راهکارهایی برای کنترل استرس

اگر می دانید استرس چیست و دلیل استرس خود را نیز به خوبی می دانید، وقت آن رسیده که در مورد راه کارهایی برای کنترل استرس صحبت کنیم. تمام اطلاعاتتان از استرس تا زمانی که به عمل نینجامیده بیهوده است. فهرست زیر ایده هایی به شما می دهد تا بتوانید به خوبی از پس استرس خود برآیید. این ایده ها همراه با نکاتی ظریف و تمرین هایی دقیق می باشد.

شناسایی دلیل استرس

راهکارهایی برای کنترل استرس

بسیاری از ما تنها روزها را از پی هم سپری می کنیم و با وجودی که از استرس خود آگاهیم، اما برای شناسایی منبع آن، وقت نمی گذاریم. شاید برخی از عوامل استرس زای خود را بشناسید، اما بهتر است قلم در دست بگیرید و لیست کاملی از عوامل استرس زای زندگیتان بنویسید.
لیست شما باید کامل، دقیق و شامل همه ی نکات مثل از دست دادن شغل و حتی چیزهای واضحی که موجب فشار روانی شما شده است، باشد. حتی این عوامل استرس زا ممکن است شامل پشته ای از کاغذ بر روی میز آشپزخانه تان باشد.

بررسی دلیل استرس

راهکارهایی برای کنترل استرس

صادقانه برنامه ی روزانه تان را بررسی کنید. از خودتان بپرسید آیا تمام کارهایی که می تواند موجب کاهش استرستان  شود را انجام داده اید یا نه؟ خوب غذا خوردن، خواب کافی و ورزش منظم اثر شگرفی بر توانایی شما برای مقابله با استرس دارد و داشتن عادت های بد در این زمینه خود ممکن است موجب ایجاد استرس شود.
زمانی را برای بررسی این نکات صرف کنید تا ببینید آیا بهبود آنها موجب کاهش استرس شما می شود یا خیر؟

حذف منابع استرس

راهکارهایی برای کنترل استرس

منابع استرسی را که می توانید از زندگی خود حذف کنید، بررسی کنید. ما قادر نیستیم تمام چیزهایی را که با آن روبه رو هستیم کنترل کنیم، اما مواردی هم وجود دارند که در کنترل ما هستند. هر کجا که قادر به حذف منابع استرس بودید، بدون احساس گناه یا شرم این کار را انجام دهید.

مثلا به فعل و انفعالاتی که دزد انرژی شما هستند نه بگویید. دزد انرژی اصطلاحی است که توسط جیمز ویلسون- نویسنده ی کتاب خستگی آدرنال- ابداع شده و به افراد، موقعیت ها و حتی غذاهایی برمی گردد که موجب تخلیه ی انرژی شما می شوند. مثال دیگر ممکن است مربوط به توقف یک رابطه با یک سکوی رسانه ی اجتماعی خاص باشد. حذف برخی از منابع انرژی زدا و استرس زا موجب کنترل استرس شما می شود.

اولویت بندی کارها

راهکارهایی برای کنترل استرس

یکی از عوامل استرس زا برای بسیاری از ما حجم زیاد کاری است. حجم زیاد کارهای انباشته شده موجب فلج کردن افکارمان می شود. ارزیابی ترتیب و اهمیت کارها برای رسیدن به هدف مورد نظر و انجام بهتر کارها بسیار مفید است.

یک شعار وجود دارد و آن هم این است: تو کنترل کارهایت را در دست بگیر و اجازه نده آنها تو را کنترل کنند.

تمرین رهایی از استرس

راهکارهایی برای کنترل استرس

یافتن راه هایی برا ی حذف استرس بسیار مفید است، ما باید فعالیت های سالم کاهش استرس را به برنامه ی روتین خود اضافه کنیم. برای خنثی کردن اثر استرس های غیر قابل کنترل، گذاشتن زمانی برای فعالیت های سرگرم کننده و آرامش بخش بسیار مفید است. این فعالیت ها شامل تمرکز حواس، یوگا و پیاده روی اندیشمندانه می باشد.

تغییر نگرش

راهکارهایی برای کنترل استرس

برخی از عوامل استرس زا، صرف نظر از بزرگی آنها وقتی با چهارچوب جدیدی از افکار درونی رو به رو شوند، به شدت کاهش می یابند. تحلیل طرز تفکر، احساسات و گفت و گوی ما با خود در هنگام مواجهه با استرس یک ابزار مفید است، به ویژه اگر گام بلندتری برداریم و این افکار را با یک گفت و گوی جدید به چالش بکشیم.

برای مثال، ملکولم گلد ویل در کتاب داوود و جالوت، خوانندگان را به شناسایی موانع زندگی به عنوان مشکلات مطلوب تشویق می کند. مشکلات مطلوب، برای توضیح شرایط نامطلوب به کار می روند و موجب آرامش فرد مضطرب می شوند. نگرش متفاوت نسبت به اطراف می تواند ابزاری برای کنترل استرس باشد.

قبول استرس

راهکارهایی برای کنترل استرس

گاهی اوقات مثبت ترین قدم برای کنترل استرس، پذیرش آن است. این پذیرش ممکن است یک روند آزار دهنده باشد، اما گاهی تنها پذیرش واقعیت یک عامل استرس زا که شما قادر به تغییر آن نیستید کمک زیادی می کند، مثل یک وضعیت خانوادگی سخت یا بیماری. در این موارد بهتر است مدام با خود درس های ارزشمندی را که می توانید از زندگی با استرس بیاموزید، مرور کنید.

تغییر شرایط

راهکارهایی برای کنترل استرس

اساسی ترین ایده را برای مرحله ی آخر بگذارید. ممکن است با وجود رعایت تمامی موارد بالا، همچنان نتوانید بر کنترل استرس خود فائق آیید و تحمل آن نیز برایتان بسیار مشکل شده باشد. اگر همین طور است، زمان آن رسیده که شرایط خود را تغییر دهید، حتی اگر این تغییر برایتان استرس زاست.

شاید شرایط شغلی شما غیر قابل تحمل شده باشد یا از مکانی که در آن زندگی می کنید راضی نباشید. شاید هم رابطه ی شما با فردی که دوستش دارید دچار مشکل شده است. با در نظر گرفتن تمام این عوامل استرس زا، بهترین راه حل تغییر سبک زندگی است. برای این کار سعی کنید از روش هایی بهره بگیرید که با کمترین آثار مخرب، بهترین نتایج را به دست دهد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های وبسایت دکتر کرمانی که در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت است. در برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmi، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج اصلی دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]