ترفندهایی برای داشتن شکم صاف

شاید تصور کنید داشتن شکم صاف ، غیرممکن است. احتمالا هر روز کمی ورزش های تکراری انجام می دهید و وقتی به نتیجه نمی رسید، کاملا مایوس می شوید. اما باید بگویم که داشتن شکم صاف در نتیجه ی خوب خوردن، حفظ وضعیت مناسب بدن و ورزش های مخصوص هسته ی بدن است. نه تنها داشتن شکم صاف، بدن شما را زیباتر می کند، بلکه به قدرت و حرکت بهترتان نیز کمک خواهد کرد.

حال بهتر است به مواردی که به سفتی و تقویت ماهیچه های شما کمک می کند بپردازیم. این 7 حرکت، فراتر از تمرین های تکراری دراز و نشست هستند.

1- ورزش پیلاتس را انجام دهید.

پیلاتس برای داشتن یک شکم بدون چربی بسیار مفید است، چرا که بر قسمت عرضی شکم شما تمرکز دارد و موجب تخت شدن شکم و حفظ سلامت کمر می شود. می توانید برای انجام این ورزش به کلاس های پیلاتس بروید یا آن را به صورت آنلاین از اینترنت دریافت کنید. مطمئنا پس از انجام حرکات پیلاتس، پیشرفت چشمگیری در سوزاندن چربی های شکمی مشاهده خواهید کرد.

2- وضعیت بدن خود را بهبود بخشید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که هنگام ایستادن یا نشستن دست و پای خود را شل می اندازید، باید بدانید که وضعیت مناسب بدن موجب لاغر شدن و بلندقد به نظر رسیدن شما می شود. وقتی صاف می ایستید، شکم شما به طور طبیعی به داخل کشیده می شود و صاف می شود. صاف ایستادن بدین معناست: تاج سر شما باید در راستای دنبالیچه و پاشنه های پا باشد. شانه ها نیز باید به سمت عقب کشیده شده باشند. این طرز نشستن و ایستادن را به عادت خود تبدیل کنید.

3- تمرین پلانک انجام دهید.

ترفندهایی برای داشتن شکم صاف

 تمرینات پلانک چه بر روی دست، ساعد یا پهلوها انجام شود به کوچک تر شدن شکم شما کمک خواهد کرد. راه های زیادی برای انجام پلانک وجود دارد، تنها به خاطر داشته باشید که در پلانک خود فعال باشید. در هر بار از تمرین های پلانک، شکم، باسن و پای خود را درگیر کنید و نفس بکشید.

4- زیپ شلوار تنگ خود را بالا بکشید.

منظور از این کار واقعا انجام آن نیست، بلکه همانند زمانی که می خواهید زیپ شلوار تنگ خود را بالا بکشید، شکم خود را به داخل می کشید، این کار را انجام دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید. این حرکت موجب وضعیت بهتر بدن و کوچک تر شدن شکم شما می شود.

5- ازغذاهای سالم مصرف کنید.

تغذیه ی شما بسیار اهمیت دارد. خود را از شر شکر و جایگزین های آن آزاد کنید. حتی اگر شکم شش تکه داشته باشید، اما روی آن را لایه های چربی پوشانده باشد، هیچ اهمیتی ندارد. بهترین راه، سالم خوردن است. قند مازاد موجب افزایش ذخیره ی چربی ها و جایگزین های شکر، موجب نفخ معده ی شما می شود. سعی کنید بیشتر از گوشت های کم چرب و سبزیجات مصرف کنید و هر گاه هوس شیرینی جات کردید به جای آن از سبزیجات استفاده کنید.

6- از آناتومی شکم خود آگاه شوید.

تنها تمرینات کرانچ کافی نیست. شکم شما شامل راست شکم، مورب داخلی و خارجی و شکم عرضی نیز می باشد. این ماهیچه ها همگی با هم کار می کنند. برای داشتن شکم صاف باید همه ی این قسمت ها را به کار بیاندازید. این سه تمرین، این کار را برای شما خواهد کرد.

  1. پلانک از بغل: این تمرین را 8 بار با سمت چپ و 8 بار با سمت راست بدن خود انجام دهید.
  2. پلانک ساعد: این تمرین را 1 دقیقه انجام دهید.
  3. قیچی پارویی: این حرکت را 10 تا 16 مرتبه تکرار کنید.

7- تمرین رول آپ کامل بدن را انجام دهید.

این تمرین، کل شکم را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب سلامت و استحکام ستون فقرات شما می گردد. این حرکت را 3 بار در هفته به صورت آرام و کنترل شده انجام دهید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments