اگر یبوست دارید این ورزش را انجام ندهید

وقتی به دنبال دلیل یبوست هستید، به ندرت ممکن است ذهنتان به ورزش خطور کند. همه ی ما اغلب به ورزش به عنوان یک حرکت سالم نگاه می کنیم، اما جالب است بدانید که برخی از ورزش ها با شوک به بدن و فرآیندهای داخلی آن منجر به مشکلات گوارشی می شود. البته سیستم گوارشی افراد با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی برخی از ورزش های خاص ممکن است به یبوست بیانجامد. با برنافیت همراه باشید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

کدام ورزش منجر به یبوست می شود؟

در پاسخ به این سوال چالش بر انگیز پاسخ های زیادی وجود دارد. حتی هنوز برخی از افراد نسبت به اینکه آیا واقعا ورزش منجر به یبوست می شود یا نه تردید دارند. به طور کلی  می توان گفت که اگر شدت تعریق در یک ورزش زیاد باشد، به کمبود آب بدن و نهایتا یبوست می انجامد. علاوه بر آن، این موضوع به افراد مختلف نیز بستگی دارد. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که انجام بدون وقفه ی تمرین های اینتروال با شدت بالا موجب مشکلات گوارشی از جمله یبوست می شود.

چرا تمرین های اینتروال با شدت بالا موجب یبوست می شود؟

یبوست- HIIT- برنافیت دکتر کرمانی

با اینکه فواید بی نظیر ورزش های اینتروال با شدت بالا را که شامل افزایش متابولیسم و کاهش وزن است نمی توان نادیده گرفت، اما تاثیر آن در یبوست را نیز نمی توان انکار کرد. این ورزش به فضا و زمان محدودی نیاز دارد، اما شدت آن بسیار بالاست. البته روش و میزان انجام حرکات نیز موثر است. پزشکی می گفت: “یکی از بیماران من تقریبا هر روز حرکات اینتروال با شدت بالا را انجام می داد و این کار به شدت به بدنش فشار وارد می کرد. آنچه که ما در پزشکی می دانیم این است که روده برای بهتر کار کردن نیاز به آرامش دارد. وقتی که شما کل روز را دچار استرس باشید و سپس به سراغ حرکات اینتروال با شدت بالا بروید، دستگاه گوارش شما فرصت کافی برای استراحت را به دست نخواهد آورد.”

پیشنهاد برنافیت: 

چه باید کرد؟

یبوست- پیلاتس- برنافیت دکتر کرمانی

پر واضح است که اگر حرکات اینتروال با شدت بالا دلیل یبوست باشد، تنها راه حل آن انجام حرکات معکوس آن است. سیستم گوارشی ما برای حرکت به زمان نیاز دارد. به همین دلیل انجام حرکات کم شدت و کم فشار می تواند مفید باشد.

انجام حرکات اصلاحی، پیلاتس، یوگا و پیاده روی نیز مفید هستند. علاوه بر آن از انجام حرکات اصلاحی بسیار نزدیک به زمان غذا باید خودداری کرد. این کار به سیستم گوارشی شما شانس درست کار کردن را می دهد. به عبارت صریح تر این بدان معنا نیست که حرکات اینتروال با شدت بالا را کنار بگذارید، به هر حال این ورزش مزایای خاص خود را نیز دارد.

اما از آنجا که یبوست یک مشکل جدی با عوارض دردناک است، می توان به آن حرکات یوگا و پیلاتس را اضافه کرد و نتایج را دید. حداقل نتیجه ی آن فشار کمتر و بهبود گوارش است.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments