چرا گاهی با خوردن وعده ی صبحانه همچنان گرسنه هستید؟

آیا تا به حال با خودتان فکر کرده اید که چرا حتی با وجود مصرف صبحانه، باز هم گرسنه اید؟ عدم مصرف پروتئین و چربی های سالم در وعده ی صبحانه ، شما را به اندازه ی کافی سیر نمی کند. سیب زمینی و نشاسته های فرآوری شده که در محصولات فاقد گلوتن استفاده می شوند، نیز به سرعت در لوله ی گوارشی شکسته می شوند و شما را گرسنه تر می کنند.

نخوردن شیرینی و شکلات در وعده ی صبحانه، بدین معنا نیست که صبحانه ی ما سالم است. گاهی اوقات مشکل از چیزهایی نیست که در وعده ی صبحانه می خوریم، بلکه مشکل از چیزهاییست که در این وعده نمی خوریم.به مقاله  میان وعده بین صبحانه و ناهار مراجعه کنید تا بهترین میانوعده هایی که می توان انتخاب کرد را مشاهده کنید.

 

عدم مصرف پروتئین و چربی های سالم در وعده ی صبحانه، شما را به اندازه ی کافی سیر نمی کند.

اگر در وعده ی صبحانه از بلغور جو طعم دار یا اسموتی میوه (غذاهایی که فاقد فیبر و پروتئین کافی هستند) استفاده کنید، این مواد در بدنتان به قند تبدیل شده، به سرعت هضم می شوند. در ادامه ی مقاله به دلایلی که موجب می شود حتی با وجود مصرف صبحانه گرسنه بمانید، اشاره شده است.بخوانید: میان وعده کم کالری و سیر کننده

1- میزان میوه ی مصرفی خود را اندازه گیری نمی کنید.

با خوردن وعده ی صبحانه گرسنه هستید - میوه - برنافیت

اسموتی ها نوشیدنی مورد علاقه ی بسیاری از افراد محسوب می شوند، چرا که به راحتی قابل مصرف هستند و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان می باشند. اما مشکل اینجاست که اگر در این اسموتی ها از میوه های زیادی استفاده شود، قند خون را به شدت بالا و سپس به سرعت پایین می برد و بدن شما را نیازمند یک میان وعده ی دیگر خواهد کرد.

برای اینکه دچار کمبود انرژی نشوید، حداقل نیمی از اسموتی خود را با سبزیجات فیبردار پر کنید. آنها کالری و قند بسیار کمی دارند. در این اسموتی نیز سعی کنید از میوه هایی استفاده کنید که به طور طبیعی قند کمتری دارند، مثل توت فرنگی و تمشک.

پس از پرخوری، شکم شما نیاز به یک استراحت دارد. این اسموتی سبز رنگ خوشمزه می تواند به سلامت روده های شما کمک کند.

2- از جایگزین های فاقد گلوتن استفاده می کنید.

با خوردن وعده ی صبحانه گرسنه هستید - پنکیک - برنافیت

جایگزین کردن وافل و پنکیک با مواد فاقد گلوتن، صبحانه ی شما را تبدیل به یک وعده ی سالم نخواهد کرد. این محصولات، حاوی کربوهیدرات بیشتری از خود محصول هستند. سیب زمینی و نشاسته های فرآوری شده که در محصولات فاقد گلوتن استفاده می شوند، به سرعت در لوله ی گوارشی شکسته شده، شما را گرسنه می کنند.

به جای این کار یک موز رسیده را با دو عدد تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری پودر نارگیل مخلوط کنید و آن را با روغن نارگیل و کره تفت دهید. این مواد سرشار از پروتئین و چربی های سالم هستند و شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارند.

3- تنها مربا می خورید.

با خوردن وعده ی صبحانه گرسنه هستید - مربا - برنافیت

شاید مربا و نان تست خوشمزه باشد، اما صبحانه ی کاملی محسوب نمی شود. بهتر است با این مربا مقداری پروتئین مصرف کنید. مصرف پروتئین و چربی همراه با کربوهیدرات ها، عمل هضم آنها را کند تر می کند و قند خون را به یکباره بالا نمی برد.

به جای نان سفید، از نان غلات کامل استفاده کنید تا فیبر و پروتئین کافی به بدن شما برسد. به جای مربا نیز از کره ی بادام زمینی فاقد قند استفاده کنید.

4- از ماست و بلغور جو دو سر استفاده نمی کنید.

با خوردن وعده ی صبحانه گرسنه هستید - سالاد میوه - برنافیت

عدم مصرف آجیل، کره ی بادام زمینی، ماست، بلغور جو دو سر و تکه های نارگیل در وعده ی صبحانه موجب می شود پروتئین و چربی های سالم کافی به بدن شما نرسد. به جای شیرین کننده های معمول، بلغور جو دو سر خود را با مقداری موز، سس سیب و دارچین شیرین کنید. برای طعم دار کردن آن نیز می توانید از مقداری جوز هندی و وانیل استفاده کنید.

5- از پودر پروتئین مناسب استفاده نمی کنید.

با خوردن وعده ی صبحانه گرسنه هستید - پودر پروتئین - برنافیت

مصرف پودر پروتئین، راه آسان و خوبی برای دریافت پروتئین کافی در وعده ی صبحانه است، اما مشکل اینجاست که بسیاری از انواع آن همچون پودر شربت ذرت حاوی قند زیادی می باشد. همواره لیست مواد تشکیل دهنده را چک کنید و از انواعی که حاوی ساکاروز، گلوکز، دکستروز، شربت ذرت، مالتوز، مالتو دکسترین و شیره هستند بپرهیزید.

در هر قاشق از این پودر پروتئین، باید کمتر از 2 گرم کربوهیدرات باشد. زمانی که کربوهیدرات ساده دریافت می کنید، قند بدن به سرعت افزایش می یابد. اما کربوهیدرات های پیچیده به آرامی هضم می شوند و قند خون را ثابت نگه می دارند.

6- به قهوه ی خود شکر اضافه می کنید.

با خوردن وعده ی صبحانه گرسنه هستید - شکر - برنافیت

اگر قهوه ی صبحانه ی خود را با شکر مصرف کنید، دیری نخواهد کشید که گرسنه خواهید شد. حتی شیرین کننده های فاقد شکر نیز موجب عدم تعادل در قند خون می شوند. این شیرین کننده ها درست همانند قند، بدن را وادار به تولید انسولین می کنند. قهوه ی خود را ساده و به صورت تلخ مصرف کنید. اگر طعم قهوه ی تلخ را دوست ندارید، آن را با استویا شیرین کنید. این شیرین کننده کاملا طبیعیست و بدن شما را برای تولید انسولین تحریک نمی کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments