این اشتباهات ورزشی را هرگز انجام ندهید

آیا شما هم از رژیم غذایی بد و اشتباهات ورزشی رنج می برید؟ برخی از عادت های تناسب اندام وحشتناک هستند. آیا شما نیز هر شب یک پیتزای بزرگ می خورید و ورزش هم نمی کنید؟ ممکن است متوجه شوید که این حرکات نامطلوب جلوی پیشرفت شما را می گیرند. اما نگران نباشید. ما در این زمینه با متخصصان مشورت کرده ایم و به شما می گوییم چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.

آیا قبل و یا بعد از ورزش، حرکات کششی انجام نمی دهید؟

stretching ورزشی

کوین گری- مربی بدن سازی باشگاه بادی اسپیس فیتنس در نیویورک- می گوید: اگر گاه گاهی آن هم برای مدتی کم به باشگاه می روید اشکالی ندارد، فقط حرکات کششی را فراموش نکنید. کشش های دینامیک صحیح قبل از تمرین، ماهیچه های شما را فعال می کند، کمک می کند کارآمدتر باشید و خطر آسیب به بدنتان را کاهش می دهد. حرکات کششی پس از تمرین ورزشی نیز به ماهیچه های شما استراحت می دهد و به پروسه ی ریکاوری در بدنتان کمک می کند.

اگر تنها برای یکی از آنها وقت دارید، گرم کردن را ترجیح دهید (حرکات کششی پیش از ورزش). آهسته بدوید تا عضله های چهار سر ران شما شل شود و آهسته راه بروید تا عضله های سرین و همسترینگ شما فعال شوند. گری می گوید: بهتر است این حرکات را 8 تا 12 مرتبه تکرار کنید.

آیا در طول تمرین های ورزشی آب نمی نوشید؟

کار اشتباهی انجام می دهید.

اگر در طول تمرین های ورزشی آب ننوشید، به بدن شما آبرسانی نمی شود. به خصوص اگر ورزش هایی چون دوچرخه سواری، دو  و ورزش های قدرتی انجام می دهید که حسابی عرقتان را در می آورد باید حتما آب بنوشید. متخصصان عقیده دارند، نوشیدن آب به حفظ انرژی و استقامت شما در طول ورزش کمک خواهد کرد.

مایعات، به سوخت رسانی ماهیچه های شما کمک می کند و ورود و خروج آب به سلول ها روی انقباض و استراحت ماهیچه های شما موثر است. آب به جریان الکترولیت ها نیز کمک می کند و دمای بدن را از افزایش یا کاهش زیاد حفظ می کند.

روش آب رسانی به بدن: 1 ساعت قبل از ورزش و هم چنین در طول ورزش 2 فنجان آب بنوشید. سعی کنید جرعه های بزرگ بنوشید. هر چقدر جرعه ی شما بزرگ تر باشد، بیشتر از معده خارج و به ماهیچه های شما وارد می شود. اگر کم کم آب را بنوشید، آب بیشتر در معده ی شما باقی می ماند و موجب ناراحتی معده می شود.

آیا پس از تمرین ورزشی یک اسموتی مصرف می کنید؟

این اشتباهات ورزشی را هرگز انجام ندهید

هیچ وقت این کار را انجام ندهید.

اگر همیشه پس از تمرین پیلاتس یا یوگا یک اسموتی می خرید و می خورید، باید بگویم پرخوری کرده اید. متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید: اسموتی هایی که از بیرون تهیه می شوند سرشار از قند و کالری هستند. بیشتر این نوشیدنی ها دارای 400 تا 500 کالری هستند که بسیاری از افراد نمی توانند این حجم کالری را در یک تمرین ورزشی بسوزانند. بهتر است این اسموتی ها را تنها وقتی مصرف کنید که تمرین های ورزشی با شدت بالا به مدت 1 ساعت و یا بیشتر انجام داده اید. اسموتی ها را در خانه ی خود آماده کنید تا از مواد تشکیل دهنده ی آن با خبر باشید. در اسموتی خود به نسبت مساوی از سبزیجات و میوه ها و پروتئین (یک قاشق سوپخوری کره ی بادام زمینی و یا پودر کشک) استفاده کنید.

آیا در انجام حرکات ورزشی بیش از حد به خود سختی می دهید؟

این اشتباهات ورزشی را هرگز انجام ندهید

این کار را نکنید.

هیچ دلیلی برای فشار آوردن به خودتان وجود ندارد. اگر تصور می کنید در صورتی که چند روز به باشگاه نروید، دیگر نمی توانید دمبل های خود را بلند کنید کاملا غلط است. تنها کافیست اجازه ندهید یک هفته ورزش نکردن به دو یا سه هفته تبدیل شود. دو هفته زمان خوبی برای تصمیم گیری در مورد پیشرفت و یا پسرفت شما می باشد. اگر به مدت 4 هفته به ورزش کردن ادامه ندهید، قدرتتان کاهش می یابد و دچار توده ی عضلانی می شوید.

حتی اگر به طور مرتب نمی توانید باشگاه بروید، می توانید 10 یا 15 دقیقه در اتاق پذیرایی خود و یا با یک ویدئوی آنلاین ورزش کنید.

آیا زیاد فست فود مصرف می کنید؟

 

 اشکالی ندارد.

اگر گاهی به جای غذاهای سالم، هوس خوردن یک فست فود می کنید اشکالی ندارد. یک غذای نامناسب قرار نیست خاصیت غذاهای مناسبی را که در روزهای گذشته مصرف کرده اید باطل کند. هدف، تنها یک رژیم غذایی کامل نیست. تحقیقات نشان می دهد که با حذف برخی از غذاها شما تنها ولع خوردن و سپس عمل خوردن را از خود دریغ می کنید. یک تحقیق جدید در مجله ی روانشناسی مصرف کننده نشان داده است که روزهای خاصی در هفته را باید به فریب دادن خود بپردازید- که از نظر علمی به انحراف لذت شهرت دارد- این کار موجب می شود شما بیشتر به رژیم غذایی تان وفادار بمانید.

پس اشکالی ندارد. می توانید همبرگر و سیب زمینی سرخ شده مصرف کنید. اما یادتان باشد که آهسته بخورید و از تک تک لقمه های خود لذت ببرید. این کار به شما کمک می کند دوباره به رژیم تان بازگردید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments