از رژیم ضد التهابی چه می دانید؟

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]عدم ورزش، رژیم غذایی نامناسب و بیماری های خود ایمنی به مرور زمان در سلول های بدن التهاب ایجاد کرده و باعث افزایش وزن می شوند. برای از بین بردن مضرات التهاب در بدن و کاهش وزن باید از مواد غذایی موجود در رژیم ضد التهابی مثل ماهی چرب، کلم بروکلی، انواع توت، فلفل، قارچ، روغن زیتون و … استفاده کرد. [/iconbox]

رژیم ضد التهابی این روزها به شدت معروف شده است و توجه بسیاری از متخصصان تغذیه و مردم را به خود جلب کرده است. چربی های اشباع و قند و سدیم موجود در کربوهیدرات های فرآوری شده به مرور زمان موجب التهاب در سلول های بدن و در نتیجه افزایش وزن می شوند. پزشکان، با استفاده از روش های نوین می توانند این التهاب را تشخیص دهند.

فواید غذاهای ضد التهابی

رژیم ضد التهابی - میوه - برنافیت دکتر کرمانی

مطالعات بسیاری نشان داده است که افرادی که رژیم ضد التهابی را دنبال می کنند، کمتر از دیگران دچار بیماری های مزمن و افزایش وزن می شوند.

1- قابل دسترس هستند

رژیم ضد التهابی - غذای مدیترانه ای - برنافیت دکتر کرمانی

رژیم ضد التهابی همان غذاهای مدیترانه ای هستند. رژیم غذایی مدیترانه ای دارای مواد غذایی یکسانی مثل سبزیجات، میوه، غلات کامل، آجیل، دانه ها، روغن ها، حبوبات، لبنیات کم چرب و ماهی  است که به آسانی در دسترس است. پروتئین های بدون چربی مثل لوبیا و انواع غذاهای دریایی، سرشار از چربی های غیر اشباع هستند و رنگدانه هایی که در گیاهان وجود دارد از آسیب سلول های بدن جلوگیری کرده و التهاب را از بین می برند.

2- محدود کننده نیستند

رژیم ضد التهابی - کاهو - برنافیت دکتر کرمانی

اکثر رژیم های غذایی به ویژه رژیم های غذایی سنتی، شما را از مصرف بسیاری از غذاها محروم می کند،در حالی که رژیم ضد التهابی این طور نیست. این برنامه ی غذایی، سرشار از غذاهای رنگارنگ همچون سبزیجات سبز نظیر اسفناج، کلم برگ، بروکلی، گل کلم و سبزیجات و میوه های دارای رنگدانه مثل گوجه، هویج، چغندر قند و انواع توت می باشند.

پیشنهاد برنافیت: رژیم غذایی ترسناک نیست!

3- احساس گرسنگی را سرکوب می کنند

رژیم ضد التهابی - حبوبات - برنافیت دکتر کرمانی

افزودن غذاهای گیاهی مفید در رژیم غذایی یک برنامه ی روزانه، روشی بسیار عالی برای دریافت مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. نخود، انواع لوبیا و عدس سرشار از پروتئین های فاقد چربی، چربی های غیر اشباع و فیبر می باشند که بدون ایجاد اشکال در روند رژیم غذایی، شما را سیر می کنند.

4- خلق و خو را بهتر می کنند

رژیم ضد التهابی - شادی - برنافیت دکتر کرمانی

جالب است بدانید، تنها مصرف 340 گرم ماهی در روز فواید ضد التهابی زیادی را به همراه دارد. امگا 3 موجود در ماهی، از افسردگی و علائم اضطراب جلوگیری می کند. علاوه بر این ماهی های سالمون، تن، ساردین، کولی و دیگر ماهی های سفید از جمله منابع بسیار خوب امگا 3 هستند.

پیشنهاد برنافیت: 10 غذایی که خلق و خوی تان را بهتر می کند

5- سرشار از روغن های مفید هستند

رژیم ضد التهابی - روغن - برنافیت دکتر کرمانی

روغن زیتون بکر، سرشار از ترکیباتی است که باعث هماهنگی سلول ها و بهبود جریان خون در بدن می شود. یکی دیگر از روغن هایی که در این رژیم غذایی یافت می شود، روغن کانولاست که از گیاه کلزا تهیه می شود.

6- اجازه پرخوری آگاهانه را دارید

رژیم ضد التهابی - شکلات - برنافیت دکتر کرمانی

رژیم غذایی التهابی بر روی غذاهای طبیعی تاکید می کند. این برنامه غذایی به شما این امکان را می دهد که روزانه 200 کالری شکلات مصرف کنید. طبق مطالعات، مصرف شکلات باعث حفظ توده بدنی نرمال و عدم پرخوری خصوصا در مورد غذاهای فرآوری شده و ناسالم می شود.

پیشنهاد برنافیت: چرا بدون اینکه پرخوری کنم چاق می شوم؟

حرف آخر

رژیم ضد التهابی - سالاد - برنافیت دکتر کرمانی

هر چند مصرف یک وعده غذای فرآوری شده در هفته مشکل ساز نیست، اما غذاهای موجود در رژیم ضد التهابی و طبیعی سرشار از مواد مغذی و سالم است که به کاهش وزن شما کمک می کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments