راهکارهایی برای جلوگیری از افتادگی سینه ها

سینه، یکی از بافتهای بدن است که به دلیل افزایش سن، کاهش وزن و بارداری دچار افتادگی می شود و زیبایی ظاهری زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. هرچند جلوگیری از افتادگی سینه ها تقریبا غیر ممکن است، اما خوشبختانه راه حل های زیادی برای جوان کردن و پیشگیری از افتادگی سینه وجود دارد.

با افزایش سن، رباط کوپر- بافت همبند موجود در سینه که به سینه شکل می دهد- کشیده می شود. سینه ها به تدریج از بافت به چربی تغییر شکل می دهند که این موضوع موجب بد فرم شدن و افتادگی سینه می شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد، شیر دهی، نبستن سینه بند و عدم ورزش موجب افتادن سینه ها نمی شوند، بلکه رژیم یویو و چاق و لاغر شدن های مکرر است که بافت سینه را شل می کند و موجب افتادگی آنها می شود.بسیاری از زنان هر کاری می کنند تا روند افتادگی سینه را به تاخیر بیاندازند یا از آن جلوگیری کنند. برای این کار باید تصورات غلطی که در مورد افتادگی سینه است را بیان کنیم.

شیردهی موجب افتادگی سینه می شود.

این تصور کاملا غلط است. شیر دهی به هیچ وجه موجب افتادگی سینه نمی شود، بلکه این خود بارداری است که مقصر این افتادگی محسوب می شود. سایز سینه ها در دوران بارداری افزایش می یابد و در دوران شیردهی همچنان به همان شکل بزرگ می ماند، اما پس از پایان این دوران سینه ها به سایز اولیه ی خود باز می گردند. این کاهش وزن بدن و سایز سینه موجب افتادگی آنها می شود.

بستن سینه بند از افتادگی سینه جلوگیری می کند.

تصورات غلطی که در مورد افتادگی سینه وجود دارد - برنافیت

هیچ شواهدی دال بر اینکه سینه بندهای خاصی موجب جلوگیری از افتادن سینه ها شود، وجود ندارد. گرچه استفاده از سینه بند در هنگام خواب خوب است، اما به هیچ وجه به فرم گرفتن و جلوگیری از افتادگی آنها کمک نمی کند. البته برخی از متخصصان بر این باورند که در هنگام ورزش باید از سینه بندهای ورزشی استفاده کرد، چرا که ممکن است جاذبه ی زمین و برخی از حرکات ورزشی منجر به افتادگی سینه می شود. این سینه بندها، سینه را ثابت نگه می دارند و همانند سدی از حرکت بیش از حد آنها جلوگیری می کنند.

برخی از ورزش ها از افتادگی سینه جلوگیری می کنند.

سینه فاقد ماهیچه است، بنابراین هیچ ورزش خاصی وجود ندارد که آن را مورد هدف قرار دهد. البته برخی معتقدند حرکاتی که ماهیچه های قفسه ی سینه به ویژه عضلات اصلی پکتورال که مستقیما زیر سینه ها واقع شده اند را مورد هدف قرار می دهند، به عنوان ورزش خوش فرم کردن سینه آنها نیز مفیدند.

سینه های کوچک دچار افتادگی نمی شوند.

تصورات غلطی که در مورد افتادگی سینه وجود دارد - برنافیت

درست است که به طور کلی سینه های کوچک به دلیل داشتن بافت های کمتر، کمتر دچار افتادگی می شوند، اما به طور کلی افتادگی آنها به میزان بافت یا چربی شان بستگی دارد. اگر تراکم سینه ی شما زیاد باشد، بدین معناست که میزان بافت آن بیشتر از چربی است، در نتیجه کمتر هم دچار افتادگی می شود.

هیچ راه حلی برای پیشگیری از افتادگی سینه وجود ندارد.

گرچه افتادگی سینه برای بسیاری از زنان اجتناب ناپذیر است، اما برخی کارها میزان این افتادگی را کاهش می دهد. برخی از مطالعات نشان داده اند که شاخص BMI بالا و و سیگار کشیدن از عوامل افتادگی سینه محسوب می شوند. رژیم های یو یو نیز از عوامل افتادگی سینه محسوب می شوند. اگر فردی چاق شود، سینه اش نیز همانند بقیه ی اعضای بدن کشیده می شود، این فرد پس از گرفتن رژیم و کاهش وزن با پوست اضافی بدن مواجه می شود که هیچ بافتی برای نگه داشتن آن وجود ندارد. نگه داشتن یک وزن سالم راه حل خوبی برای داشتن سینه های خوش فرم و جلوگیری از افتادگی آنها محسوب می شود.

عوامل زیادی از جمله بارداری، کاهش وزن موجب و بالا رفتن سن موجب افتادگی سینه ها می شود. هرچند جلوگیری از افتادگی سینه ها، تقریبا غیر ممکن است، اما خوشبختانه راه حل هایی برای جوان کردن و پیشگیری از افتادگی سینه ها وجود دارد.

قدم اول:

برای جلوگیری از افتادگی سینه ها، از سینه بندی استفاده کنید که مناسب سینه های شما باشد و آنها را به خوبی حمایت کند. از پوشیدن سینه بندهای خیلی سفت یا خیلی شل بپرهیزید.

قدم دوم:

عضلات سینه ای خود را بسازید و قفسه ی سینه ی خود را قوی کنید. ورزش هایی چون پوش آپ و پرس سینه را در سه مرحله با 15 تکرار انجام دهید.

قدم سوم:

در هنگام ورزش، سوتین ورزشی بپوشید. از سوتینی استفاده کنید که شانه ها و کمر شما را به خوبی ساپورت کند. استفاده از سوتین نامناسب ممکن است باعث بی حسی انگشتان دست شود.

قدم چهارم:

برای از بین بردن سلول های مرده پوست و بهبود خاصیت کشسانی آن، از پوست خود لایه برداری کنید. پوست مرطوب خود را با اسکراب بدن، لیف یا دستکش لایه برداری ماساژ دهید.

قدم پنجم:

از یک لوسیون یا کرم سفت کننده ی پوست استفاده کنید. لوسیون هایی را به کار برید که حاوی عصاره های گیاهی مثل پروتئین سویا باشد تا تولید کلاژن را افزایش دهد و پوست را سفت و صاف کند.

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments