار روی تردمیل

اگر به برنامه ی آموزشی خود در باشگاه پایبندید و می خواهید کمی به آن انرژی ببخشید، روی سطوح شیب دار پیاده روی کنید تا با درگیر کردن همسترینگ و باسن خود، قدم های بیشتری طی کنید. من از راه رفتن روی تردمیل و تماشای اخبار به طور هم زمان لذت می برم. حتما یک برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه دارید، چرا سعی نمی کنید آن را در باشگاه همراه با تمرین روی تردمیل تماشا کنید؟ برای اینکه بدن خود را بیشتر درگیر کنید سعی کنید هنگام راه رفتن روی شیب تردمیل دسته های آن را نگیرید.

8- سعی کنید پیاده روی را به عنوان یک روش حمل و نقل جایگزین کنید

برای رفتن به مغازه، خوردن نهار، شام یا باشگاه پیاده روی کنید. اگر برای رفتن به جایی ماموریت دارید، به جای رانندگی سعی کنید پیاده بروید. اگر برای همکار خود پیامی دارید، به جای اینکه برای او ایمیل بفرستید تا اداره یا میز کار او راه بروید. با قرار دادن این عادتها در برنامه ی روزانه ی خود بدون آنکه بدانید قدم های بیشتری طی خواهید کرد.

پس منتظر چه هستید؟ بلند شوید و راه بروید. اگر یک برنامه ی کنترل فعالیت ندارید، ممکن است بخواهید برای خود یکی بخرید. آنها برای تعیین هدف و اندازه گیری میزان پیشرفت و انگیزه بسیار مفید هستند. یک یا همه ی این نکات را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید تا به ده هزار قدم خود در روز دست یابید.

 کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments