بدون دردسر شکم خود را تخت کنید

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]گاهی، تنها تغییرات کوچک در عادت های غذایی موجب کاهش چربی های شکم و تناسب اندام می شود. درست نشستن، کاهش استرس، پیاده روی، مصرف پروبیوتیک ها، نوشیدن آب و قهوه و خوردن آجیل ها، از جمله مواردی هستند که به شما کمک می کنند بدون ورزش و رژیم های غذایی شدید، شکمی صاف و تخت داشته باشید.[/iconbox]

برای آب کردن چربی های شکم، همیشه به رژیم غذایی و ورزش های سخت نیاز نیست، گاهی اوقات تنها تغییرات کوچک در عادت های غذایی موجب کاهش چربی های شکم و تناسب اندام می شود. این مقاله به شما کمک می کند تا بدون ورزش و رژیم های غذایی افراطی، شکم خود را تخت کنید.

1- درست بنشینید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

درست بنشینید تا هیکل شما زیباتر به نظر برسد. وقتی وضعیت شما، مناسب باشد، ماهیچه های شکم شما به صورت خودکار درگیر می شوند. این درگیری ماهیچه های شکم موجب تخت شدن آن می شود.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d8%a2%d8%ab%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d9%86%d9%81%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c/” align=”right” target=”_blank”]چگونه با آثار منفی نشستن های طولانی مقابله کنیم؟[/button]

2- آب بنوشید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

زیاد، آب بنوشید. کم آبی بدن موجب می شود که بدن آب را ذخیره کند و این موضوع موجب افزایش وزن و چاقی به ویژه در قسمت شکم می شود. روزانه 8 لیوان آب یا مایعات دیگر بنوشید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%a9%d9%85-%d8%a2%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af/” align=”right” target=”_blank”]هر آنچه که باید در مورد کم آبی بدن بدانید[/button]

3- غذاهای آبدار بخورید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

مواد غذایی حاوی آب، همچون میوه ها و سبزیجات، شما را سریعتر سیر می کند. وعده های غذایی خود را با سوپ، سالاد و فلفل و حموص شروع کنید. ترکیب کپسایسین فلفل با فیبر محلول نخود موجود در حموص، به مدت طولانی شما را سیر می کند.

4- آجیل مصرف کنید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

تحقیقات نشان داده است که مصرف آجیل موجب کاهش سایز دور کمر می شود. آجیل ها، سرشار از چربی های غیر اشباع مونو هستند که آنها را تبدیل به غذاهای سیر کننده کرده است. سعی کنید از انواع غیر نمکی آجیل ها استفاده کنید تا سدیم موجود در آنها موجب پف بدن شما نشود. سعی کنید روزانه یک مشت کوچک آجیل مصرف کنید.

5- قهوه بنوشید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

قهوه ی کافئینه، یک ادرار آور ملایم طبیعی است که با خارج کردن آب اضافی از بدن، پف آن را از بین می برد. خواص تحریک کننده ی آن موجب بهبود حرکات روده می شود، که این تاثیر بر روی تخت شدن شکم نقش مهمی دارد.

6- صبحانه ی خود را مقوی کنید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

مقداری شیر کم چرب را به غلات صبحانه ی خود بیافزایید. طبق مطالعات، غذاهای حاوی کلسیم، موجب سلامت وزن بدن می شود. به علاوه، مواد معدنی موجود در محصولات لبنی، کلسیم، پتاسیم و منیزیم موجب توازن سدیم های نفخ آور است.

7- آرام غذا بخورید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

پیش از فرو بردن غذا، هر لقمه را 10 بار بجوید. اگر غذای خود را خوب نجوید، بدن شما باید به شدت کار کند تا غذا را در شکم و روده های شما هضم کند که این موضوع منجر به گاز معده و سوء هاضمه می شود. به علاوه، وقتی سریع غذا می خورید، بیشتر در معرض فرو بردن هوا خواهید بود که خطر بزرگ شدن شکم شما را افزایش می دهد.

8- پروبیوتیک مصرف کنید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به سیستم گوارشی شما کمک می کنند تا غذاها را بشکند، در نتیجه از مشکلات گوارشی که موجب بزرگ شدن شکم می شود، جلوگیری می کند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c/” align=”right” target=”_blank”] چرا باید از پروبیوتیک ها در برنامه غذایی استفاده کنیم؟ چرا باید از پروبیوتیک ها در برنامه غذایی استفاده کنیم؟[/button]

9- پیاده روی کنید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

سعی کنید روزانه به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید. افزایش متابولیسمی که در نتیجه ی پیاده روی حاصل می شود به شما کمک می کند تا چربی های دور کمر و شکم خود را راحت تر بسوزانید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/30-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%d9%88%da%af%d8%a7/” align=”right” target=”_blank”]با ۳۰ دقیقه پیاده روی بیشتر از یوگا کالری بسوزانید[/button]

10- مصرف آدامس را ترک کنید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

آدامس جویدن موجب می شود که هوای بیشتری را ببلعید که این موضوع خود منجر به نفخ و چاقی شکم شما می شود. برای اینکه نفس خود را تازه کنید، به جای آدامس از نعناع تازه استفاده کنید.

11- استرس خود را کاهش دهید

بدون دردسر شکم خود را تخت کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

وقتی استرس دارید، بدن شما استروئید و هورمون های استرس بیشتری تولید می کند که به طور منفی بر روی سیستم گوارشی شما تاثیر می گذارد و منجر به نفخ می شود. استرس، تولید کورتیزول- هورمون جنگ یا گریز- را افزایش می دهد که برای حفاظت از ارگان های حیاتی، چربی های اضافی را مستقیما به ناحیه ی شکم شما می فرستد. برای کاهش استرس، 20 دقیقه از روز خود را به تمرین های ریلکسیشن بپردازید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments